Tilskud til forening
Fra : ibber

Dato : 30-04-05 19:18

Med fare for at blive punket af useriøse svar, der er spørgsmålet
uvedkommende. Så spørger jeg alligvel.?

Når 3 eller 4 mennesker eller flere mødes, så laver de straks en forening.
Sådan en forening, når der er lavet: generalforsamling, valgt formand,
bestyrelse, plus der er diverse, medlemmer osv
Så har jeg hørt foreningen kan få tilskud fra kommunen.
alt efter hvor mange medlemmer der er, men hvor meget løber sådan tilskud op
i pr medlem.

Fra : MooreHojer

Dato : 30-04-05 19:28

> [...]
> Så har jeg hørt foreningen kan få tilskud fra kommunen.
> alt efter hvor mange medlemmer der er, men hvor meget løber sådan

Det kommer an på hvad du søger tilskud til og hvilken kommune du bor i.
I viborg får man f.eks. 75% af lokaleleje hvis man f.eks. afholder lejr,
eller man kan få 60% tilbage ved f.eks. køb af en projektor til ens
aktiviteter.

MEN den gennerelle regel er at du skal punge ud og så får du penge
tilbage og aldrig 100%. Altså det er ikke en pengemaskine hvor man kan
låne sig tilbage og modtage X-antal kroner pr. medlem uden at lave noget
for dem...

--
Moore Hojer
http://validator.w3.org/

Fra : Spangkuk

Dato : 30-04-05 19:29

"ibber" <dsl2659@vip.cybercity.dk> skrev

> [...]
> Så har jeg hørt foreningen kan få tilskud fra kommunen.
> alt efter hvor mange medlemmer der er, men hvor meget løber sådan tilskud

Hehe....så nemt er det nu ikke.

Der er flere krav, jeg har søgt nettet, men har ikke kunnet finde noget
specifikt om kravet til bestyrelsen/ledelsen m.m. Men der skal forefindes
en formand, næstformand, kasserer, revisor osv. osv. samt en vedtægt,
der betyder, at et evt. overskud i foreningen gives til en godkendt
"institution" ved foreningens opløsning.

Derudover ved jeg, at kun personer under 18 (16?) år udløser tilskud,
og at tilskudet skal stå i "rimeligt forhold" til det kontingent de betaler
for
medlemskabet.

Så tilskud, yep, men med temmelig mange, og mener jeg, rimelige
betingelser.

Betragt dette som et midlertidigt svar, der kommer helt sikkert specifikke
links m.m. i din tråd.

Hygge
Spang

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 19:54

"Spangkuk" <øæøæååæøæ@æøæåæø.dk> wrote in message

> Derudover ved jeg, at kun personer under 18 (16?) år udløser tilskud,
> og at tilskudet skal stå i "rimeligt forhold" til det kontingent de
> betaler for
> medlemskabet.

Ikke helt korrekt. Her i kommunen er det medlemmer under 25 der udløser
diverse tilskud.

Derudover er der også visse tilskud efter folkoplysningsloven der giver
tilskud

Peter

Fra : per christoffersen

Dato : 30-04-05 19:41

"ibber" <dsl2659@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Så har jeg hørt foreningen kan få tilskud fra kommunen.
> alt efter hvor mange medlemmer der er, men hvor meget løber sådan tilskud
> op
> i pr medlem.

Det er slet, slet ikke alle foreninger, der kan få økonomisk tilskud fra
kommunerne.
Langt hovedparten af tilskuddene går mig bekendt feks. udelukkende til
foreningsarbejde for børn og unge.

/Per

Fra : alexbo

Dato : 30-04-05 20:00

"ibber" skrev

> Så har jeg hørt foreningen kan få tilskud fra kommunen.

Jeps, hvis foreningen har et formål som kommunen ønsker at støtte.

mvh
Alex Christensen