Hvordan får man revalidering?
Fra : Helle

Dato : 10-05-05 11:34

Hvilke ting skal man opfylde for at kommunen vil yde en revalidering i
stedet for kontanthjælp?

Mvh Helle

Fra : David T. Metz

Dato : 10-05-05 12:24

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke ting skal man opfylde for at kommunen vil yde en revalidering i
> stedet for kontanthjælp?

Først og fremmest begrænsninger i arbejdsevnen, der gør at man ikke kan
udøve sit sædvanlige erhverv.

David

Fra : Helle

Dato : 10-05-05 12:36

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> "Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Først og fremmest begrænsninger i arbejdsevnen, der gør at man ikke kan
> udøve sit sædvanlige erhverv.
>
> David

Det kan man godt sige jeg opfylder eftersom jeg kun har bestået 10.klasse og
har været ude af stand til skole, arbejde, hf og nu senest aktivering på 10
timer om ugen som kun sådan liiiiige kan gå.

Fra : ibber

Dato : 10-05-05 07:07

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message

> [...]
10
timer om ugen som kun sådan liiiiige kan gå.

Så skulle jeg da have revalidering for mange år siden
hvis det er efter hvor mange år man har gået i skole
Jeg har heller ikke i mange år kunne holde ud af at gå på arbejde.

Fra : Helle

Dato : 10-05-05 17:21

> Så skulle jeg da have revalidering for mange år siden
> hvis det er efter hvor mange år man har gået i skole
> Jeg har heller ikke i mange år kunne holde ud af at gå på arbejde.

Har du også været sygemeldt i mange år? eller hvad har du så lavet?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-05-05 17:16

On Tue, 10 May 2005 13:35:34 +0200, Helle wrote:

> Det kan man godt sige jeg opfylder eftersom jeg kun har bestået 10.klasse og
> har været ude af stand til skole, arbejde, hf og nu senest aktivering på 10
> timer om ugen som kun sådan liiiiige kan gå.

Hvad er det så du vil opnå med revalideringen?
--
MVH
osv...

Fra : Helle

Dato : 10-05-05 19:07

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er det så du vil opnå med revalideringen?
> --
> MVH
> osv...

Hmm jeg vil gerne opnå at kunne komme i arbejde igen og få mere udbetalt end
på kontanthjælp hvor jeg kun får 4500 udbetalt - ikke nemt at leve for

Fra : KNI

Dato : 10-05-05 21:36

1* Kontakt din sagsbehandler
2* Bed om at få lavet en resurceprofil
3* Først når den er lavet kan der tages stilling til
revalidering/arbejdsprøvning, flexjob eller pension
Så kridt skoene og kom igang. Hvor lang tid har du været sygemeldt/på
kontanthjælp/aktivering?

Kni

Fra : Helle

Dato : 11-05-05 08:04

"KNI" <kni@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> revalidering/arbejdsprøvning, flexjob eller pension
> Så kridt skoene og kom igang. Hvor lang tid har du været sygemeldt/på

Jeg har været sygemeldt på kontanthjælp i 6 år med små korte afbræk hvor jeg
har forsøgt mig med hf på SU, men kun få mdr af gangen. Og så tilbage på
kontanthjælp igen.

Mvh Helle

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-05-05 22:12

On Tue, 10 May 2005 20:06:54 +0200, Helle wrote:

> Hmm jeg vil gerne opnå at kunne komme i arbejde igen og få mere udbetalt end
> på kontanthjælp hvor jeg kun får 4500 udbetalt - ikke nemt at leve for

Hvis du ikke kan gå i skole og ikke arbejde mere end 10 timer om ugen, er
revalidering nok ikke vejen frem. Burde du ikke overveje at lægge billet
ind på en førtidspension i stedet for?

--
MVH
osv...

Fra : Helle

Dato : 11-05-05 08:05

> [...]
> revalidering nok ikke vejen frem. Burde du ikke overveje at lægge billet

Jo det har jeg også overvejet, men jeg går vel i et eller andet svagt håb om
at jeg endda kan komme på arbejdsmarkedet på deltid. Går i behandling og har
gjort i 7 år.

Mvh Helle

Fra : KNI

Dato : 11-05-05 10:42

Det forekommer lidt mærkelig at du har været i systemet i 6 år uden der har
været afholdt et hav af møder( opfølgnings møde hvert 2 mdr.) i kommunens
arbejdsmarkedudvalg om din situation. Ny lovgivning pr. 1/1-04 siger at der
skal udarbejdes en resurceprofil i din situation, så gå til din
sagsbehandler og forlang at der udarbejdes en sådan. Evt. revalidering,
flexjob eller pension kan ikke iværksættes uden at denne er udarbejdet.

Kni

Fra : Helle

Dato : 11-05-05 12:30

> [...]
> sagsbehandler og forlang at der udarbejdes en sådan. Evt. revalidering,
> flexjob eller pension kan ikke iværksættes uden at denne er udarbejdet.

Jeg har skam også været til et hav af møder, men har gået hjemme fordi jeg
har været sygemeldt. Jeg er netop lige kommet i aktivering efter eget ønske
og behov - her er jeg ude10 timer om ugen.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 12:40

"KNI" <kni@mail.dk> skrev i en meddelelse news:db7fb$4281d379

> [...]
> sagsbehandler og forlang at der udarbejdes en sådan. Evt. revalidering,
> flexjob eller pension kan ikke iværksættes uden at denne er udarbejdet.

Jeg vil give Kni ret. Du er nødt til at have fat i din sagsbehandler og
kræve, at der sker noget, ellers kan du hænge i systemet længe endnu. Har
selv været på kontanthjælp i snart 13 år. Har fået prøvet og fået afvist en
pensionssag en gang. Nu har jeg så 2 gange inden for ½ år ringet og rykket
kommunen for, at der skulle ske noget. Min sag kommer så endelig med på
teammøde den 31 / 5, men du er nødt til at rykke dem, for ellers kan de lade
dig gå og leve på ingenting i mange år endnu.

Til Kni :

Opfølgningen som kommunerne skal holde hver 2. måned, består i mange
kommuner af et stykke papir, der kommer med posten, som man så krydser af og
returnere til kommunen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 14:24

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Opfølgningen som kommunerne skal holde hver 2. måned, består i mange
> kommuner af et stykke papir, der kommer med posten, som man så krydser af
og
> returnere til kommunen.

Ja, og nogle gange går der to måneder mellem man får det stykke papir, andre
gang går der 3 måneder, 4 måneder eller et halvt år. Jeg har mest indtryk
af, at de er flintrende ligeglade med det stykke papir, når man har været i
systemet længe og der ikke på noget tidspunkt har været ændringer i nogen af
de ting der står på det papir.

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 13:49

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse news:42808e0f$0$744

> Hvilke ting skal man opfylde for at kommunen vil yde en revalidering i
> stedet for kontanthjælp?

Jeg har ifm. en pensionssag fået lavet en ressourceprofil, hvor de stiller
en alle mulige og umulige spørgsmål, og ud fra det vurderer de så videre, om
man f.eks. skal til speciallægeundersøgelse, hvor de kan få yderligere
udtalelser.

Om det er de samme regler, der gælder for en revalidering er jeg så ikke
helt klar over, så det bedste svar får du nok ved, at spørge din
sagsbehandler.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : KNI

Dato : 10-05-05 15:31

Der er mange steder hvor du kan læse om aktivering men her en link:

http://www.krifa.dk/loen_og_arbejde/ansaettelsesforhold/revalidering.jsp

Kni