"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4264d91c$0$23103$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Du skal kun finde dig i at få repareret din mobiltelefon een gang!
>
>
http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=5&Id=236885
En ting er hvad man vil finde sig i, en anden ting er hvad loven på området
siger.
Der står ikke præcist nogle steder i loven at butikken kun må reparere en
mobiltelefon en gang, eller hvor mange gange den må sendes ind for den sags
skyld. Forbrugerklagenævnet har en tolkning af loven, butikkerne har en
anden. Så længe der ikke har været en sag for en domstol, som har kunne
stille nogle helt eksakte antal reparationer, eller reparationstid på plads,
er der ikke noget som er mere rigtigt end noget andet. Butikkerne er ikke
forpligtet til at efterkomme forbrugerklagenævnets afgørelser, og det er
egentlig også lidt sjovt at man fra forbrugerklagenævnets side starter med
at acceptere 3 reparationer, så 2, og nu kun 1.