Parkeringsafgift og datoforvirring :-)
Fra : Nicholai

Dato : 10-05-05 18:40

I al' sin simpelthed: Er en parkeringsafgift påsat af EuroPark dateret 1 år
tilbage (i forhold til den dag afgiften blev hægtet i foruden) gyldig?

//Nicholai

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-05-05 20:29

Nicholai skrev den 10-05-2005 19:40:
> I al' sin simpelthed: Er en parkeringsafgift påsat af EuroPark dateret 1
> år tilbage (i forhold til den dag afgiften blev hægtet i foruden) gyldig?

En anekdote som godt nok er 30 år gammel:
Min far fik for ca. 30 år siden en parkeringsafgift som pga.
parkeringsvagtens datoforvirring (kun dagene blev forvirret) blev annuleret.
Det fortalte han da i hvert fald flere gange op i gennem min opvækst.

Om det stadig er "gældende ret" at få annuleret pga datoforvirring...
tja, det håber jeg da. For så kan de da lære det!

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Søren G.

Dato : 11-05-05 08:45

"Carsten Riis" <.@.> wrote in message
> Om det stadig er "gældende ret" at få annuleret pga datoforvirring...
> tja, det håber jeg da. For så kan de da lære det!

Hvordan lærer en Europark medarbejder at parkerer, efter de regler som
ejeren af parkeringspladsen har sat op for parkering på området, af at
spørgeren får annuleret sin parkeringsafgift ? Jeg er bare nysgerrig (og
muligvis uvidende).

--
Søren

Fra : Jan Eliasen

Dato : 11-05-05 09:41

On Wed, 11 May 2005 09:45:08 +0200, "Søren G." <soreng@invalid.wq>
wrote:

> [...]
>ejeren af parkeringspladsen har sat op for parkering på området, af at
>spørgeren får annuleret sin parkeringsafgift ? Jeg er bare nysgerrig (og
Hejsa

Nu har jeg læst dit indlæg 3 gange... og jeg forstår det simpelthen
ikke. Jeg tror det måske er tegnsætningen der forvirrer mig? Gider du
prøve at skrive det om?

--
Eliasen Jr.

Fra : Søren G.

Dato : 11-05-05 10:40

"Jan Eliasen" <jan@eliasen.dk> wrote in message
> Nu har jeg læst dit indlæg 3 gange... og jeg forstår det simpelthen
> ikke. Jeg tror det måske er tegnsætningen der forvirrer mig? Gider du
> prøve at skrive det om?

Jeg kan simplificerer det .

Hvordan lærer en Europark medarbejder at parkerer ved at spørgerens
parkeringsafgift bliver annuleret ?
Nicolai mente at de åbenbart på den måde kunne lære det.

--
Søren

Fra : bem

Dato : 11-05-05 10:52

"Søren G." <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse

> [...]
> parkeringsafgift bliver annuleret ?
> Nicolai mente at de åbenbart på den måde kunne lære det.

Hvor har Nicolai skrevet noget om det henne? Jeg er forvirret - og det er du
også.

/Bo

Fra : Søren G.

Dato : 11-05-05 11:08

"bem" <nospambemb@hotmail.com> wrote in message
> Hvor har Nicolai skrevet noget om det henne? Jeg er forvirret - og det er
du
> også.

Du har ret...Det var Carsten Riis der skrev det.

--
Søren

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-05-05 11:24

Søren G. skrev den 11-05-2005 11:39:

> Hvordan lærer en Europark medarbejder at parkerer ved at spørgerens
> parkeringsafgift bliver annuleret ?

Det hjalp slet ikke!

Fra : Søren G.

Dato : 11-05-05 11:44

> Det hjalp slet ikke!

Du skrev at "For så kan de lære det". Hvordan kan de lære at parkerer ved at
en parkeringsafgift bliver afvist ?

--
Søren

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-05-05 12:48

Søren G. skrev den 11-05-2005 12:44:
> "Carsten Riis" <.@.> wrote in message

> Du skrev at "For så kan de lære det". Hvordan kan de lære at parkerer ved at
> en parkeringsafgift bliver afvist ?

Nej, de (parkeringsvagterne) kan lære at udskrive ordentlige
parkeringafgifter uden datoforvirring.

At bilisterne så også skal lære at parkere ordentlig (her tænker jeg på
alle de berettigede parkeringsafgifter). Det er en helt anden snak.

Fra : Nicholai

Dato : 11-05-05 15:51

Nogle der har et konkret bud ? Udover, at de så kan lære det

//Nicholai

Fra : Søren G

Dato : 11-05-05 18:29

"Nicholai" <nicholai@> wrote in message
> Nogle der har et konkret bud ? Udover, at de så kan lære det

Jeg vil tro at den kan afvises (med mindre de selvfølgelig kan påvise at
bilen har holdt ulovligt for et år siden).

--
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 22:46

>I al' sin simpelthed: Er en parkeringsafgift påsat af EuroPark dateret 1 år
>tilbage (i forhold til den dag afgiften blev hægtet i foruden) gyldig?
>
> //Nicholai

Når det handler om Europark så er det aftaleloven der gælder. Du indgår i
det øjeblik du vælger at parkere på området en aftale ud fra de betingelser
der er skiltet med. Og i dette forhold er din afgift at betragte som en
påkravsskrivelse som beskrevet i inkassoloven. Den påkravsskrivelse skal
indeholde alt hvad der er nødvendigt for at du som skyldner kan forholde dig
til kravet. Og det gør den så ikke, men om den ligefrem bortfalder tvivler
jeg på, med mindre fejlen ikke rettes. du bør simpelthen skrive at du ikke
har parkeret på vedkommende sted for et år siden, vel og mærke efter du har
fået en erindringsskrivelse.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-05-05 12:57

<pni> wrote in message news:42827d2d$0$230$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

, vel og mærke efter du har
> fået en erindringsskrivelse.

Ja ret vigtig detalje

Fra : Nicholai

Dato : 12-05-05 16:32

Tak for det gode svar.

Men, hvorfor først EFTER en erindringsskrivelse ?

//Nicholai

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-05 22:12

> Tak for det gode svar.
>
> Men, hvorfor først EFTER en erindringsskrivelse ?

Fordi påkravsskrivelsen ikke opfylder inkassolovens betingelser og du derfor
ikke har mulighed for at forholde dig til det reelle krav.