Tvangsauktion - Hvad kan de hente af køber~
Fra : Esben Laursen

Dato : 06-05-05 10:44

Hejsa gruppe.

Jeg har brugt det meste af formiddagen på at læse "gamle" indlæg omkring
tvangsauktioner på groups.google.dk, det er meget fint og jeg har fået styr
på meget. MEN der er altså en ting som jeg ikke forstår.

Mig og konen overvejer at købe et lille landsted, vi har fået rekvireret
"salgsopstillingen".

Det vi kan se han skylder er:

Navn 1. fordring 2. restgæld 3. restancer 4. hæftelser
Nykredit 640.000 599.000 41.000 0
Nykredit 256.000 233.000 23.000 0
Nordea 264.000 0 0
264.000
Sydbank 112.000 0 0
112.000
ToldSkat 103.000 0 0
103.000
Hydro 10.000 0 0
10.000
Statoil 11.000 0 0
11.000

Huset er gammel brandskadet fra 2001 og står kun i nogen omfang genopført.
Der er derfor godt 525.000 til genopbygning eller hvis man vælger det
udbetalt så godt 330.000.

Jeg går udfra at hvis man vælger at købe huset at forsikringspengene overgår
til køberne, efter man har betalt det der skyldes på forsikringen.

Jeg har en email fra forskringen (vedhæftet i salgsmaterialet) hvor de
skriver: "Bemærk at Sydbank har transport i erstatningen." Hvis jeg forstår
det rigtigt så kan sydbank komme til køberen når han har fået udbetalt
pengene fra forsikringen og sige at de vil have deres 112.000 kr. Er dette
korrekt? Og hvis Sydbank kan hvorfor skulle alle de andre ikke også skulle
kunne komme og kræve penge af køberne. Det ville jo ikke ligefrem være sjovt
at hænge på godt 500.000 kr. hæftelser fra Nordea, Sydbank, Toldskat, Hydro
og Statoil.

Kan I hjælpe mig lidt med hvordan det hænger sammen??

Med venlig hilsen

Esben

Fra : Per Krabbe

Dato : 06-05-05 11:28

"Esben Laursen" <spam@hyber.deletethis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på meget. MEN der er altså en ting som jeg ikke forstår.
>
> Mig og konen overvejer at købe et lille landsted, vi har fået rekvireret

Hvis du ikke mener at der står andre og vil byde på det - så lad kreditor
(banken) overtage det og så start der fra.
Så ved du hvad du køber.

Fra : Esben Laursen

Dato : 06-05-05 13:37

Per Krabbe wrote:
> "Esben Laursen" <spam@hyber.deletethis.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke mener at der står andre og vil byde på det - så lad
> kreditor (banken) overtage det og så start der fra.
> Så ved du hvad du køber.

Det er ikke det jeg mener. Kan kreditorne komme og hente en evt. ikke
udbetalt forsikring fra 2001 hvis jeg køber den?

Jeg er godt klar over at jeg ikke ellers hæfter for hvad han har af gæld
anden steds.

--
Esben

Fra : alexbo

Dato : 06-05-05 13:56

"Esben Laursen" skrev

> Det er ikke det jeg mener. Kan kreditorne komme og hente en evt. ikke
> udbetalt forsikring fra 2001 hvis jeg køber den?

Det er et godt spørgsmål.
I princippet har kreditorerne pant i et ubrændt hus, så hvis den tidligere
ejer havde brugt brandforsikringen og genopført huset, ville kreditorene
havde pant i dette.

Jeg ville mene, men det er en mening, at kreditorene har pant i
forsikringssummen.

Jeg forestiller mig at den tidligere ejer har aftalt med forsikringen at han
selv står for genopbygningen og får forsikringssummen udbetalt når huset er
genopført, og det er til financeringen af dette Sydbank har transport i
forsikringssummen.

Uanset hvad vi mener her, bliver du nødt til at spørge det rette sted, og
det må være auktionsholder der kan besvare dette spørgsmål.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 06-05-05 17:52

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i

> Jeg ville mene, men det er en mening, at kreditorene har pant i
> forsikringssummen.

Til gengæld mener jeg også at ved tvangsuauktionen forsvinder dette pant,
tillige med pantet i huset.

Du køber både hus og forsikringssum/genopbygning.
Kreditorene får købsprisen, den er jo incl. forsikring.
Tilbage står Sydbanks transport, det er en transport i forsikringen og ikke
i huset.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Hansen

Dato : 06-05-05 14:01

> Per Krabbe wrote:
>
> Det er ikke det jeg mener. Kan kreditorne komme og hente en evt. ikke
> udbetalt forsikring fra 2001 hvis jeg køber den?

JA det ligger i ordet TRANSPORT

vh Hans

Fra : alexbo

Dato : 06-05-05 14:17

"Hans Hansen" skrev

> JA det ligger i ordet TRANSPORT

Det er nok undgået din opmærksomhed, muligvis p.g.a dit råberi, at det er
kun Sydbank der har
transport, og kun på et mindre beløb, spørgsmålet gik på resten.

mvh
Alex Christensen