Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
70-200L 2.8 vs 70-200L f4.0
Fra : Brizz

Dato : 14-05-05 18:01

Har kigget lidt på disse 2 og selv har fornøjelsen af at arbejde med f4.0.
Jeg er blevet ret lun på at købe f2.8'eren med IS men den er jo godt og vel
dobbelt så tung.
Vil man ærge sig over at gå rundt med et dobbelt så tungt objektiv?
Er selv i tvivl.
Det skal sidde på et 20D

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : michael bs

Dato : 14-05-05 18:23

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Vil man ærge sig over at gå rundt med et dobbelt så tungt objektiv?

ja, det vil du!

Men ærgelsen fortager sig, når du ser billedkvaliteten..også ved 2.8..(og
mærker hvor suverænt IS fungerer på dette objektiv)

Så der er plusser og minusser.

Fra : Brizz

Dato : 14-05-05 18:33

> ja, det vil du!

Så det er kun indtil overarmen er trænet op at man ærger sig lidt

> Men ærgelsen fortager sig, når du ser billedkvaliteten..også ved 2.8..(og
> mærker hvor suverænt IS fungerer på dette objektiv)

Har jo set hvor lækkert og hurtigt 4.0 er og der var jeg også rigtig godt
tilfreds med IS...såååå.

> Så der er plusser og minusser.

Ja desværre...vil kun have plusser

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-05-05 18:47

> [...]
vel
> dobbelt så tung.
> Vil man ærge sig over at gå rundt med et dobbelt så tungt objektiv?

Generelt vil jeg sige, at køb hvad du synes bedst om. Selv er jeg typen der
er ligeglad med hvad det vejer, jeg synes faktisk at et tungt objektiv er
med til fungere som stabilisator i sig selv (jeg har ikke IS på nogle af
mine objektiver).
Jeg synes dog det er vigtigere, at du gør dig klart, hvad du skal bruge
objektivet til, om den ekstra blænde lys (og dermed den ekstra udgift) er
nødvendig for dit brug. Efter hvad jeg har hørt, skulle begge objektiver
være af fremragende kvalitet, så det er ikke det der skal afgøre det, tror
jeg.

MVH
Thomas

Fra : KNL DtP

Dato : 14-05-05 18:52

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er blevet ret lun på at købe f2.8'eren med IS

Det er helt forståeligt. Jeg testede for noget tid siden den - primært for
IS-delen:

http://www.foto-basen.dk/?page=49&mode=showarticle&id=31

Alt i alt et meget lækkert objektiv. IS er yderst brugbart - jeg kunne tage
skarpe billeder tre stop langsommere end før. Det åbner helt nye muligheder for
at kunne tage brugbare billeder i skumringen, når man kan arbejde med
lukkertiden på 1/15 sek. - og stadig komme hjem med skarpe skud!

> Vil man ærge sig over at gå rundt med et dobbelt så tungt objektiv?

Tja, vægten følger jo med, når man vil have kvalitetsoptik med stor lysstyrke.
Jeg slæber selv rundt på 1,5 kg, når min Sigma EX 100-300 mm f/4 er med - men
jeg synes klart det er slidet værd.

Når du kommer hjem med skarpe og detaljerede billeder, så tror jeg du glemmer
bøvlet med de ekstra kg. Det kommer naturligvis an på, om du har mulighed for at
transportere den ordentligt, har meget begrænset plads/vægt til rådighed. I de
fleste tilfælde tror jeg bare at det er et spørgsmål om vane.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Brizz

Dato : 14-05-05 18:59

> Når du kommer hjem med skarpe og detaljerede billeder, så tror jeg du
> glemmer
> bøvlet med de ekstra kg.

Er også lidt det jeg går og håber på.

Tror egentlig også jeg havde besluttet mig på forhånd men ville lige høre
andres menninger om forholdet til vægten.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 14-05-05 19:07

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Det er helt forståeligt. Jeg testede for noget tid siden den - primært for
> IS-delen:
>
> http://www.foto-basen.dk/?page=49&mode=showarticle&id=31

Tak for en god og praktisk anmeldelse.
Det svarer præcis til min oplevelse af objektivet - på godt og lidt ondt.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : KNL DtP

Dato : 14-05-05 19:45

> Tak for en god og praktisk anmeldelse.

Jeg siger mange tak!

> Det svarer præcis til min oplevelse af objektivet - på godt og lidt ondt.

Ja, der er lige et par småting, som de nok burde have fixet - men billed- og
byggekvaliteten overskygger det så langt.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Brizz

Dato : 14-05-05 19:39

> Det er helt forståeligt. Jeg testede for noget tid siden den - primært for
> IS-delen:
>
> http://www.foto-basen.dk/?page=49&mode=showarticle&id=31

Den gjorde forskellen.

You will be mine... Oh yes...you will be mine!!!

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 15-05-05 16:34

Brizz wrote:
> [...]
> dobbelt så tung.
> Vil man ærge sig over at gå rundt med et dobbelt så tungt objektiv?

Du kan stille det omvendte spm: vil man ærgre sig over kun at have den
halve lysstyrke ?

Jeg er ikke Canon'ist, men jeg har aldrig fortrudt at jeg har købte
lysstærke objektiver.

Bo //

Fra : Brizz

Dato : 15-05-05 21:40

> Du kan stille det omvendte spm: vil man ærgre sig over kun at have den
> halve lysstyrke ?

Sådan havde jeg ikke tænkt på den...

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Brizz

Dato : 02-06-05 20:11

> [...]
> vel dobbelt så tung.
> Vil man ærge sig over at gå rundt med et dobbelt så tungt objektiv?

Hvis nogen ellers stadig læser med på denne tråd... Så endte det med en f2.8
version. Er superglad for den og glæder mig til at få den i brug.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk