Billig laser?
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-05-05 13:41

Greetings!

Jeg er blevet bedt om at finde den billigste laserprinter der taler PCL
og/eller PostScript. Den skal primært bruges til udskrift af tekst.

Fra : Zyke

Dato : 14-05-05 17:49

> Jeg er blevet bedt om at finde den billigste laserprinter der taler PCL
> og/eller PostScript. Den skal primært bruges til udskrift af tekst.

Held og lykke ;)

Zyke

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-05-05 20:42

Zyke skrev:

> Held og lykke ;)

*PLONK*

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 14-05-05 17:54

On 14 May 2005 12:40:53 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Greetings!
>
>Jeg er blevet bedt om at finde den billigste laserprinter der taler PCL
>og/eller PostScript. Den skal primært bruges til udskrift af tekst.

brug edbpriser.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-05-05 20:42

jubija@yahoo.dk skrev:

> brug edbpriser.dk

Det er noget rod. Der står intet om PCL og PostScript...

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 16-05-05 23:48

On 16 May 2005 19:42:01 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Det er noget rod. Der står intet om PCL og PostScript...

Prøv at lave en søgning på laserprinter og PCL eller Postscript i
tekstfeltet

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-05-05 15:42

jubija@yahoo.dk skrev:

> Prøv at lave en søgning på laserprinter og PCL eller Postscript i
> tekstfeltet

Det bliver det faktisk ikke mindre rodet af.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-05-05 17:34

On 17 May 2005 14:42:12 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Det bliver det faktisk ikke mindre rodet af.

Hvad mener du - skulle du ikke bare have den billigste?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-05-05 09:53

jubija@yahoo.dk skrev:

> Hvad mener du - skulle du ikke bare have den billigste?

Jo, men der er ingen entydig standard for indikering af PCL og
PostScript. Sålænge der ikke findes standarder hersker rod og kaos. Og
på edbpriser.dk er der ikke mange standarder.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-05-05 17:50

On 18 May 2005 08:52:48 GMT, "Jesper G. Poulsen"
> [...]

>PostScript. Sålænge der ikke findes standarder hersker rod og kaos. Og
>på edbpriser.dk er der ikke mange standarder.

Skriv PCL i tekstfeltet - så får du dem med PCL osv.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-05 20:41

jubija@yahoo.dk skrev:

> Skriv PCL i tekstfeltet - så får du dem med PCL osv.

Bortset fra at nogle producenter/leverandører kalder tingene noget
andet.
Nedenstående printer skilter ikke direkte med hverken PCL eller
PostScript:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=51816

- Dét er noget rod...

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-05-05 21:33

On 19 May 2005 19:41:06 GMT, "Jesper G. Poulsen"
> [...]

>andet.
>Nedenstående printer skilter ikke direkte med hverken PCL eller

jo den gør

>http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=51816
>
>- Dét er noget rod...

Hvis du søger på PCL eller Postscript i tekstfeltet så dukker den op i
din søgning - og det fremgår ret så klart under Printer-feltet (tryk
på +-tegnet ud for Printer), at den understøtter både PCL og
Postscript.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-05-05 21:36

jubija@yahoo.dk skrev:

> din søgning - og det fremgår ret så klart under Printer-feltet (tryk

I den skov at printere der dukker op på søgningen er det nærmest
håbløst at skulle igennem træstruktererne for at finde oplysninger, når
de ikke er placeret på _standardiserede_ steder!

Fra : Kim Eichen

Dato : 14-05-05 19:14

> Greetings!
>
> Jeg er blevet bedt om at finde den billigste laserprinter der taler PCL
> og/eller PostScript. Den skal primært bruges til udskrift af tekst.

Jeg har selv en ældre HP4050 TN, som koster mig ca. 4,5 øre per side. Det er
dog fordi jeg har været heldig og købe tonerne billigt.
Hvis de købes til normalpris er den dog stadig meget billig i drift, omkring
7 øre per side sidste jeg tjekkede tonerprisen.

Mvh Kim Eichen

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 14-05-05 20:19

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
> Greetings!
>
> Jeg er blevet bedt om at finde den billigste laserprinter der taler PCL
> og/eller PostScript. Den skal primært bruges til udskrift af tekst.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90864

Så får du ikke postscript billigere.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=51816

Så er det 1200*1200

PS: Kvalitet i laser er dobbelt så som i inkjet. Så 1200*1200 er
praktisk taget 'perfekt'.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-05-05 20:47

NEiL DANELAW skrev:

> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90864

Den er svært iorden. Tak for info; det er hermed givet videre

- 600x600 dpi er rigeligt til det den skal anvendes til.

Fra : Brian A.

Dato : 15-05-05 17:17

> Greetings!
>
> Jeg er blevet bedt om at finde den billigste laserprinter der taler PCL
> og/eller PostScript. Den skal primært bruges til udskrift af tekst.

Epson eller Oki.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-05-05 20:45

Brian A. skrev:

> Epson eller Oki.

Modelnummer?

Fra : pm

Dato : 18-05-05 22:04

Nu er billig mange ting
Men jeg, der ellers har været Canonfanatisk, er nu gået over til Brother.

Priserne er formentlig på linie med andre og flere typer kan de ønskede
opgaver. Og deres service er outstanding i enhver henseende. Nej, jeg har
ikke interesse i virksomheden ellers

PM