Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ER alle ESO 350D defekte ?
Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 13-05-05 12:15

Efter købet af EOS 350D finder jeg fejl i optagelsen men regner det ikke for
noget,
jeg fandt fejlen ved at exponere i 10 -30 sek ved iso 400 - 1600 i total
mørke eller bare
lade dæxlet blive på, på den måde opstår der flere lysende dio fejl de kan
især ses ved
at forstøre image i fx Photoshop. Først efter at have talt med Canon bliver
jeg klar over at
det er en alvorlig fejl, nu har jeg så siden fået byttet mit Canon kamera
til et helt nyt tog kun 6
dage (ros til Digital4u) Men mit nye kamera har samme problem endvidre har
jeg testet et hos Merlin
Den havde også problemet den var enda den værste af de tre jeg har testet.

Mit spørgsmål:
Er det en fejl ? eller opføre alle slr digi kamera sig sådan ?
Hvis fejlen findes på alle EOS 350D tror i så Canon kalder dem tilbage ?

Venligst Glenn

Fra : zczc

Dato : 13-05-05 12:34

"Glenn Hagedorn" <glennh@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det en fejl ? eller opføre alle slr digi kamera sig sådan ?
> Hvis fejlen findes på alle EOS 350D tror i så Canon kalder dem tilbage ?

Tak for infoen. Jeg vil udsætte mig to uger gamle 350D'er for samme test

Fra : Rune Baeverrud

Dato : 13-05-05 13:02

"Glenn Hagedorn" <glennh@jubiimail.dk> wrote in message

> Er det en fejl ? eller opføre alle slr digi kamera sig sådan ?

For ordens skyld, har du husket på å sette på okulardekselet, så det ikke
slipper i strølys via viewfinder'en?

~Rune

Fra : Peter Sindrup

Dato : 13-05-05 14:31

"Rune Baeverrud" <badnews@baverrud.com> wrote in message

> For ordens skyld, har du husket på å sette på okulardekselet, så det ikke
> slipper i strølys via viewfinder'en?

Good point - Rune.

Glenn, er det noget der kan ses i den daglige brug af kameraet, eller er det
kun et "teorerisk problem"?

Peter

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-05-05 20:52

Peter Sindrup wrote:
> "Rune Baeverrud" <badnews@baverrud.com> wrote in message

Det var aldrig sket med et rigtigt kamera, som f.x. mit Nikon F4. Der er
afblænding af søgeren standard udstyr, og ved brug af passende film, er
der ikke nogen hot-pixels

Bo //
AmateurFotograf med rigtigt kamera ;-]

Fra : Brian Lund

Dato : 13-05-05 13:02

> [...]
> Er det en fejl ? eller opføre alle slr digi kamera sig sådan ?
> Hvis fejlen findes på alle EOS 350D tror i så Canon kalder dem tilbage ?

Hvis du mener pixelfejl / "hot pixel" så har mit ikke nogen!
Jeg prøvede lige ved 30 sekunder og ISO800...

Det er forresten ikke kun en DSLR relateret fejl, det ses skam også på
almindelige digital kamera!

Brian

Fra : Frandsen

Dato : 13-05-05 12:56

"Glenn Hagedorn" <glennh@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Mit spørgsmål:
> Er det en fejl ? eller opføre alle slr digi kamera sig sådan ?

Ved det ikke. Mit spørgsmål: Hvad har det af praktisk betydning i dagligdags
fotografering?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-05-05 13:22

Glenn Hagedorn wrote:
> Er det en fejl ? eller opføre alle slr digi kamera sig sådan ?
> Hvis fejlen findes på alle EOS 350D tror i så Canon kalder dem tilbage ?

Gør det det også med noise reduction slået til ?

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Jan Strægaard

Dato : 13-05-05 13:25

> Mit spørgsmål:
> Er det en fejl ? eller opføre alle slr digi kamera sig sådan ?

Jeg har prøvet ISO 800, 20sek. med objektivdæksel og søgerdæksel på.

Billederne er helt sorte bortset fra ca 100 blå små prikker/korte
streger og 30 røde.

