Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny firmware til D70
Fra : HKJ

Dato : 16-05-05 08:49

Så er Nikon begyndt at frigive den nye firmware til D70.

Fra Nikons (Asia) hjemmeside:

What is new/Content Description
Changes applied with the upgrade of A firmware version 1.01 and B
firmware version 1.03 to A and B firmware version 2.00

* Performance of the 5-area AF system has been improved (Dynamic
area and Closest subjct AF-area modes).
* Changes have been made to the design of menu displays.
* Page-size settings can now be applied from the camera with direct
printing from a PictBridge-compatible printer.
* The number of exposures remaining, displayed in the control panel
and viewfinder, when shooting at an image-quality setting of NEF (RAW)
or NEF+JPEG Basic has been changed (the number is calculated based on
the size of compressed RAW file).
Maximum number of exposures displayed when a 256-MB CompactFlash
memory card is used:
Version 2.00: NEF (RAW): approx. 44 exposures; NEF+JPEG Basic:
approx. 39 exposures
Version 1.03 or earlier: NEF (RAW): approx. 23 exposures;
NEF+JPEG Basic: approx. 21 exposures
* The default setting for camera clock has been changed from
2004.01.01 to 2005.01.01. Now you cannot set the clock back to a date
before 2004.12.31.
* A problem that sometimes caused communication between the camera
and computer to be unexpectedly terminated when using Nikon Capture
Camera Control has been corrected. (Windows)

P.S. Firmwaren fra Asia virker også i en dansk D70

Fra : Thomas

Dato : 16-05-05 09:19

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> Så er Nikon begyndt at frigive den nye firmware til D70.

Er hentet og installeret. Cool med det nye menu layout.

Thomas

Fra : Christer Holte

Dato : 16-05-05 11:57

"Thomas" <tsFJERN@tschmidt.dk> skrev i en meddelelse

> Er hentet og installeret. Cool med det nye menu layout.
>
> Thomas

Os her... Rigtig lækker menu design ! Spændende med det ny fokus...

Christer

Fra : Kenneth K.

Dato : 16-05-05 12:51

On Mon, 16 May 2005 12:57:05 +0200, Christer Holte
<nospam@FJERNchristerholte.dk> wrote:

> Os her... Rigtig lækker menu design ! Spændende med det ny fokus...

Menu'en er jo ligefrem blevet smart og hip at se på nu, heh. Det nye fokus
synes jeg lidt mod forventning faktisk er blevet hurtigere ved normal
fokus (faste motiver, med både AF-S og AF-C) og ikke bare med motiver i
bevægelse (som jeg ikke har prøvet endnu) som Nikon jo officielt siger.
Præcis som så mange andre har sagt på dpreview.com, det er sgu ikke fis.
Forskellen er ikke overvældende, men der klart mindre tøven og det er mere
end jeg have turde håbe på. Kan anbefales.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-05-05 14:14

On Mon, 16 May 2005 10:18:56 +0200, "Thomas" <tsFJERN@tschmidt.dk>
wrote:

>Er hentet og installeret. Cool med det nye menu layout.

Ja og alle indstillinger og billedetæller er bibeholdt - så ingen
problemer med at skulle genindstille disse (hvad jeg havde frygtet).

Så det er jo fint - anbefales!

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.