Parkingskælder - loft falder ned på bil - ~
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 04-05-05 18:36

Noget beton fra loftet i en parkeringskælder falder ned og lander på min
motorhjelm. Jeg taler efterfølgende med husets vicevært og han siger at
det
er et kendt fænomen i denne kælder - pga saltpetersyre det 'løber' i
loftet,
men jeg var dog det første tilfælde hvor loftet havde ramt en bil (tak!)

Hvem dækker denne skade. Er det parkeringskælder-firmaets forsikring eller
min egen kasko ?

It has removed 5695 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 04-05-05 21:30

din kasko

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 05-05-05 06:46

Denne virksomhed lever jo af at udleje parkeringspladser - burde de ikke
have en erhvervsforsikring der dækker evt. skader på parkerede biler ?

It has removed 5696 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 01:51

"STIG RASMUSSEN" <dorthe.b.rasmussen@get2net.dk> wrote in message
> din kasko

Det må du gerne forklare.

Fra : Henning

Dato : 05-05-05 08:35

On Wed, 4 May 2005 19:36:28 +0200, "Thomas Pedersen" <Thomas@dk.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvem dækker denne skade. Er det parkeringskælder-firmaets forsikring eller
Lige meget hvad folk mener i denne gruppe, skal du melde skaden til
dit eget forsikringsselskab, og lade dem tage slagsmålet.
Forsikringsselskabernes veje er uransagelige...

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 05-05-05 10:19

Jeg har anmeldt skaden. Jeg ville blot høre om gruppen lå inde med gode
kommentarer....

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 06-05-05 01:01

Thomas Pedersen wrote:

> Jeg har anmeldt skaden. Jeg ville blot høre om gruppen lå inde med
> gode kommentarer....

Og det er da helt forståeligt. Hvis vi ser undenom forsikringsmiskmasket,
mener jeg, det er tydeligt, at indehaveren af anlægget har pådraget sig
ansvar. Ikke nok med, at det altid påhviler en ejer af et parkeringsanlæg at
tilse, at bygningen er i forsvarlig stand. Ydermere lader det til at man i
dette tilfælde var klar over, at sådanne skader kunne opstå.... Efter min
mening er der ingen tvivl: I sidste ende kommer indehaveren af
parkeringskælderen (eller dennes forsikring) til at betale.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 01:59

> Jeg har anmeldt skaden. Jeg ville blot høre om gruppen lå inde med gode
> kommentarer....

Du har, eftersom du har en parkeringsaftale med din arbejdsgiver eller anden
virksomhed indgået en aftale om at du kan parkere din bil i den omhandlende
kælder - til en given pris eller som en del af din løn, går jeg ud fra. Ret
mig gerne hvis jeg ikke har ret.

I den aftale fremgår dine betingelser for betaling og parkering i
omhandlende kælder. Men når "viceværten" fortæller at det er et kendt
problem, at der falder rester ned fra loftet pga. syre, så skal det klart
fremgå af din kontrakt at den risiko forefindes for at du selv hæfter
herfor. Og jeg tvivler da ret kraftigt på at du har indgået en aftale om, at
du betaler for at parkere din bil hvor nedfald af bygningsmateriale kan
forekomme sporadisk, netop som "viceværten" siger. Derfor er det ret
sandsynligt at udlejer skal betale, men lad - som tidligere givet råd - dit
eget forsikringsselskab føre sagen. Så skal du ikke selv bruge kræfter på
det.

PN