Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kommentar til billeder ønskes
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-05-05 14:38

http://gallery.schreiber.se

Konstruktiv kritik er velkommen

--
Thomas Schreiber
http://gallery.schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-05-05 15:08

Thomas Schreiber wrote:
> http://gallery.schreiber.se
>
> Konstruktiv kritik er velkommen

Hmm - de to første mangler IMHO indhold. Ligner et omslag fra en brochure
fra amtet eller noget lignende kedeligt.

Menneskene på badebroen er straks mere spændende, men det er ødelæggende at
gelænderet skærer sig tværs igennem det bageste motivlag. Dyrk lidt
knægymnastik, så ville husene have været placeret /under/ gelænderet i
stedet. Og du ville have fået lidt mere drama ind i billedet, hvis største
force er den pragtfulde himmel. Og så generer det mig, at ham
strækmarchfyren er på vej væk fra børnene.

Dyrene fra dyrehaven er rodet, koncentrer dig om det væsentlige. Du har et
pragtmotiv lige for dig: Den herligt grinende (sådan ser det ud) hjort der
ligger forrest ville have gjort sig i portræt. Og så synes jeg skyggerne er
vel dybe.

Hænderne er vildt uionteressante. Især vandmanden - selvom jeg heller ikke
synes at sandet mellem fingrene er specielt interessante. Snapshotkarakter.

Badestranden er noget dystert belyst - mangler spænding og dynamik. En gang
billedbehandling, hvor du hiver nogle flere detaljer ud af de mørke områder
ville gøre underværker.

Dine himle er vel nærmest at betragte som stockfotos til det digitale
mørkekammer. Jeg bruger selv et udvalg af slagsen til at give gode billeder
med elendig himmel lidt pift. Men de har ingen selvstændig værdi IMO.

Jeg ved ikke om du kunne bruge det til noget - jeg har forsøgt at være
konstruktivt kritisk.

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-05-05 15:24

Jan Bøgh wrote:
> Hmm - de to første mangler IMHO indhold. Ligner et omslag fra en brochure
> fra amtet eller noget lignende kedeligt.

Ved ikke hvad du har set på først, men ok De tre kraner er ikke så
gode og ret kedelige nu jeg ser dem igen. Enig (hvis det er dem du
mener). Jeg er dog selv ret glad for det billede, hvor man kigger langs
en badebro ud over vandet. For mig udviser det ro.

> [...]
> force er den pragtfulde himmel. Og så generer det mig, at ham
> strækmarchfyren er på vej væk fra børnene.

Enig. De andre jeg tog blev enten skæve eller også stod ungerne
dårligere. Jeg sad ned på føromtalte bådebro da billederne blev taget,
så hvis jeg skulle længere ned, så skulle jeg skyde med snorkel

> [...]
> ligger forrest ville have gjort sig i portræt. Og så synes jeg skyggerne er

Ja det var et totalt godt motiv. Desværre stod jeg på en mudret bakke,
hvor det var svært at stå uden at glide, og så havde jeg kun mit 18-70
med, og hvis jeg gik tættere på løb dyrene væk. Masser af undskyldninger
har jeg

> Hænderne er vildt uionteressante. Især vandmanden - selvom jeg heller ikke
> synes at sandet mellem fingrene er specielt interessante. Snapshotkarakter.

Du har ret. Man skulle nok have været der

> Badestranden er noget dystert belyst - mangler spænding og dynamik. En gang
> billedbehandling, hvor du hiver nogle flere detaljer ud af de mørke områder
> ville gøre underværker.

Ok. Jeg ved ikke så meget om photoshop, så det kan være det kommer på et
senere tidspunkt. Det skal dog siges at sådan var vejret faktisk. Total
mørk himmel, men der var stadig lyst. Ret syret faktisk. Har nogle andre
billeder fra samme tur, hvor husene står "fuldt oplyste", men hvor
baggrunden i form af store tunge skyer er næsten kulsort.

> Dine himle er vel nærmest at betragte som stockfotos til det digitale
> mørkekammer. Jeg bruger selv et udvalg af slagsen til at give gode billeder
> med elendig himmel lidt pift. Men de har ingen selvstændig værdi IMO.

Jeps. Kan bare godt lide at der er så meget farve i dem, og at nogle af
dem ikke kun består af udelukkende "white fluffy clouds", men også lidt
mørke skyer

> Jeg ved ikke om du kunne bruge det til noget - jeg har forsøgt at være
> konstruktivt kritisk.

Jo det kunne jeg da. Tak for din tid