Salg af bil med restgæld
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 05-05-05 18:24

Hej,

Jeg har en bil, som jeg ønsker skal indgå som udbetaling i en ny
bilhandel.
Der er ikke pant i bilen eller andre ejendomsforbehold, pengene er lånt
med
kausionister. Jeg kan ikke finde noget i lånedokumentet der siger, at
gælden
skal indfries ved salg. Er det korrekt forstået?

mvh

Carsten Pedersen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Hans Hansen

Dato : 05-05-05 23:51

"Carsten Pedersen" <carstennp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gælden
> skal indfries ved salg. Er det korrekt forstået?

Bilbogen.dk siger at gæld i en bil SKAL indfries inden salg
Det er jo svindel det du forsøger at gøre

vh Hans

Fra : Peter

Dato : 06-05-05 00:21

"Hans Hansen" <hans@hansen.dk> skrev i en meddelelse
> Bilbogen.dk siger at gæld i en bil SKAL indfries inden salg
> Det er jo svindel det du forsøger at gøre
>
> vh Hans
Hvad er det for noget vrøvl.
Der er KUN gæld i en bil, hvis der er taget pant i bilen, hvilket tydeligt
fremgår ikke at være tilfældet her.
Er finansieringen oprettet med pant i bilen, skal pantebrevet selvfølgelig
betales ud ved handel.
Jeg ved ikke, om den/de, der har kautioneret for det første billån, evt.
skal underrettes om et salg, men det ville jeg selv gøre.

Peter B

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 02:41

> Bilbogen.dk siger at gæld i en bil SKAL indfries inden salg

Ja, gæld i bilen som er pantsat.

> Det er jo svindel det du forsøger at gøre

Er du stiv?

"DER ER IKKE PANT I BILEN"

Og når der ikke er pant er der ikke prioriteret gæld og derfor kan bilen
sælges. Er der pant og dermed prioriteret gæld, ja så skal salget
principielt godkendes af prioritetshaver inden salget, men det er IKKE
tilfældet her sådan som spørger skriver. Her har spørger fået lånet til
bilen under godkendelse af kautionister der så hæfter solidarisk for
restgælden sammen med spørger, uden der er taget pant i det omhandlende
løsøre.

Det er ikke strafbart at sælge bilen når der ikke er pant i løsøret - du er
helt helt gal på den.

Er der tvivl om hvorvidt der er gæld i bilen kan man altid, som køber, rette
henvendelse til retten i Århus der administrerer "bilbogen." Der kan man få
oplyst om der skyldig gæld i bilen eller ej.

PN

Fra : Brian Olesen

Dato : 06-05-05 09:03

Hej

> Bilbogen.dk siger at gæld i en bil SKAL indfries inden salg
> Det er jo svindel det du forsøger at gøre
>
> vh Hans
Næh det kan det da ikke være, hvis han har optaget et helt almindeligt
forbrugslån. Disse penge kan han da bruge som han vil?
Men hvis der er det mindste bevis for, at banken har taget sikkerhed i
bilen, så er det nok en god ide at betale denne gæld ud først. I øvrigt
hvilket er mere vigtigt. Er du i stand til at betale gæld både til den nye
og til den gamle bil?

Mvh. brian

Fra : alexbo

Dato : 06-05-05 00:05

"Carsten Pedersen" skrev

> Jeg kan ikke finde noget i lånedokumentet der siger, at gælden skal
indfries ved salg. Er det korrekt forstået?

Formentlig har du bare lånt nogle penge og brugt dem til at købe en bil, så
er der ingen sammenhæng mellem lånet og bilen.

Men inden du sælger bilen skal du være sikker på at der ikke er pant i den,
hvis den "nye" bil står ved en forhandler, så få ham til at tjekke det, det
kan han gøre online.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rune Wold

Dato : 06-05-05 07:45

Carsten Pedersen wrote:

[klip]

Er det korrekt forstået?

Hvis du har en fuldstændig ubehæftet ejendomsret i bilen, så kan banken,
medmindre andet er aftalt, ikke kræve lånet indfriet, ved salg af bilen.

/Rune Wold