WinAmp og Mp4-format?
Fra : Andrew

Dato : 13-05-05 16:13

Hej

Jeg har downloadet nogle sange via iTunes, problemet er at de filer man
downloader via iTunes åbenbart er Mp4-filer. Dem kan WinAmp ikke se?!

Er det mig der er helt galt på den?

Mvh Anders

Fra : Holst

Dato : 13-05-05 16:17

Andrew wrote:

> Jeg har downloadet nogle sange via iTunes, problemet er at de filer man
> downloader via iTunes åbenbart er Mp4-filer. Dem kan WinAmp ikke se?!
>
> Er det mig der er helt galt på den?

Ja, jeg troede også, at jeg kunne brænde dem ud på en CD og afspille i
min bilradio, men det kunne jeg ikke ...

Fra : Andrew

Dato : 13-05-05 16:29

> Ja, jeg troede også, at jeg kunne brænde dem ud på en CD og afspille i min
> bilradio, men det kunne jeg ikke ...

Det er sørme smart!

Og filerne er beskyttede så man ikke kan konvertere dem til Mp3... *suk*

Løsningen er vist at brænde dem hen på en cd og så re-rippe dem fra cd'en
over på computeren som MP3 filer.

Skide smart Apple, super koncept!

Mvh Anders

Fra : Jake

Dato : 13-05-05 17:45

Eller afspille dem mens man optager "Stereo Mix" eller "What you hear"
med f.eks. Soundforge :)

- Jake

Fra : AJC

Dato : 13-05-05 22:27

Holst <newsmay05@shelter.dk> wrote in news:4284c4e2$0$50659
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Ja, jeg troede også, at jeg kunne brænde dem ud på en CD og afspille i
> min bilradio, men det kunne jeg ikke ...

Det kan du da sagtens. Brug iTunes indbyggede brænderprogram. Man kan
brænde sangene ud som almindelig audio cd, som mp3 eller som ren data
(mp4).

Albummet "The Corrs - Live in Dublin" anbefales herfra.

Fra : Peter G.

Dato : 13-05-05 18:55

"Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> writes:

> Jeg har downloadet nogle sange via iTunes, problemet er at de filer man
> downloader via iTunes åbenbart er Mp4-filer. Dem kan WinAmp ikke se?!

Nej, ikke uden at bryde DMR'en. Det kan gøres, men kræver vistnok lidt
teknisk snilde.

> Er det mig der er helt galt på den?

Næh. Jeg mener, men er bestemt ikke sikker, det er lovligt at omgå DMR
hvis det udelukkende er for at kunne høre din indkøbte musik.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-05 19:06

Andrew wrote:
> [...]
>
> Jeg har downloadet nogle sange via iTunes, problemet er at de filer man
> downloader via iTunes åbenbart er Mp4-filer. Dem kan WinAmp ikke se?!

Jeg er ret sikker på at dbPowerAMP kan klare sagerne for dig.

www.dbpoweramp.net,com.org en af dem...

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Iddqd

Dato : 13-05-05 19:18

Claus Albæk (Kbh.) wrote:
> Jeg er ret sikker på at dbPowerAMP kan klare sagerne for dig.

Og jeg er ret sikker på at emnet for denne tråd er OT

Mvh

Bruno

Fra : Andrew

Dato : 13-05-05 22:59

> Jeg er ret sikker på at dbPowerAMP kan klare sagerne for dig.
>
> www.dbpoweramp.net,com.org en af dem...

Er ret sikker på den ikke kan. Den kan jo ikke en gang genkende
m4p-formatet!

Hvor det dog stinker. Det er fint nok at man kan downloade musik via iTunes,
men det er jo latterligt at de f.eks. ikke kan afspilles på almindelige
mp3-afspillere da disse ikke afspiller m4p formatet. Hvis man vil lave dem
om til mp3 format kan man IKKE konvertere dem, fordi de er beskyttede. Det
man må gøre er derimod at brænde dem ud på en cd, for derefter at re-rippe
dem som mp3-filer. Men dette gør at man mister en stor del af
lydkvaliteten...

Mvh Anders

Fra : Holst

Dato : 14-05-05 08:10

Andrew wrote:

> [...]
> man må gøre er derimod at brænde dem ud på en cd, for derefter at re-rippe
> dem som mp3-filer. Men dette gør at man mister en stor del af

Det er lige blevet nævnt i anden tråd i anden gruppe, at du sagtens kan
brænde dem på CD direkte som MP3, så du ikke skulle behøve at re-rippe.

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 14-05-05 09:10

"Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> wrote in message

> [...]
> beskyttede. Det man må gøre er derimod at brænde dem ud på en cd, for
> derefter at re-rippe dem som mp3-filer. Men dette gør at man mister en

Du skal have et codec for at kunne konvertere AAC til MP3 via dbpoweramp -
hent det på www.dbpoweramp.com. Det virker tip-top for mig!

/Rasmus

Fra : Andrew

Dato : 13-05-05 23:07

Hejsa

Fandt løsningen alligevel, hurra hurra:

http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=137828

Et lille plugin til winamp 5 som gør at WinAmp kan afspille AAC/M4P
beskyttede filer f.eks. købt via iTunes.

Super

Mvh Anders