betaling af campingvogn i tyskland
Fra : anette weldingh

Dato : 18-05-05 10:37

Hej

Vi er ved at købe en campingvogn i tyskland. Indtil videre er det gået
meget godt, men hvordan betaler man?

Hvis der er nogen, der har gode erfaringer, vil jeg være meget
taknemmelig.

mvh

awel

Fra : K. H. Hansen

Dato : 18-05-05 10:44

Kontant

"anette weldingh (slet 4411K)" <weldingh@4411Kget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:11164092100.310226881272779@dtext.news.tele.dk...

Fra : LS

Dato : 18-05-05 11:43

> [...]
> Hej
>
> Vi er ved at købe en campingvogn i tyskland. Indtil videre er det gået

Gå ned i banken og få lavet en check på beløbet i den valuta der er
aftalt.
Det plejer vi at gøre ved handler generelt i store beløb og i udlandet.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : BHR

Dato : 18-05-05 14:17

> Gå ned i banken og få lavet en check på beløbet i den valuta der er
> aftalt.
> Det plejer vi at gøre ved handler generelt i store beløb og i udlandet.

Det gør jeg også. Har prøvet 2 gange at betale ny CV i Tyskland med en
banknoteret check. Koster 100kr. og kursen er god - ca. 745kr. for 100Euro

Fra : phk

Dato : 18-05-05 13:34

> [...]
> meget godt, men hvordan betaler man?
>
> Hvis der er nogen, der har gode erfaringer, vil jeg være meget

Dengang vi købte - 97 - var det billigste at overføre pengene fra egen konto
til forretningens konto.

--
Per, Esbjerg

Fra : BHR

Dato : 19-05-05 16:35

Fordelen ved at betale med check er at man først afleverer pengene når man
får varen.
Ved en overførsel skal man sende pengene et par dagen inden man henter
varen.

Fra : phk

Dato : 20-05-05 16:53

"BHR" <bhrFJERN@lic-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fordelen ved at betale med check er at man først afleverer pengene når man
> får varen.
> Ved en overførsel skal man sende pengene et par dagen inden man henter
> varen.

Det gjorde vi også. Da vi hentede vognen så vi intet spor af at de checkede
om de havde fået pengene - og de havde tilsynelandende ikke checket det
forinden. Det drejede sig om 25.700 .... DM :)

--
Per, Esbjerg

Fra : LS

Dato : 21-05-05 22:45

> Det gjorde vi også. Da vi hentede vognen så vi intet spor af at de
> checkede om de havde fået pengene - og de havde tilsynelandende ikke
> checket det forinden. Det drejede sig om 25.700 .... DM :)

Fik du ikke en kvittering på at du havde betalt?
Jeg tror den er spor nok. Og helt ærligt tror jeg at de har checket det og
at du helt sikkert ikke havde fået vognen med hvis pengene ikke havde været
der

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-05 22:56

Spørg om de tager VISA (eller andet kort der virker i udlandet)
Det er en fordel hvis det er et kort I har

Mvh. Per.

Fra : LS

Dato : 19-05-05 23:23

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Spørg om de tager VISA (eller andet kort der virker i udlandet)
> Det er en fordel hvis det er et kort I har
>
> Mvh. Per.

Lige bortset fra at der sikkert er et loft på dit visa så betalingen kommer
nok til at strække sig over nogle dage

Fra : phk

Dato : 20-05-05 16:54

"LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Lige bortset fra at der sikkert er et loft på dit visa så betalingen
> kommer nok til at strække sig over nogle dage

Det er der fra "pay machines" - men gælder det også ved køb? På
Dankortautomaten er der også 2.000 kr. (varierer lidt til den gode side hvis
det er ens egen bank man hæver fra) grænse ved hævning i automater, men som
bekendt ingen grænse ved køb.

--
Per, Esbjerg

Fra : LS

Dato : 21-05-05 22:42

> Det er der fra "pay machines" - men gælder det også ved køb?

Nu kan jeg jo ikke sige at det gør det for jeg har ikke engang undersøgt
reglerne for mit eget kort men alligevel går jeg stærkt ud fra det. Under
alle omstændigheder kan man ikke hæve mere end der er dækning for.
Derudover gad jeg godt se den forhandler der hægter en ny cv på krogen af en
udenlandsk bil og smilende knalder visakortet igennem maskinen

Så egentligt tør jeg godt sige at der er loft på kortet ved køb.