Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[OT] Til Frodo Nifinger ;-)
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-05-05 22:02

Hej Jesper,

Har du stadig nogle billeder af din smarte "custom made" taske liggende
på nettet? Evt. med "bygge vejledning" Skal have bikset noget
sammen, da jeg ikke har plads til min blitz og fremtidige obj. i min
Toploader AW 75. Til "alm" brug hvor jeg kun skal bruge 1-2 obj. er den
dog glimrende

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-05-05 00:46

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammen, da jeg ikke har plads til min blitz og fremtidige obj. i min
> Toploader AW 75. Til "alm" brug hvor jeg kun skal bruge 1-2 obj. er den

Jeps, du kan se dem her:
http://herredet.fotolog.dk/thumbnails.php?album=32

Find selv lige de specifikke billeder

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-05-05 07:35

Frodo Nifinger wrote:
> Jeps, du kan se dem her:
> http://herredet.fotolog.dk/thumbnails.php?album=32
>
> Find selv lige de specifikke billeder

Bukker og takker

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-05-05 07:38

Frodo Nifinger wrote:
> http://herredet.fotolog.dk/thumbnails.php?album=32

Disse billeder er i øvrit rigtig gode imho:

http://herredet.fotolog.dk/displayimage.php?album=32&pos=58 ("drage manden")

http://herredet.fotolog.dk/displayimage.php?album=32&pos=63 ("put n
take" fgul )

Så i øvrigt du har en 180 2,8. Er den noget værd? Ved du hvad ca. prisen
er på sådane en fætter?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-05-05 14:46

> Disse billeder er i øvrit rigtig gode imho:

> [...]

Takker, det er også et par af mine favoritter.
skægt nok er drage manden ikke så vellidt blandt andre pga kompositionen,
men jeg er selv helt vild med den fede lagdeling, der er i billedet. (Manden
er sekundær) Dog vill jeg gerne ha sat ham i det gyldne snit, hvilket jeg
også gjorde, da jeg tog billedet, men skiderikken skulle alsolut stå op og
ned af sin bil, som jeg altså skar væk.

> Så i øvrigt du har en 180 2,8. Er den noget værd? Ved du hvad ca. prisen
> er på sådane en fætter?

Den er skam glimrende. Godt nok er den kun AF, men den tegner skarpt og fint
og er rimeligt hurtig i autofokus af en AF-optik at være.
Den kan fås brugt for mellem 2000 og 2500 på dba. Brugte Nikonoptikker er
sjovt nok billige på DBA!

Du er iøvrigt ved at sælge din glimrende 18-70'er? Hvorfor? Den er jo rigtig
god!

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-05-05 21:23

Frodo Nifinger wrote:
> Takker, det er også et par af mine favoritter.
> skægt nok er drage manden ikke så vellidt blandt andre pga kompositionen,
> men jeg er selv helt vild med den fede lagdeling, der er i billedet.

Samme her. Heldigvis ved jeg ikke en dyt om hvad der er teoretisk
forkert og rigtigt mht komposition, så jeg ser bare om jeg kan lide et
billede eller, uden at tænke for meget over det - og jeg kan lide hvad
jeg ser i disse to billeder

> [...]
> og er rimeligt hurtig i autofokus af en AF-optik at være.
> Den kan fås brugt for mellem 2000 og 2500 på dba. Brugte Nikonoptikker er

Lyder godt. Skal se om jeg kan prøve sådan et en dag. Det bliver enten
en fast 150mm-200mm eller en 70/80-200 tele zoom der står på listen
næste gang vægten på min fototaske skal forøges

> Du er iøvrigt ved at sælge din glimrende 18-70'er? Hvorfor? Den er jo rigtig
> god!

Bruger stort set kun 18mm og 70mm, og da min AF24mm/f2,8D tegner - synes
jeg - rigtig godt, vil jeg sælge min 18-70 og købe en "mini tele" i
stedet. Vil hellere have to faste objektiver med 2,8 eller større
blændeåbning, fremfor en all-in-one zoom. 18-70'eren er dog så hurtig
mht. fokusering og så alsidig et objektiv, så måske beholder jeg det.
Ville mest sælge det for at få $$ til et nyt obj.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-05-05 00:21

> [...]
> forkert og rigtigt mht komposition, så jeg ser bare om jeg kan lide et
> billede eller, uden at tænke for meget over det - og jeg kan lide hvad

Det er også det vigtigste, hehe.

> Lyder godt. Skal se om jeg kan prøve sådan et en dag. Det bliver enten
> en fast 150mm-200mm eller en 70/80-200 tele zoom der står på listen
> næste gang vægten på min fototaske skal forøges

Det lader jo til at du ikke er så sart med hensyn til om det larmer, så tror
ikke du skal bekymre dig så meget om 180'eren. De er skam udemærkede Har
selv en AI-S, og sjovt nok, på den siger AF absolut ingen ting (måske fordi
den ingen AF har, hehe). Men den tegner sublimt.

> [...]
> stedet. Vil hellere have to faste objektiver med 2,8 eller større
> blændeåbning, fremfor en all-in-one zoom.

Jeg kan kun anbefale 85/1.8, den er dælme skarp og har en rigtig god bokeh.

MVH
Thomas

Fra : michael bs

Dato : 14-05-05 23:41

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skægt nok er drage manden ikke så vellidt blandt andre pga kompositionen,
> men jeg er selv helt vild med den fede lagdeling, der er i billedet.

Billedet er glimrende. Jeg er derimod ikke vild med den blå farve på himlen
øverst. Den synes mig for kunstig.

mvh Michael

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-05-05 15:13

> http://herredet.fotolog.dk/thumbnails.php?album=32

> [...]
+++++++++++++++++

Hej Jesper.

Hvad har du brugt til skillerum? Har du bare brugt nogen fra nogle andre
fototasker du havde?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-05-05 02:07

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en meddelelse

> Hej Jesper.
>
> Hvad har du brugt til skillerum? Har du bare brugt nogen fra nogle andre
> fototasker du havde?

Jeg har brugt et liggeunderlag af skumplast, jeg har skåret ud i passende
stykker og syet ind i bævernylon.
Jeg lavede flapper på hver side, og syede velcro fast på begge flapper.

mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-05-05 07:37

http://herredet.fotolog.dk/displayimage.php?album=32&pos=36

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New