Mvh Jan Strægaard
--
web: http://www.straegaard.dk (se denne for brugbar mailadresse)

Fra : emj

Dato : 13-05-05 15:10

Jan Strægaard skrev:

>Billederne er helt sorte bortset fra ca 100 blå små prikker/korte
>streger og 30 røde.

Sådan noget møj er da ikke til at leve med.
Hilsen emj

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-05-05 15:22

emj wrote:

> Sådan noget møj er da ikke til at leve med.

Er 130 ud af 6.000.000 meget?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : .J.S...

Dato : 13-05-05 15:30

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Er 130 ud af 6.000.000 meget?

7962624

Fra : zczc

Dato : 13-05-05 16:27

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Er 130 ud af 6.000.000 meget?

Sku' der ikke ha' stået 8.000.000

Fra : emj

Dato : 13-05-05 19:29

Thomas Schreiber skrev:

>Er 130 ud af 6.000.000 meget?

Ja, det synes jeg. Jeg har ikke kunnet konstatere døde pixels på mit
Olympus C8080

Hilsen emj

Fra : Jan Strægaard

Dato : 13-05-05 16:21

emj wrote:

> Sådan noget møj er da ikke til at leve med.
> Hilsen emj

Samme øvelse med min Minolta DImage S-304 (dog på 4 sek - kan ikke sætte
den højere) giver et mørk, markant rødtonet billede, så 350D klarer sig
efter min mening ok.

Mvh Jan Strægaard

--
web: http://www.straegaard.dk (se denne for brugbar mailadresse)

Fra : .J.S...

Dato : 13-05-05 15:24

> [...]
> Er det en fejl ? eller opføre alle slr digi kamera sig sådan ?
> Hvis fejlen findes på alle EOS 350D tror i så Canon kalder dem tilbage ?

Uden støjreduktion har jeg ved 30s/ISO800 en håndfuld synlige pixels, men de
er nu ikke specielt kraftige.

Med støjreduction kan jeg efter lang tids søgning ved 100% forstørrelse se
en enkelt svag.

Mener ikke det er noget problem i praksis.

mvh/JS

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-05-05 15:21

In article <42848c48$0$50638$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Glenn Hagedorn wrote:
> [...]
> Er det en fejl ? eller opføre alle slr digi kamera sig sådan ?
> Hvis fejlen findes på alle EOS 350D tror i så Canon kalder dem tilbage ?

Sådan opfører alle digitale kameraer sig. Både kompakte og dSLR.
Du kan dog slå et eller andet støjfilter til. Det det gør er at tage
et sort billede af samme lukketid efter det første med lukket lukker,
og trækker dette fra det første for at fjerne egenstøj.

Hvis du tager mange billeder med disse lukketider, så lav selv et dark-frame
og lav subtraktionen i Photoshop.

Hvis du køler kameraet ned, så har du mindre støj. Hobby-astronomer bruger
flydende kvælstof eller Peltier elementer for at køle deres sensor ned
og dermed undgå egenstøj.

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 13-05-05 17:01

>Hvad har det af praktisk betydning i dagligdags
>fotografering?

Egentlig intet fordi slipper der bare en smule lys ind ved nat optagelserne
kan jeg ikke få øje på de pixel fejl,

desuden skal jeg over A1 format før det ses på udprint.

>For ordens skyld, har du husket på å sette på okulardekselet, så det ikke
>slipper i strølys via viewfinder'en?

Jeg har lavet optagelserne sendt om aftenen på bædeværelset uden lys og

med okulardekselet på

>Glenn, er det noget der kan ses i den daglige brug af kameraet, eller er
>det kun et "teorerisk problem"?

Det er vel kun et teoretisk problem, det var også kun fordi en ansat fra
Canon fortalte mig

at mit kameras sensor var defekt fordi der ikke må optræde så meget som

en eneste fejl ved disse optagelser, min konklution efter jeres indlæg er da
også

at Canons ansatte ikke altid ved hvad de taler om. Hvis mit nye EOS 350D
havde en

mindre defekt ville jeg kunne leve med et afslag i prisen ellers ikke jeg
betaler for

et fejlfri kamera.

