40 år gammel konto
Fra : JytteJ

Dato : 02-05-05 13:19

Min gamle onkel som har boet, og stadig bor der, har fundet en gammel
bankbog.
Har han nogen mulighed for at få fat i de penge ?
Jeg har hørt at skattevæsenet har slettet alle gamle konti, hvor man ikke
kunne finde ejeren, men når min onkel nu ret faktisk er i live, burde han
vel have sine penge.

Kontoen er i Horsens Låne og Sparebank, (den eksisterer sikkert ikke mere )

Er der nogle som ved, eller har gode ideér til hvordan man griber dette her
an?? så modtages de med kyshånd.

VH.
JytteJ

Fra : Hans Hansen

Dato : 02-05-05 20:20

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere )
>
> Er der nogle som ved, eller har gode ideér til hvordan man griber dette

Banken eksisterer ikke mere og pengene er inddraget af staten, hvilket er
offentliggjort i Statstidende !
Bankbogen kan have sin samlerværdi
vh
Hans

Fra : JytteJ

Dato : 02-05-05 22:58

"Hans Hansen" <hans@hansen.dk> skrev i en meddelelse

> "JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Banken eksisterer ikke mere og pengene er inddraget af staten, hvilket er
> [...]

Ja det var det jeg frygtede, der er ikke mulighed for at få de penge
alligevel, når onkel nu _er_ i live ??

JytteJ

Fra : Rea721

Dato : 03-05-05 15:43

I news:4276a267$0$253$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
skrev JytteJ følgende tekst:

> Ja det var det jeg frygtede, der er ikke mulighed for at få de penge
> alligevel, når onkel nu _er_ i live ??

Hvilken del af:

"Banken eksisterer ikke mere og pengene er inddraget af staten,"

forstod du ikke ?

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Vil du være pilot?

Fra : Andy

Dato : 03-05-05 16:15

> Hvilken del af:
>
> "Banken eksisterer ikke mere og pengene er inddraget af staten,"
>
> forstod du ikke ?

Det udelukker ikke at den retmæssige ejer kan få udbetalt pengene.

Andy

Fra : Andy

Dato : 03-05-05 16:19

> [...]
mere )

> Er der nogle som ved, eller har gode ideér til hvordan man griber dette

Du finder fremgangsmåden i Told og skats pjece ,,Uidentificerede konti
inddraget af staten'' P nr. 62, som du finder på told og Skats hjemmeside
under Borgere/Pjecer.

Andy

Fra : Henning Makholm

Dato : 05-05-05 12:58

Scripsit "JytteJ" <missmerkur@esenet.dk>

> Min gamle onkel som har boet, og stadig bor der, har fundet en gammel
> bankbog.
> Har han nogen mulighed for at få fat i de penge ?

Hvis den er 40 år gammel, må onklens fordring mod banken være
bortfaldet fom følge af den almindelige 20 års forældelsesfrist.

--
Henning Makholm "De er da bare dumme. Det skal du bare sige til dem."

Fra : Andy

Dato : 05-05-05 17:38

> Hvis den er 40 år gammel, må onklens fordring mod banken være
> bortfaldet fom følge af den almindelige 20 års forældelsesfrist.

Mener du seriøst at en pengene på bankkonto tilfalder banken hvis ejeren
ikke har været i kontakt i 20 år?

Andy

Fra : Henning Makholm

Dato : 06-05-05 01:36

Scripsit "Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com>

> Mener du seriøst at en pengene på bankkonto tilfalder banken hvis ejeren
> ikke har været i kontakt i 20 år?

Hvis der slet ingen kommunikation har været mellem bank og kontohaver
ang. kontoen i 20 år, må det blive resultatet af den almindelige
forældelseslære (DL 5-14-4).

Jeg vil ikke udelukke at der kan være specifikke regler vedrørende
bankindeståender, som har højere rang end de 20 års forældelse. Disse
regler må vi så i givet fald have på bordet.

Umiddelbart ser det dog ud til at fx reglerne om inddragelse af
uidentificerede konti respekterer forældelse, se fx bekendtgørelse
nr 1176 af 17. december 2002, §49 stk 2.

--
Henning Makholm "It will be useful even at this
early stage to review briefly the main

Fra : JytteJ

Dato : 07-05-05 04:23

> [...]
> uidentificerede konti respekterer forældelse, se fx bekendtgørelse
> nr 1176 af 17. december 2002, §49 stk 2.

Hjææælp mig !!!!!!
Har været inde og kigge på P 62, og jeg kunne SKRIGE, der står ikke en skid
andet end der er visse undtagelser, men ikke hvilke, og slet ikke hvor eller
hvordan man får fat i pjecens fulde ordlyd. Jeg håber stadig.
Henning: den bekendtgørelse, (eller hvad det hedder) er fra 2005!?

Fra : JytteJ

Dato : 07-05-05 04:33

> [...]
> hvor eller hvordan man får fat i pjecens fulde ordlyd. Jeg håber stadig.
> Henning: den bekendtgørelse, (eller hvad det hedder) er fra 2005!?

undskyld, fra 15. nov. 2004 og altså senere end den paragraf du skriver om.

jytteJ