Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Test" af Tokina 12-24 mm
Fra : ab©

Dato : 13-05-05 16:27

Et enkelt foto (i RAW-format) er lagt i dk.binaer, hvis andre ønsker det
skal jeg gerne sende flere til adr. efter ønske / ftp-server eller hvor det
måtte ønskes.

ab

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-05-05 16:42

ab© wrote:
> [...]
> skal jeg gerne sende flere til adr. efter ønske / ftp-server eller hvor det

Hvad har du testet på?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : ab©

Dato : 13-05-05 16:56

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
> Hvad har du testet på?

Ganske useriøst på et Nikon D70.

Det ser i øvrigt ud til, at der er en gevaldig forsinkelse på dk.binaer.

ab

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-05-05 16:43

ab© skrev:

>Et enkelt foto (i RAW-format) er lagt i dk.binaer, hvis andre ønsker det
>skal jeg gerne sende flere til adr. efter ønske / ftp-server eller hvor det
>måtte ønskes.

Hvis du har en netside eller ftp-server du kan lægge det/dem op på,
ville det være fint. dk.binaer er en jungle, og mange har ikke adgang
til den med deres normale newsserver.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : ab©

Dato : 13-05-05 16:55

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Hvis du har en netside eller ftp-server du kan lægge det/dem op på,
> ville det være fint. dk.binaer er en jungle, og mange har ikke adgang
> til den med deres normale newsserver.

Jeg ved at det er en nødløsning, men det sted hvor jeg ellers troede, at jeg
kunne lægge disse fotos, har jeg ikke haft succes med - ved ikke om det
måske er RAW-formatet, der ikke er spiselig.

ab

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-05-05 17:02

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
> Et enkelt foto (i RAW-format) er lagt i dk.binaer, hvis andre ønsker det
> skal jeg gerne sende flere til adr. efter ønske / ftp-server eller hvor
det
> måtte ønskes.

Det må da være en vittighed! Billedet er jo på størrelse med et frimærke.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Holst

Dato : 13-05-05 17:16

Hans Kruse wrote:

> Det må da være en vittighed! Billedet er jo på størrelse med et frimærke.

Det er vist mest dig, der er en vittighed. Hvis du nu læste i
meddelelsen og ikke blot kiggede på billedet, så står der "Samme i
RAW-format skulle gerne komme herunder", og ganske rigtig dukker der en
eller anden .NEF-fil op i 44 dele, hvoraf kun nogle få endnu er dukket
op hos mig.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-05-05 17:24

Holst wrote:

> [...]
> RAW-format skulle gerne komme herunder", og ganske rigtig dukker der en
> eller anden .NEF-fil op i 44 dele, hvoraf kun nogle få endnu er dukket

Hans har den en god pointe. Og hvem gider hente 44 dele af en raw fil?
Hvad med om ab bare postede billederne i 1000*X på en af de utallige
gratis sider hvor man kan have sine knipserier liggende gratis?

De binære grupper er i øvrigt stenalder kommunikation imho

Fra : ab©

Dato : 13-05-05 17:44

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev (skrev er nok en påstand,
men ...) i en meddelelse news:4284d487$0$79466$14726298@news.sunsite.dk...

> Hans har den en god pointe. Og hvem gider hente 44 dele af en raw fil?
> Hvad med om ab bare postede billederne i 1000*X på en af de utallige
> gratis sider hvor man kan have sine knipserier liggende gratis?

Hvis det ikke var i RAW, men en eller anden ligegyldig JPG-afart ville jeg
ikke være interesseret i at deltage.

> De binære grupper er i øvrigt stenalder kommunikation imho

Enig - men har du et bedre alternativ, så (ja) skid bogstaver .

ab

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-05-05 21:03

Thomas Schreiber skrev:

>De binære grupper er i øvrigt stenalder kommunikation imho

Subscribe!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-05-05 18:01

Ok, jeg vendte tilbage og ja, det er rigtigt at når man ckicker på + så ser
man de enkelte delfiler. Det havde jeg overset i første omgang, så beklager.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Holst

Dato : 13-05-05 19:17

Hans Kruse wrote:

> Ok, jeg vendte tilbage og ja, det er rigtigt at når man ckicker på + så ser
> man de enkelte delfiler. Det havde jeg overset i første omgang, så beklager.

Shit 'appens!

Fra : ab©

Dato : 13-05-05 17:15

> Det må da være en vittighed! Billedet er jo på størrelse med et frimærke.

Det er rigtigt, hvis man ikke kan læse så er det en vittighed (men på den
anden side - ja, så vil man jo også gå glip af dette).

ab

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-05-05 18:04

Ja, beklager. Jeg hentede raw filen og konverterede med C1 og et helt ok
billede, men måske mangler jeg en forklaring på hvorfor du har postet den.
Hvad er det du vil sige med dette testbillede? Skal vi bare se et billede
efter at vi har konverteret det eller hvad? Måske refererer du til en
tidligere tråd, som jeg ikke lige har in mente?

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Nyrup

Dato : 13-05-05 19:48

MEGET interessant!!!
Jeg stussede også en kende, da jeg hørte om dette objektiv.
Men jeg har endnu ikke set priser på det nogen steder.
Hvor har du købt det og hvad gav du for det?
Kan det køre på et full-frame/film-hus?
Godt nok har jeg jo også et D70, men 12mm på et filmhus er altså endnu
sjovere end på en D70, så jeg er bestemt ikke stoppet med at bruge mine
filmhuse endnu - specielt ikke med vidvinkelobjektiverne!...
Så, er det et "DX"/"DC", eller hvad disse "kun digital SLR" objektiver
hedder, eller kan det også bruges på filmhuse med fuldt billedfelt?

I øvrigt tak for initiativet! - Jeg har uden problemer hentet dit
testbillede ned og det er lige det jeg har brug for - oven i købet i
NEF! -Fornemt!!!
Jeg synes det ser meget lovende ud, specielt hvis prisen ikke er for høj.

mvh,
Nyrup

Fra : Erik W.

Dato : 13-05-05 21:37

"Nyrup" <p(spam-fjerner)nyrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så, er det et "DX"/"DC", eller hvad disse "kun digital SLR" objektiver
> hedder, eller kan det også bruges på filmhuse med fuldt billedfelt?

Det er et cropfactor tilpasset objektiv, men vil efter al sansynlighed virke
på et fullframe kamera med mørke rander på billederne.
http://www.photo.net/equipment/tokina/12-24-f4/

Sigmas 12-24mm er lavet til fullframe, men det har fået blandet modtagelse.

Mvh Erik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-05-05 21:46

In article <42850fc7$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Erik W. wrote:
> [...]
> http://www.photo.net/equipment/tokina/12-24-f4/
>
> Sigmas 12-24mm er lavet til fullframe, men det har fået blandet modtagelse.

Ja, men dem der får de 20% der kan tage skarpe billeder er glade for det.

Men der er folk der beklager sig over der ikke kan sættes frontfilter på.

Fra : ab©

Dato : 13-05-05 22:14

"Nyrup" <p(spam-fjerner)nyrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor har du købt det og hvad gav du for det?

Jeg købte det her og da prisen faldt mellem køb og levering fik jeg den til
den laveste pris:
http://www.directshopper.de/tokina-atx-4-0-12-24-pro-dx-n-af_spiegelreflex-objektive_p

> Kan det køre på et full-frame/film-hus?

Nej, jeg tror ikke, at hele billedfeltet kan dækkes.

ab