feriepenge
Fra : Christian Buhrkall

Dato : 18-05-05 03:31

Har lige ryddet op og fundet feriepenge kortet fra sidste år (optjent i
2003).
Det er aldrig blevet sendt ind, og jeg kan se at beløbene ikke fremgår
af mit nye feriekort.
Er de penge tabt?
Det drejer sig om deltid.

MvH
Christian Buhrkall.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-05-05 06:12

In article <d6e96b$q1l$1@news.net.uni-c.dk>, Christian Buhrkall wrote:
> [...]
> 2003).
> Det er aldrig blevet sendt ind, og jeg kan se at beløbene ikke fremgår

Nej de er ikke tabt, men uddelt til velgørende formål at staten.

Fra : Mark Beaumont

Dato : 18-05-05 23:59

Christian Buhrkall wrote:
> Har lige ryddet op og fundet feriepenge kortet fra sidste år (optjent
> i 2003). Det er aldrig blevet sendt ind, og jeg kan se at beløbene ikke
> [...]

Nej, de er ikke gået tabt, hvis du har du holdt din ferie, men
blot har glemt at hæve feriepengene.
Du kan søge om at få pengene udbetalt på en af følgende måder:

1. Hvis beløbet er mindre end 3.000 kr. - og du har holdt ferie
i et ansættelsesforhold, kan du benytte ansøgningsblanketten på
http://www.adir.dk/extern/blanket/aktuelle/FE1/FE1.htm

2. Hvis beløbet er 3.000 kr eller mere - eller du har holdt ferien,
mens du ikke var i arbejde, skal du udfylde dit feriepenge kort,
og få det underskrevet på normal vis. Normalt vil du kunne få
pengene udbetalt hvis du hæver dem inden der er gået 3 år fra
ferieårets udløb.

Start evt, med at kontakte dem som administrere udbetalingen af dine
feriepenge.

Vh Mark