P4 og kølepasta...
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-05-05 09:19

Nu må I lige hjælpe mig....

Jeg er ved at samle en Soltek Barebone med en Pentium 4 Processor....

Hverken Solteks manualer eller Intels installations Instruktion nævner
bare eet ord om kølepasta ?!?!

Skal der ikke pasta mellem CPU og køler ???

Køleren har en kobber kontaktflade mod CPU'en - Den er i øjeblikket
dækket af 'et stykke grå tape' - Er det måske kølepastaen, eller skal
det fjernes inden jeg monterer køleren ?!?!

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Hans

Dato : 14-05-05 09:34

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> dækket af 'et stykke grå tape' - Er det måske kølepastaen, eller skal
> det fjernes inden jeg monterer køleren ?!?!

Nej, det er varmeoverførende compound der virker som kølepasta, så den lader
du bare sidde uden at ridse i overfladen.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-05 09:39

"Michael Rasmussen" <mic@No_Spamdou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dækket af 'et stykke grå tape' - Er det måske kølepastaen, eller skal
> det fjernes inden jeg monterer køleren ?!?!

Det er en "pad", som skulle gi' god termisk kontakt. Om den er bedre end
kølepasta tør jeg ikke svare på, det kommer bl.a an på hvor meget man
"griser" med kølepastaen . Jeg mener med sindsro du kan bruge den som den
er.

mvh
Ebbe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-05-05 11:09

"Ebbe" <es44(at)pc(dot)dk> wrote:

> [...]
>kølepasta tør jeg ikke svare på, det kommer bl.a an på hvor meget man
>"griser" med kølepastaen . Jeg mener med sindsro du kan bruge den som den

Tak for hjælpen - både til Ebbe & Hans - Nu er den monteret, og oppe at
køre....

Det er en box'ed Intel CPU - Det undrer mig sgu' at
installationsvejledningen ikke nævner eet ord om kølepasta / kølepad ?!

<mlr>

Fra : Hans

Dato : 14-05-05 11:46

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Det er en box'ed Intel CPU - Det undrer mig sgu' at
> installationsvejledningen ikke nævner eet ord om kølepasta / kølepad

Årsagen er nok, at Intel går ud fra at køleren bliver monteret af
kvalificerede fagfolk, som ikke er i tvivl om hvad en thermal pad er.

Hvis du nærlæser den medfølgende dokumentation står der faktisk, at det
anbefales og søge yderligere information på deres hjemmeside.

Hans