Location
Fra : Denn!s H

Dato : 19-05-05 10:24

Hej

Hvordan kan jeg erstatte disse to javascripts med PHP?

history.back()

window.location.href = 'enside.php'

--
vh
Denn!s H

Fra : Dennis Munding

Dato : 19-05-05 10:32

Hej Dennis!
"Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> Hvordan kan jeg erstatte disse to javascripts med PHP?
>

> history.back()
>
> window.location.href = 'enside.php'

Selv om jeg er newbie, vover jeg mig ud i at svare....

Den første ved jeg absolut intet om, men jeg tror (ikke 100% sikker!), at
den sidste skal erstattes med:

<?php
header("Location: enside.php");
?>

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-05-05 10:34

Denn!s H wrote:
> Hej
>

> Hvordan kan jeg erstatte disse to javascripts med PHP?
>

> history.back()

Kan ikke direkte erstattes... men man kan overveje
Dog kan man ikke vide hvorvidt browseren medsender REFERER

> window.location.href = 'enside.php'

<?php
header('Location: enside.php'); //bør dog være fuld med http://...
?>

Dog SKAL denne sendes inden andet indhold er sendt til browseren - den
kan derfor ikke bruges som en knap eller ligende - men skal være en
redirection med det "samme" brugeren loader siden.

mvh
Johan

Fra : Denn!s H

Dato : 19-05-05 14:51

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse

> Kan ikke direkte erstattes... men man kan overveje
> Dog kan man ikke vide hvorvidt browseren medsender REFERER

HTTP_REFERER har ingen værdi hvis jeg udskriver den.

> <?php
> header('Location: enside.php'); //bør dog være fuld med http://...
> ?>

Begge scripts udføres efter en validering, midt i en side.

--
vh
Denn!s H

Fra : Jacob Atzen

Dato : 19-05-05 15:26

On 2005-05-19, Denn!s H <> wrote:
> "Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse

> HTTP_REFERER har ingen værdi hvis jeg udskriver den.

Jeg kan forestille mig, at Johan mener $_SERVER['HTTP_REFERER'].

- Jacob Atzen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-05-05 17:06

Jacob Atzen wrote:

> Jeg kan forestille mig, at Johan mener $_SERVER['HTTP_REFERER'].

Jep - selvfølgelig ;)
Ligesom der vidst var et " for meget med efter .'et :) Og der mangler et
efter </a> Sådan går det når det går lidt for hurtigt.

mvh
Johan