fortrydelsesretved fjernsalg m.v
Fra : Johnny Roland Christ~

Dato : 10-05-05 11:31

Hej

Har lige et sprøgsmål:

Hvis et MLM firma sælger vare via internettet til en person (ikke
momsregisteret person) med henblik på at denne person sælger varen videre,
er der så tale om et b2b salg eller gælde rettighederne for fortrydelse som
for en privatkunde?

Her tænker jeg på, at mange MLM sælgere ikke er momsregisteret, da de ikke
når grænsen på 50000,- årligt i omsætning.

Er det rigtigt forståat at ved salg mellem 2 firmaer (over internettet) der
gælder reglen om 14 fortrydelse ikke, da aftalen indgås efter de regler
sælger opsætter?

Venligst
Johnny

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-05-05 12:10

Den 10-05-05 12.30 skrev Johnny Roland Christensen følgende:

> [...]
> er der så tale om et b2b salg eller gælde rettighederne for fortrydelse som

B2B. Begge er virksomheder. Det er ikke momsregistreringen, der afgør om
man er en virksomhed eller ej. Hvis varerne er købt med videresalg for
øje, er man en virksomhed.

> Er det rigtigt forståat at ved salg mellem 2 firmaer (over internettet) der
> gælder reglen om 14 fortrydelse ikke, da aftalen indgås efter de regler
> sælger opsætter?

Ja.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Johnny Roland Christ~

Dato : 10-05-05 12:13

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Jeg siger mange tak for hjælpen.

Mvh
Johnny