/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Penge forsvundet på bankkonto
Fra : Pernille Lauridsen


Dato : 18-05-05 09:01

Hej Gruppe

Jeg håber I kan hjælpe mig, og komme med et eller flere gode råd.

Min sammenlever (Også benævnt "Min mand") har en alm. lønkonto i Danske
Bank. Vi bruger mest banken og kontoen til at sætte mine penge ind på, og
til at betale regninger via NetBanken.

Mandag d 2 maj. checker min mand kontoen ved 21-tiden. Der står en regning
og venter på at blive betale, men beskeden er at EFTER denne regning er
betalt, så vil der stå 4800 kr. tilbage på kontoen. (Andre regninger er ikke
indkodet endnu, og derfor venter ikke andre regning på at blive betalt)

Tirsdag d. 3 maj hæver min mand ved kontant automaten 500 kr. kontant. Ergo
skal der stå 4300 kr. tilbage på kontoen.

Siden har ingen af os hævet penge eller betalt regninger eller checket
kontoen (På grund af ferie og derefter sygdom)

Fredag d. 13 maj vil min mand betale 2 regninger, der har ligget og ventet.
TDC telefoni og TDC Internet. Men da han logger ind på Danske Bank Netbank,
så er der ingen penge på kontoen!!

Min mand checker selvfølgelig "Bevægelser" på kontoen. Der kan han se alle
regninger, der er betalt, alle hævning ved kontantautomat og direkte i
banken. Men der er IKKE sket en bevægelse.

Pengene er bare væk. Han ringer straks til Danske Bank hovedkontor og kommer
til at snakke med en vældig flink dame, som har været ret behjælpelig. Hun
kan godt "se" at der er sket noget underligt på kontoen. Men hun kan ikke
"se" hvad.

Sagen er nu overgivet til Danske Banks revisorer og IT-folk.

Men....... hvad med os?? Vi har ingen penge i ventetiden. TDC lukker højst
sandsynlig for både telefon og Internet een af de nærmeste dage (Det var
regninger der havde ventet lidt for længe) Vi er ikke i en situation, hvor
vi bare kan få et overtræk eller lån eller lign.

Det skal tilføjes, at næsten det samme skete i starten af april: Der
opdagede min mand at der havde været hævet lige over 4000 kr. på vores
konto, og 3 dage senere blev de sat ind igen. Uden at vi havde opdaget
noget. Da min mand kontaktede Danske Bank for at høre hvad der var sket,
svarede de at det var en tastefejl.

MEN der kunne vi se "Bevægelsen" på konto'en. Der stod, at der var hævet
lidt over 4000 kr. og et par dage efter, var samme beløb indsat igen.

Denne gang står der intet.

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

Danske Bank: "Gør det du er bedst til. Det gør vi."
Mig: "Jeg er slet ikke tryg ved en bank der gør det, JEG er bedst til."



 
 
Ukendt (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-05-05 09:29


"Pernille Lauridsen" <pl@praxis-it.nospam> skrev i en meddelelse
news:428af650$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
> Men....... hvad med os?? Vi har ingen penge i ventetiden. TDC lukker højst
> sandsynlig for både telefon og Internet een af de nærmeste dage (Det var
> regninger der havde ventet lidt for længe) Vi er ikke i en situation, hvor
> vi bare kan få et overtræk eller lån eller lign.

Ring til regningsservice for både internet og telefoni (to forskellige
afdelinger med to forskellige telefonnumre). Det plejer ikke at være et
problem at dele/skyde regninger, heller ikke selvom det sker når man har
fået rykkere for dem. Det koster selvfølgelig gebyr, men telefon og internet
bliver ikke lukket. Kontakter man dem først når telefon/internet er blevet
lukket, skal det fulde beløb betales før linierne bliver åbnet igen.

Snak med jeres bank om et bevilliget overtræk. Når de kan se at der "er
noget galt", må de også være sikre på, at pengene kommer tilbage til
kontoen.

Jeg var engang ude for, at et beløb jeg hævede blev dobbelt bogført. Fik
uden diskussion, det var faktisk bankdamens tilbud, et bevilliget overtræk,
til de havde fundet fejlen og sat mine penge ind igen.

Tina



Martin Moller Peders~ (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 18-05-05 10:06

In <428afcdb$0$50653$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> "Tina" <wunjo(a)webspeed.dk> writes:


>Jeg var engang ude for, at et beløb jeg hævede blev dobbelt bogført. Fik
>uden diskussion, det var faktisk bankdamens tilbud, et bevilliget overtræk,
>til de havde fundet fejlen og sat mine penge ind igen.

Saa er du blevet lidt snydt af banken, da et bevilliget overtraek nok
har kostet dig penge i renter og maaske gebyr.

/Martin




Ukendt (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-05-05 16:36


"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
news:d6f0id$ukj$1@news.net.uni-c.dk...
> In <428afcdb$0$50653$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> "Tina"
<wunjo(a)webspeed.dk> writes:

>
> Saa er du blevet lidt snydt af banken, da et bevilliget overtraek nok
> har kostet dig penge i renter og maaske gebyr.
>

Nej, der blevet sørget for, at det ikke kostede mig så meget som en øre -
det var jo ikke på nogen måde min fejl, som damen i banken sagde

Tina



Holst (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 18-05-05 10:25


Pernille Lauridsen wrote:

> Men....... hvad med os?? Vi har ingen penge i ventetiden. TDC lukker højst
> sandsynlig for både telefon og Internet een af de nærmeste dage (Det var
> regninger der havde ventet lidt for længe) Vi er ikke i en situation, hvor
> vi bare kan få et overtræk eller lån eller lign.

Hvis jeres bank har lavet rod i det, så må de jo i høj grad også være
til at snakke om med hensyn til et overtræk. Alt andet vil da være helt
unaturligt. Medmindre jeres økonomi altså er ekstremt ringe, men selv i
det tilfælde. Det er jo groft sagt kun 4300 kr., det drejer sig om. Ikke
nogen herregård for banken.

Jonathan Stein (18-05-2005)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 18-05-05 12:45

Pernille Lauridsen wrote:

> Men....... hvad med os?? Vi har ingen penge i ventetiden. TDC lukker højst
> sandsynlig for både telefon og Internet een af de nærmeste dage (Det var
> regninger der havde ventet lidt for længe) Vi er ikke i en situation, hvor
> vi bare kan få et overtræk eller lån eller lign.

I beder banken om øjeblikkeligt at tilbageføre pengene indtil de kan
dokumentere, at hævningen er berettiget.

I gør samtidigt opmærksom på, at I vil holde banken ansvarlig for de
udgifter I får, hvis beløbet ikke tilbageføres straks.

Det hele holder I naturligvis i en venlig tone.

Fremgangsmåden kan naturligvis kun anbefales, hvis I virkelig er sikre
på, at ingen af jer har hævet/overført pengene.

> MEN der kunne vi se "Bevægelsen" på konto'en. Der stod, at der var hævet
> lidt over 4000 kr. og et par dage efter, var samme beløb indsat igen.
>
> Denne gang står der intet.

Jeg oplevede i min gamle netbank, at saldo nogle gange blev opdateret
inden posteringerne blev synlige. Jeg ved ikke, om det stadig er
tilfældet hos Danske Bank?

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.
POP3, IMAP, PHP, JSP, Java, Perl, Python, Telnet, SSH, Cron-jobs m.v.
http://www.jsp-hotel.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste