/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Niveau i skel - og deromkring. Regler?
Fra : Emil


Dato : 05-05-05 23:10

Hej

Jeg bor på et let skrånende grundstykke, og vil gerne lave en
lodret udgravning mod den højereliggende nabo.
Hvor tæt må jeg gå?

I skellet skal hækken naturligvis have sin plads, så jeg skal
holde en vis afstand fra skellet, så hækken kan gro.

Men jeg kan ikke finde retningslinier eller lovgivning indenfor
emnet (Hegnsloven & Bygningsreglementet er forsøgt gennemlæst).

Hvor kan jeg finde info om problemet?


m.v.h. Emil

 
 
Hans Hansen (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Hans Hansen


Dato : 05-05-05 23:49


"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:a45l715b2gvnhqoabpeuldoe9no70pvds6@4ax.com...
> Hej
>
> Jeg bor på et let skrånende grundstykke, og vil gerne lave en
> lodret udgravning mod den højereliggende nabo.
> Hvor tæt må jeg gå?
>
> I skellet skal hækken naturligvis have sin plads, så jeg skal
> holde en vis afstand fra skellet, så hækken kan gro.
>
> Men jeg kan ikke finde retningslinier eller lovgivning indenfor
> emnet (Hegnsloven & Bygningsreglementet er forsøgt gennemlæst).
>
> Hvor kan jeg finde info om problemet?
>
Hos kommunen og eller en landinspektør

vh Hans



Emil (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Emil


Dato : 06-05-05 00:18

On Fri, 6 May 2005 00:48:55 +0200, Hans Hansen wrote:


>"Emil" skrev
>> Hvor kan jeg finde info om problemet?

>Hos kommunen og eller en landinspektør

Det var lige det svar jeg frygtede. Naboen er ansat i kommunens
tekniske forvaltning, er personlig ven med den lokale
landinspektør, og svarer efter hans egne ønsker (jeg har prøvet).

Derfor efterlyser jeg info om love og regler.


m.v.h. Emil

Peder Porse (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Peder Porse


Dato : 06-05-05 04:58

Er der en lokalplan på jeres ejendomme, der evt. regulerer omfanget af
terrænregulering?

pp

Emil wrote:
> On Fri, 6 May 2005 00:48:55 +0200, Hans Hansen wrote:
>
>
>
>>"Emil" skrev
>>
>>>Hvor kan jeg finde info om problemet?
>
>
>>Hos kommunen og eller en landinspektør
>
>
> Det var lige det svar jeg frygtede. Naboen er ansat i kommunens
> tekniske forvaltning, er personlig ven med den lokale
> landinspektør, og svarer efter hans egne ønsker (jeg har prøvet).
>
> Derfor efterlyser jeg info om love og regler.
>
>
> m.v.h. Emil

Emil (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Emil


Dato : 06-05-05 10:12

On Fri, 06 May 2005 05:58:05 +0200, Peder Porse wrote:

>Er der en lokalplan på jeres ejendomme, der evt. regulerer omfanget af
>terrænregulering?

Nej, desværre. Der er kun en bestemmelse om, at der skal være
levende hegn. Den giver selvfølgelig nogle begrænsninger.

Jeg har spurgt mig lidt for; men altid er det noget 'mener' eller
'tror', der bliver svaret (f.eks. 30 cm. vandret fra skel og
derefter 45 graders hældning).

Men jeg kan ikke finde noget på tryk om emnet.


m.v.h. Emil

alexbo (06-05-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 06-05-05 10:27


"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev

> Hvor kan jeg finde info om problemet?

http://www.hegnsyn.dk/ terrænspring.

mvh
Alex Christensen




Emil (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Emil


Dato : 06-05-05 12:51

On Fri, 6 May 2005 11:26:31 +0200, alexbo wrote:

>http://www.hegnsyn.dk/ terrænspring.

Takker, det var lige det sidste ord, der manglede i min søgning.


m.v.h. Emil

Aksel (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 07-05-05 17:37


"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:a6mm711p1u43su0ib4odphvo871u90kbfu@4ax.com...
> On Fri, 6 May 2005 11:26:31 +0200, alexbo wrote:
>
>>http://www.hegnsyn.dk/ terrænspring.
>
> Takker, det var lige det sidste ord, der manglede i min søgning.
>
>
> m.v.h. Emil

Men husk, at hvis du ændrer terræn er du alene ansvarlig for skader der
skyldes sætninger eller skred.

Hilsen Aksel



Emil (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Emil


Dato : 07-05-05 19:41

On Sat, 7 May 2005 18:36:44 +0200, Aksel wrote:

>Men husk, at hvis du ændrer terræn er du alene ansvarlig for skader der
>skyldes sætninger eller skred.

Det lyder umiddelbart fornuftigt. Tænke, tænke .....

Men hvis jeg nu søger (incl. detalerede tegninger), og får,
godkendelse til projektet hos kommunen, er jeg så stadig den
ansvarlige?


m.v.h. Emil

Peder Porse (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Peder Porse


Dato : 07-05-05 20:02

Ja.
pp

Emil wrote:
> On Sat, 7 May 2005 18:36:44 +0200, Aksel wrote:
>
>
>>Men husk, at hvis du ændrer terræn er du alene ansvarlig for skader der
>>skyldes sætninger eller skred.
>
>
> Det lyder umiddelbart fornuftigt. Tænke, tænke .....
>
> Men hvis jeg nu søger (incl. detalerede tegninger), og får,
> godkendelse til projektet hos kommunen, er jeg så stadig den
> ansvarlige?
>
>
> m.v.h. Emil

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408558
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste