vdr. arve afgift
Fra : Ukendt

Dato : 18-04-05 21:09

Hej

Hvormeget er det lige man må få før man skal betale arveafgift har hørt at
det er 57000kr. men har ikke lige kunne finde ud af det

MVH

Fra : Jens

Dato : 19-04-05 05:59

"Futte" <nej da> wrote:

> Hvormeget er det lige man må få før man skal betale arveafgift har hørt at
> det er 57000kr. men har ikke lige kunne finde ud af det

I dag betales en boafgift af den del af boets værdi, der overstiger et
bundfradrag på 236.900 kr. Ved opgørelse af boet efter den efterlevende
ægtefælle, der har siddet i uskiftet bo gives der det dobbelte
bundfradrag.
--

Jens F

Fra : MAndersen

Dato : 19-04-05 06:55

"Futte" <nej da> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvormeget er det lige man må få før man skal betale arveafgift har hørt at
> det er 57000kr. men har ikke lige kunne finde ud af det
>
> MVH

Tænker du måske på det beløb du må få af dine forældre, før det skal
beskattes?

Arv sker jo først ved dødsfald

MAndersen

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-05 16:31

"MAndersen" <ikke@nogen.no> skrev i en meddelelse

> Tænker du måske på det beløb du må få af dine forældre, før det skal
> beskattes?
>
> Arv sker jo først ved dødsfald
>
> MAndersen

Min mormor er flytet i en beskytet bolig så der bliver en del penge fra
huset og det var det beløb jeg var ude efter

Fra : Erik Andersen

Dato : 19-04-05 18:28

> Min mormor er flytet i en beskytet bolig så der bliver en del penge fra
> huset og det var det beløb jeg var ude efter

Kan du vente til hun er i graven?

Fra : phk

Dato : 19-04-05 07:01

http://www.tax.dk/pjecer/gaveafgift.htm