Efterlønskontingent.
Fra : Lars

Dato : 18-05-05 22:21

Jeg går og overvejer at framelde mig efterlønsordningen og søger derfor lidt
oplysninger om, hvad der sker med de penge man allerede har indbetalt.

Jeg er næsten sikker på, at HK engang fortalte mig, at det smarteste var at
tilmelde mig ordningen, "for jeg kunne jo altid ombestemme mig og så flytte
pengene over på min kapitalpension".

Nu læser jeg så følgende på http://cph.ing.dk/arkiv/0499/efterlon01.html:

"Forligsparterne i efterlønsudspillet har lovet, at medlemmerne kan få deres
bidrag tilbage, hvis ordningen bliver grundlæggende ændret. Du kan også
melde dig fra ordningen, når du vil, men så skal du regne med, at de penge
du allerede har indbetalt er tabt."

Det er vel forhåbentlig ikke korrekt?

/Lars

Fra : Lars

Dato : 18-05-05 22:35

"Lars" <larso@spymac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> også melde dig fra ordningen, når du vil, men så skal du regne med, at de
> penge du allerede har indbetalt er tabt."

Nå...jeg fandt åbenbart svaret et andet sted:

http://www.topdanmark.dk/content/index.php?ID=25#fortrydelse

Her står der bl.a.
"Hvis du har tilmeldt dig efterlønsordningen og senere fortryder, kan dit
efterlønskontingent blive overført til en arbejdsmarkedspension. Har du ikke
en sådan, vil kontingentet kunne overføres til en pensionsordning efter eget
valg."

Jeg beklager hvis alt dette var OT i en jura-gruppe.

/Lars