Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Beskyttelse af kameraets LCD skærm
Fra : JJ

Dato : 13-05-05 08:47

Hej.
Jeg mener at huske at man engang kunne købe noget beskyttelsesfolie man
kunne sætte på sit display på f.eks. en mobiltelefon.

Findes dette også til digitalkammeraer? Og i givet fald hvor kan man
købe det? Jeg har netop anskaffet mig en Canon 350D og det piner mig
lidt at se LCD skærmen køre frem og tilbage på lynlås, knapper og
bæltespænder. Jeg tør ikke tænke på hvordan den ser ud om et år :(

/JJ

Fra : Jacob

Dato : 13-05-05 10:55

"JJ" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt at se LCD skærmen køre frem og tilbage på lynlås, knapper og
> bæltespænder. Jeg tør ikke tænke på hvordan den ser ud om et år :(

Der fås noget til PDA'er. http://www.danskdatasalg.dk/ har nogle der hedder
writeshield. jeg har brugt dem på min pda de sidste par år. Plasticen er
forholdsvis hård. på et kamera tror jeg at man skal gøre noget ekstra ude i
kanten så som tape så man ikke skraber plasticen af. der står en masse om
alle de gode egenskaber her
http://www.danskdatasalg.dk/vareliste_new.asp?menuid=1477

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-05 10:47

Hejsa!

Jeg ville nu ikke bekymre mig, det er noget meget ridsefast materiale, de
bruger til LCD'en.
Jeg var i praktik på Berlingske som fotojournalist i 1½ år, og den Eos 1D
jeg havde fik dæl'me smæk. Alligevel var LCD nærmest det eneste, der ikke
var ridset....
Jeg antager, at det er nogenlunde det sammme de bruger på deres andre
kameraer, den 20D jeg har nu er i hvertfald ikke ridset på LCD'en - og den
får også hug!
Så jeg vil mene, at det er bedre, at du kan se mest muligt på dit display -
dvs ingen folie.

MVH Rune

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-05-05 11:06

"JJ" <no@way.dk> wrote in message
> [...]
> lidt at se LCD skærmen køre frem og tilbage på lynlås, knapper og
> bæltespænder. Jeg tør ikke tænke på hvordan den ser ud om et år :(

Almindeligt plastfolie du bruger til at pakke mad ind i. Sæt et stykke
henover skærmen pres det ind til og pres evt. luftbobler ud af det. Så
skærer du ganske blødt det overskydene væk lige uden for skærmens kant og
uden at skære igennem, så det er til at rive af. Det tager de fleste ridser
og virker forbavsene godt.

Mvh
Simon

Fra : Brian Hansen

Dato : 13-05-05 11:08

"JJ" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg mener at huske at man engang kunne købe noget beskyttelsesfolie man
> kunne sætte på sit display på f.eks. en mobiltelefon.

Brug alm. klar pakketape. Det bruger jeg til de displayes jeg vil beskytte.

Brian

Fra : KNL DtP

Dato : 13-05-05 13:22

> [...]

> lidt at se LCD skærmen køre frem og tilbage på lynlås, knapper og
> bæltespænder. Jeg tør ikke tænke på hvordan den ser ud om et år :(

Jeg tror ikke du behøver bekymre dig over ridser i skærmen. Jeg har et EOS 10D,
som efterhånden snart har to år og en-masse-skud på bagen. Den har bl.a. været
rundt i fire stater i USA på roadtrip, og alt i alt været brugt godt og grundt.

Kamerahuset har fået nogle skrammer, som faktisk går væk, når man gnubber lidt
på dem, men skærmen står helt ridsefri. Kameraet har hængt over skulderen og på
maven og fået en masse ture op og ned af rygsækken. Derfor tror jeg ikke de
behøver være bange for, at den ender som en mobiltelefon - de bruger åbenbart
ikke samme plastic som dæksel.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-05-05 14:31

JJ wrote:
> Jeg mener at huske at man engang kunne købe noget beskyttelsesfolie man
> kunne sætte på sit display på f.eks. en mobiltelefon.
>
> Findes dette også til digitalkammeraer?

