2 personnumre i Sverige
Fra : Fd

Dato : 26-04-05 14:56

Jeg fandt nedenstående indlæg i dk.politik.indvandring

Kan det virkelig lade sig gøre, er der ikke en registersammenføreng der
forhindrer den slags ?

Hvilken lovovertrædelse er der egentlig tale om ?

Nu har jeg ikke selv skrevet indlægget, så hæng mig ikke op på den negative
tone i indlægget:

Det synes mig som om det at have rod i islam samtidig udvikler personerne
som førsteklasses udtænkere af enhver samfundsopløsende svindel, som tænkes
kan.
Lad os bruge denne tråd til at fortælle eksempler på denne kreative svindel.

Mit første eksempel er dette, som jeg mener at en dansker ikke vil have
fantasi til at opdage, idet de selv for det meste tænker på at overholde
regler)):

Som mange ved flytter nogle til Sverige af grunde som billige biler som man
så kan køre i Danmark med. Ja man kan jo bare købe en adresse i Sverige hos
en muslimbrother for en tusse om månende hvis man ikke vil have besværet med
at flytte o.s.v.

Men nu er en anden lukrativ dør til svindlernes paradis åben.
Se i Sverige må man have 2 statsborgerskaber, altså 2 pas. I Iran kan man
via familie bestille pas for 200 kroner lydende på en fødselsdag som man
selv vælger.

På det svenske pas kan der stå Mohammed Ali Baba født 21-05-65
På det iranske pas kan der stå Ali Mohammed Baba født 21-06-63.

Hvis man nu arbejder i Danmark går man først hen og får personnummerbevis på
det ene pas og derefter på det andet pas.
Så får man skattekort med fuldt fradrag på sit ene arbejdssted og skattekort
på det andet pas med fuldt personfradrag på det andet arbejdssted.
Adressen er selvfølgelig meldt til 2 steder en på det ene pas og en på det
andet pas.

Summa summarum
Dobbelt skattefradrag!

Hilsen
Jens

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-04-05 17:42

In article <426e4886$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Fd wrote:
> Jeg fandt nedenstående indlæg i dk.politik.indvandring
>
> Kan det virkelig lade sig gøre, er der ikke en registersammenføreng der
> forhindrer den slags ?

At manden kommer med 2 forskellige sæt identitetspapirer fra Iran, og
får 2 pas + 2 personnumre ? Der er ihvertfald den, at når han søger
flygningestatus, så checker de ham, og han skal hygge sig lidt i
Sandholmlejren. Derudover har en række lande, herunder Danmark og Tyskland
et fingeraftryksregister for at sikre at flygtningen ikke søger ind i
flere lande. Så jo, den er ikke ligetil, medminde færste flygtningestatus
er fra før registeret.

> Hvilken lovovertrædelse er der egentlig tale om ?

Der er nok mange. Dokumentfalsk, socialt bedrageri, skattesvindel og nok
en hel masse mere. Nok til at vi sandsynligvis ikke gider se ham i
Europa mere.

Fra : Grunt

Dato : 26-04-05 18:19

On Tue, 26 Apr 2005 15:56:20 +0200, "Fd" <dfdf@dfd.ff> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Jeg fandt nedenstående indlæg i dk.politik.indvandring
>
>Kan det virkelig lade sig gøre, er der ikke en registersammenføreng der
>forhindrer den slags ?

Naturligvis er der registersammenføring af cprregister i de nordiske lande.

>Hvilken lovovertrædelse er der egentlig tale om ?

Hvorfor tror du der er nogen. Blot fordi nogen laver et flameindlæg i
dk.politik.xxxx ?

>Nu har jeg ikke selv skrevet indlægget, så hæng mig ikke op på den negative
>tone i indlægget:

Så plejer man at sætte nogle "" omkring det citerede eller paster det som citat.

Det vil være rart om den politiske polemik forblev i den slags grupper.

Fra : pm

Dato : 26-04-05 19:01

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
flameindlæg i
> dk.politik.xxxx ?

> Det vil være rart om den politiske polemik forblev i den slags

Ovenstående er sakset fra andet indlæg i denne gruppe. Bemærk
citationstegnene

Godt svaret Grunt.. præcist, underbygget og sagligt..du har bestemt en
fremtid som debatør

PM

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-04-05 19:41

On Tue, 26 Apr 2005 19:19:25 +0200, Grunt <gruntsaver@msn.com> wrote:

>On Tue, 26 Apr 2005 15:56:20 +0200, "Fd" <dfdf@dfd.ff> wrote in
>dk.videnskab.jura:

>Naturligvis er der registersammenføring af cprregister i de nordiske lande.
Interesant !
Kunne du evt. underbygge denne påstand ?

/Hans

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-04-05 19:57

In article <nn2t619nmeo3vo29osggupp6lqiamocjqb@4ax.com>, Hans Kjaergaard wrote:

> Interesant !
> Kunne du evt. underbygge denne påstand ?

Der er sambeskatning, så der udveksles nogle data.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-04-05 21:54

On 26 Apr 2005 18:56:54 GMT, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Der er sambeskatning, så der udveksles nogle data.
Jeg syntes ikke man kan kalde udveksling af nogle data ifb.
sambeskatning for "registersammenføring af cprregister".

/Hans

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-04-05 22:00

In article <keat61tc72jg8dqmjn945s2ttaj94i4r4d@4ax.com>, Hans Kjaergaard wrote:

> Jeg syntes ikke man kan kalde udveksling af nogle data ifb.
> sambeskatning for "registersammenføring af cprregister".

Delvis enig - Men de må have en fælles nøgle. Og det er vel CPR nummer.
Og indkomsten samkøres.

Fra : Fd

Dato : 27-04-05 11:52

Men hvis den fælles nøgle er cpr nummer, så kan det ikke afsløres da cpr nr
er forskellig ?

Hvilken metode skulle afsløre om samme person er opført med forskellige cpr
numre. Det må kræve en variable der er unik for hver person (her bruger vi
normalt cpr).

Personen kan jo her bytte om på navn og efternavn.