Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritiq udbedes
Fra : Gert Medom

Dato : 18-05-05 20:54

hej Gruppe.

Jeg skal til at læse til eksamen, men ville lige høre jer omkring disse
billeder. Dyrene skal jo have fred engang imellem så nu er det
landskaber/bybilleder, der må lægge ryg til! de to første er fra igår. jeg
har brugt lidt øget farvemætning og USM i Photo shop elements samt
beskåret
dem en anelse.

http://www.megapixel.dk/vis/billede/321862/3//skyer_over_vand_2.jpg

http://www.megapixel.dk/vis/billede/321861/3//strandvejen_2.jpg

http://www.megapixel.dk/vis/billede/321860/3//Dobbelt_landskab.jpg

Med venlig fotohilsen

Gert Medom

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Brizz

Dato : 18-05-05 21:06

> [...]
> landskaber/bybilleder, der må lægge ryg til! de to første er fra igår. jeg
> har brugt lidt øget farvemætning og USM i Photo shop elements samt

Synes skyerne er meget dominerende på disse 2 billeder.

> http://www.megapixel.dk/vis/billede/321860/3//Dobbelt_landskab.jpg

Det synes jeg ikke så godt om da det er meget forvirende at se på.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-05-05 21:20

In article <428b9d56$0$326$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Gert Medom wrote:
> [...]
> landskaber/bybilleder, der må lægge ryg til! de to første er fra igår. jeg
> har brugt lidt øget farvemætning og USM i Photo shop elements samt

Du har lidt meget skidt på sensoren /objektivet. Det burde du clone ud.
Derudover væter billedet, så vandet render ud til venstre et sted. Ret
det lige op.

> http://www.megapixel.dk/vis/billede/321860/3//Dobbelt_landskab.jpg

Det er da lykkedes dig at ødelægge det helt med popsmarte effekter.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-05-05 21:21

In article <428b9d56$0$326$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Gert Medom wrote:
> hej Gruppe.
> http://www.megapixel.dk/vis/billede/321862/3//skyer_over_vand_2.jpg

Glemte denne. Den holder slet ikke. Alt for meget knald på.

Fra : Kenneth K.

Dato : 18-05-05 22:14

On Wed, 18 May 2005 21:53:56 +0200, Gert Medom <Gert.medom@stofanet.dk>
wrote:

> http://www.megapixel.dk/vis/billede/321862/3//skyer_over_vand_2.jpg

Ja, joo. Jeg synes det er lidt kedeligt, snapshot-agtig og meget blå? Det
er også skævt. Hvad skal vi se?

> http://www.megapixel.dk/vis/billede/321861/3//strandvejen_2.jpg

Igen snapshot-agtigt. Med det mener jeg at det er taget lige ud i
ståhøjde, præcis som man ville gøre hvis man lige gik forbi. Det kunne
måske blive interessant hvis du gik tættere på træerne, ned i knæ (eller
helt ned på maven) og førsøgte at lave et billede med skyformationerne,
træerne og stien. Som det er nu, er det mest af alt bare kedeligt. Du har
som bonus også støv på din CMOS, det kan nemt klones væk.

> http://www.megapixel.dk/vis/billede/321860/3//Dobbelt_landskab.jpg

Dette er tilgengæld kreativt og spændende. Jeg ville dog hæve contrasten
med curves i højre side for at gøre skyerne tydeligere og få noget mere
farve på.

Du spurgte om kritik og det har du fået :)

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Knud Bonke

Dato : 19-05-05 04:19

: Jeg skal til at læse til eksamen, men ville lige høre jer omkring disse
: billeder.

2 billeder af fine skarpe skyer (helt galt fokuspunkt)
og en forvirrende collage som man
ikke kan finde hoved eller hale i. Ikke godt.
Læs noget mere eksamen
mvh Knud

Fra : Brian Lund

Dato : 19-05-05 08:29

> hej Gruppe.
>
> Jeg skal til at læse til eksamen, men ville lige høre jer omkring disse
> billeder.

Ha! - Det har jeg overstået...!

> [...]
> landskaber/bybilleder, der må lægge ryg til! de to første er fra igår. jeg
> har brugt lidt øget farvemætning og USM i Photo shop elements samt

Der er noget heeelt galt med farverne, jeg synes ikke om det...

> http://www.megapixel.dk/vis/billede/321861/3//strandvejen_2.jpg

Her kan du også godt gøre lidt ved farverne, men ret det lige op, og så prøv
at beskær det noget i bunden, f.eks. lige under det første sorte stendige -
Det gør imo meget ved billedet!

> http://www.megapixel.dk/vis/billede/321860/3//Dobbelt_landskab.jpg

Nu er det vel en spejling, og ikke en manipulation? Jeg synes godt om det!

Brian

Fra : Gert Medom

Dato : 19-05-05 09:07

> Nu er det vel en spejling, og ikke en manipulation? Jeg synes godt om
det!

> Brian

Hej Brian.

Det er en spejling. Jeg stod en dag og ventede på bussen, da jeg så
motivet
i læskurets bagvæg.

Min ide har været at lave et "skævt" billede hvor glasset både reflekterer
og lader beskueren se igennem. At der er delte meninger om billedet er kun
naturligt, men jeg er glad for, at vi er nogle, der kan se det
interessante
i billedet.

Jeg går ikke ind for decideret manipulation med billeder (kloning,
indsætning af fremmede billed-elementer og lign.), men en moderat "pleje"
af
billedet kan jeg ikke se noget forkert i.

Hilsen Gert

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-05-05 15:36

Gert Medom wrote:
> http://www.megapixel.dk/vis/billede/321861/3//strandvejen_2.jpg

Dette billee kan jeg godt lide. Der er lidt uspart, men jeg kan rigtig
godt lide de skrappe farver. Til gengæld skal du snart lege CCD
rengøringskone

--
Thomas Schreiber
http://gallery.schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"