Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Til dem der påtænker at købe et Nik
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-05-05 17:01

Faldt over denne
http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100547&menuid=1413&level=1

Kittet koster lige under 7K i Tyskland, men for 500 ekstra for du DK
manual med og DK Nikon support. Det er sku møg billig imho.

Jeg vil for god ordens skyld pointere at jeg intet har med butikken at
gøre

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Martin Magnussen

Dato : 13-05-05 17:28

Billigt og billigt?
Jeg har lige bestilt et hos EG-eletronics til knap 6000,- så jeg har
altså sparet 1500,-

Fra : Søren Wind

Dato : 13-05-05 17:51

MEN det begynder at ligne noget seriøst.. det er sikkert..
Nærmere bestemt 5600,- kostede det ved EG - men den er nu steget en smule..
mener det er 200 kr.

Fra : Flemming Gram Christ~

Dato : 13-05-05 20:32

Der er sikkert andre som mig, som går i købstanker, men ikke kan beslutte
sig for "hvor meget man vil spare"
Hvordan er det nu det forholder sig med support (garanti reparationer mv)
når man:

1) køber D70 el. 350D i normal foto butik.

2) køber en dansk udgave (ikke parallel import) på nettet, fx nedenstående
link

3) køber parallel import på nettet i danmark.

4) køber i tyskland på nettet.

Er der nogen, som vil ridse praksis op?

Mvh

Fra : Brian Lund

Dato : 13-05-05 22:40

> [...]
nedenstående
> link
>
> 3) køber parallel import på nettet i danmark.

Ved Canon kan du sende dem til service i danmark i alle 4 tilfælde, jeg
mener at der gælder lignende regler for Nikon!
Du har 6 mdrs garanti + 18 mdrs reklamationsret i alle 4 tilfælde.

Brian

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 18-05-05 19:52

Flemming Gram Christensen <gram@mjolner.dk> wrote:

> [...]
> link
>
> 3) køber parallel import på nettet i danmark.

Fandt dette på nikon.dk under Support:

http://www.europe-nikon.com/uploads/ndk/CustomerSupport/Nikon_support_og
_garanti.pdf

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Jakob

Dato : 18-05-05 23:31

In article <1gwrz4x.1cyox8h9fvigaN%henrikrfjernes@mail.dk>,
henrikrfjernes@mail.dk says...

Er det bare mig eller denne tråd blevet fjernet, kan ikke finde de
foregående indlæg....

Nå men med hensyn til garanti så snakkede jeg lige med Nikon danmark
idag. Her siger de at der er 1 års garanti på produkter købt i europa,
ikke 2 års reklamationsret. Det kan jeg så ikke forstå for det er jo
europæiske regler. Men ok det er så ved servicering i DK. Man kan jo
altid henvende sig hvor det er købt.

Men for at de vil røre det skal man have regning og et garantibevis der
er udfyldt der hvor det er købt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Frandsen

Dato : 19-05-05 12:25

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> Nå men med hensyn til garanti så snakkede jeg lige med Nikon danmark
> idag. Her siger de at der er 1 års garanti på produkter købt i europa,

En garanti skal stille forbrugeren bedre end den lovpligtige
reklamationsret. Hvad dækker den garanti over?

> ikke 2 års reklamationsret.

Jo, man har altid 2 års reklamationsret for produkter købt i Danmark. Det er
en ret som sælger skal løfte ikke Nikon Danmark.

> Det kan jeg så ikke forstå for det er jo
> europæiske regler. Men ok det er så ved servicering i DK. Man kan jo
> altid henvende sig hvor det er købt.

Man *skal* altid henvende sig, der hvor det er købt.

> Men for at de vil røre det skal man have regning og et garantibevis der
> er udfyldt der hvor det er købt.

Jeg har en faktura på mit kamera. Jeg har ikke noget udfyldt garantibevis.
Jeg forlanger ikke, at Nikon skal røre ved det. Jeg forlanger, at butikken
gør noget ved det.

Fra : Jakob

Dato : 19-05-05 14:10

In article <428c7777$0$50623$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
DetKanDuGlemme@invalid.kd says...

> Jeg har en faktura på mit kamera. Jeg har ikke noget udfyldt garantibevis.
> Jeg forlanger ikke, at Nikon skal røre ved det. Jeg forlanger, at butikken
> gør noget ved det.

Altså bemærk nu lige hvad jeg svarer på !!! Jeg taler om dansk nikon og
tysk købt kamera. Jeg kender godt de danske regler.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Frandsen

Dato : 19-05-05 14:28

> Altså bemærk nu lige hvad jeg svarer på !!! Jeg taler om dansk nikon og
> tysk købt kamera. Jeg kender godt de danske regler.

Ah, det stod ikke i det jeg svarede på, men åbenbart i et tidligere indlæg.
Mine læste indlæg bliver automatisk slettet, og jeg kan ikke lige huske dem
alle.