Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony DSC-T3 vs. Sony DSC-T33
Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 06:46

Hej,

Er der nogle der ved hvad forskellen på Sonys DSC-T3 og DSC-T33 er?
Og hvrdan med DSC-T7?

--
Mvh.
Søren Mogensen

Skift snabela i min mail-adresse

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 18-05-05 07:25

"Søren Møller Mogensen" <smmSNABELAnesnegom.dk> wrote

> Er der nogle der ved hvad forskellen på Sonys DSC-T3 og DSC-T33 er?

T33 er mere rund.

> Og hvrdan med DSC-T7?

Væsentlig tyndere og med skydeflap.

De tekniske specifikationer er omtrentligt ens, hvilket jeg finder lidt
overraskende grundet T7s tykkelse. Jeg er nu noget mistænksom overfor
T7 - det ser ud til at man skal bruge to hænder for at holde det.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 18-05-05 11:10

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> wrote

> [...]
> lidt overraskende grundet T7s tykkelse. Jeg er nu noget mistænksom
> overfor T7 - det ser ud til at man skal bruge to hænder for at

Så fik jeg kortvarigt et T7 i hænderne. Det er godt nok tyndt. Samtidig
har Sony formået at få det til at føles som kram. Ingen fornemmelse af
skrøbelighed der.

Jeg ved ikke helt med hensyn til at holde i én hånd. Der er sådan set
plads, men tommelfingeren er helt ude i kanten af kameraet. Jeg satte
et fingeraftryk på skærmen da jeg tog det i hånden første gang. Med den
rette håndstilling føltes det nu ret stabilt. Det er dog ikke muligt at
aktivere se-sidst-tagne-billede uden at bruge begge hænder. Zoom-
knappen virker til gengæld fornuftigt placeret ved siden af
udløserknappen.

Med lidt mere rutine bliver det forhåbentlig ikke noget problem for en
selv, men jeg er sikker på at udlån af kameraet bevirker fingeraftryk
på skærmen.

Den medfølgende cradle er ikke så meget en cradle, som en passiv
holder. For at koble kameraet til computeren skal man sætte et stik i
siden af kameraet, for at oplade batteriet skal man tage det ud og
sætte det i en medfølgende oplader.

Man kan købe en adapter, så man kan oplade mens batteriet sidder i
kameraet, men det er for dumt at den medfølgende oplader ikke kan
håndtere det fra starten. Det lugter af at Sony med vilje har lavet det
klodset, så de kan sælge ekstraudstyr.

Coolness-faktoren er helt i top, endnu mere end T1 og måske T3, som jeg
dog ikke har holdt i hånden. Som blære-lomme-kamera har jeg ikke set
noget bedre bud.

Fra : Flemming Gram Christ~

Dato : 18-05-05 11:38

Hej Toke.
Kan du kommentere paa T7s egenskaber indendørs.
T1 er her ikke specielt imponerende (selv om den vinklede optiske zoom
imponerer mig).

Mvh
Flemming

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 18-05-05 11:50

"Flemming Gram Christensen" <gram@mjolner.dk> wrote

> Kan du kommentere paa T7s egenskaber indendørs.

Desværre. Det er en gut på kontoret der fik kameraet i dag og han vil,
forståeligt nok, hellere lege med det selv end lade mig hive det hjem
til en test. Der er for godt lys lige nu til at en test på kontoret
giver den store mening.

> T1 er her ikke specielt imponerende (selv om den vinklede optiske
> zoom imponerer mig).

Nope, det er ringe. Specifikationsmæssigt er T7 det samme med F3.5-4.4,
men det er selvfølgelig muligt at Sony har hekset lidt.

Jeg kan se at der er tilføjet ISO 64 og centermåling af lysintensiteten
(T1 har kun hele billedet og spot). Jeg kunne godt bruge centermåling
ved insektfotos.