Venligst Glenn

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 13-05-05 19:49

En anden ting - nu har vi haft 3 350D'ere i butikken (Allerød Foto) og alle
er blevet sendt retur fordi at S/N i bunden er lige til at skrabe af med en
finger - gælder det også for jeres??

--

Mvh,
Kristian Bønnelykke Nielsen

Fra : .J.S...

Dato : 13-05-05 20:30

"Kristian Bønnelykke Nielsen" <andet@beanluck.com> skrev i en meddelelse
> En anden ting - nu har vi haft 3 350D'ere i butikken (Allerød Foto) og
> alle er blevet sendt retur fordi at S/N i bunden er lige til at skrabe af
> med en finger - gælder det også for jeres??

øhhh, hvilket serienummer

Mit er helt væk, men man kan jo se det i alle RAW filer.

mvh/JS

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 13-05-05 20:41

Det er jo _RET_ væsentlig for support / garanti - faktisk kan man ikke få
det repareret uden... Men self. må de være fleksible når det nu er at det
gælder på alle deres 350'ere... Utroligt det kan ske...

Fra : Jan Strægaard

Dato : 13-05-05 21:03

Kristian Bønnelykke Nielsen wrote:
> En anden ting - nu har vi haft 3 350D'ere i butikken (Allerød Foto) og alle
> er blevet sendt retur fordi at S/N i bunden er lige til at skrabe af med en
> finger - gælder det også for jeres??

Mit er delvist forsvundet - og jeg har passet meget på 'det'

Mvh Jan Strægaard
--
web: http://www.straegaard.dk (se denne for brugbar mailadresse)

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 13-05-05 22:10

jeg genkender det lille stykke blik hvor S/N står mit er ikke visket væk
det bekymre mig heller ikke om det var. Fordi serie nr er brændt ind i
kameraets hardware hvilket du også kan se i alle jpg/raw filer.

Med hensyn til pixel problemet kunne jeg da godt tænke mig at høre
om det også fremkommer på de ledt dyre Digital SLR
Hvis ikke problemet er til stede kan producenterne
åben bart ikke fremstille et digital SLR til under
8000kr. Fejl fri naturligvis.
Venligst Glenn.

Fra : Brian Lund

Dato : 13-05-05 22:35

> [...]
alle
> er blevet sendt retur fordi at S/N i bunden er lige til at skrabe af med

Mit skilt sidder da godt fast, og S/N kan ikke skrabes af med en negl!
Købt for en måneds tid siden hos techinkdirekt.

Brian

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 14-05-05 09:38

> Mit skilt sidder da godt fast, og S/N kan ikke skrabes af med en negl!
> Købt for en måneds tid siden hos techinkdirekt.

Samme her - købt hos d4you.de for en uge siden.

/Kasper Hansen

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 14-05-05 10:45

Mit EOS 350D er købt i DK for ca. en måned siden, og mit SN kan ikke fjernes
med en negl. Canon må havde ændret trykket på label'en i de seneste
produktioner.
Man kunne evt. sætte et klart stykke tape over SN for at beskytte det mod
slid og ridser hvis det let kan fjernes.

Hilsen
Anders

Fra : Andreas M.

Dato : 15-05-05 20:28

Anders Rasmussen wrote:
> Mit EOS 350D er købt i DK for ca. en måned siden, og mit SN kan ikke fjernes
> med en negl. Canon må havde ændret trykket på label'en i de seneste
> produktioner.

Næppe i de seneste, må være noget andet, mit er købt lige før påske, og
serienummer er forlængst væk.

--
Andreas M.

Fra : Jan Borgen

Dato : 15-05-05 19:11

> [...]
> er blevet sendt retur fordi at S/N i bunden er lige til at skrabe af med en
Mit er forsvundet fuldstændigt trods meget sparsom og forsigtig brug
(ca. 10 sessioner indendørs; mest testskud).

Fra : Bent

Dato : 16-05-05 18:50

Mit er også væk, forsvundet efter ca. 1 uges brug.
Kamera købt lige før påske..

Bent