På Nikon og Fuji dSLR huse er det standard, at der følger et lille
plastik cover med til beskyttelse af LCD skærmen. Måske finder du noget
tilsvarende til Canon huse?

Prøv evt. http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1031 da de
har ca. en "trillion" gange flere brugere end denne gruppe

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-05-05 15:16

In article <42845a88$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, JJ wrote:
> [...]
> lidt at se LCD skærmen køre frem og tilbage på lynlås, knapper og
> bæltespænder. Jeg tør ikke tænke på hvordan den ser ud om et år :(

Jeg mener at have set på dpreview at en ny plasticskærm koster $20.

Fra : ab©

Dato : 13-05-05 16:17

> Jeg mener at have set på dpreview at en ny plasticskærm koster $20.

Jeg har besluttet at investere i en anderledes beskyttelse med "solskærm":

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=43456&item=7515833860&rd=1

Vi kunne evt. gå sammen og købe en hel containerfuld

ab

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-05 16:36

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=43456&item=7515833860&rd=1
>
> Vi kunne evt. gå sammen og købe en hel containerfuld

Den er jeg med på.
/Carsten

Fra : Jens Christensen

Dato : 13-05-05 18:20

> Jeg har besluttet at investere i en anderledes beskyttelse med "solskærm":
>
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=43456&item=7515833860&rd=1
>
> Vi kunne evt. gå sammen og købe en hel containerfuld

Jeg kan forresten tale godt om sælgeren (http://www.foto-tip.pl/)
Handlede der for ½ års tid siden...ingen problemer, og _meget_ hurtig
forsendelse og svar på mails.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : kv

Dato : 14-05-05 08:20

> Jeg mener at have set på dpreview at en ny plasticskærm koster $20.

Jeg har - til min Oly C80080wz + andet - købt noget herfra:

http://www.daproducts.com/

Sendte det rigtige antal $ i en kuvert. Ca. 1 måned senere dukkede pakken
fint op...

Keld V.

Fra : ab©

Dato : 14-05-05 09:01

"kv" <keld.vinther@FJERNMEDSTORTskjern-net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har - til min Oly C80080wz + andet - købt noget herfra:
>
> http://www.daproducts.com/

Hej Keld - den er bare ikke med afskærmning - tror jeg starter en ny tråd,
da jeg har fået en god kontakt til sælgeren.

ab

Fra : L.K.

Dato : 13-05-05 19:27

JJ wrote:
> [...]
> lidt at se LCD skærmen køre frem og tilbage på lynlås, knapper og
> bæltespænder. Jeg tør ikke tænke på hvordan den ser ud om et år :(

Hvad med dette produkt.
http://thansen.dk/product.asp?c=467454603&n=283057977&pn=283058489
Har dog ikke prøvet det selv.

L.K.

Fra : Ole Nielsen

Dato : 10-08-05 21:27

Jeg bruger noget man i daglig tale kalder nonne hus det bruges til at binde
bøger ind i det virker udemærket

Ole B. Nielsen

Fra : Brian Lund

Dato : 10-08-05 22:39

> Jeg bruger noget man i daglig tale kalder nonne hus det bruges til at
binde
> bøger ind i det virker udemærket

Gammel tråd, så gammel at dit indlæg dukkede op som et nyt! ;)

Anyway, jeg kan huske da tråden blev lavet tænkte jeg på at købe mig et EOS
350D, nu har jeg i mellemtiden købt sådan en fin lille sag, og har haft den
i knapt 3 måneder, jeg har ikke brugt nogen som helst for for beskyttelse på
LCD'et, og det har nu i sommerferien været med mig på et par bjerge, og jeg
har generelt ikke været "alt for flink" ved LCDen...

Men der er ingen synlige ridser i displayet! - Det eneste der er, er lidt
fedtede fingre som nemt kan tørres væk med en tshirt.

Brian