ADSL og 12 måneders opsigelse?
Fra : Hans

Dato : 14-04-05 07:58

Jeg skal tilmeldes firma-adsl på jobbet, altså hvor firmaet overtager
ejerskabet og pengene bliver trukket over lønnen, så jeg får skattefordelen.
Med denne ordning er der noget med at det er firmaet der løber risikoen med
de 12 måneders opsigelse, altså at de skal betale året ud hvis jeg skulle
finde på at sige op eller blive fyret midt i det hele, ikke?
Firmaet har bare den politik, at alle udgifter eller risiko for udgifter kun
kan være af det onde, derfor har de lavet et lille dokument vi skal skrive
under på, hvor der står at firmaet IKKE hæfter for de 12 måneder, så det
resterende beløb vil i forbindelse med opsigelse blive trukket på den sidste
lønseddel !!

Må firmaet virkelig det ??

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-04-05 06:27

In article <Pvo7e.112532$Vf.4177984@news000.worldonline.dk>, Hans wrote:

> [...]
> resterende beløb vil i forbindelse med opsigelse blive trukket på den sidste

Der er aftalefrihed i Danmark, men jeg mener ikke de kan binde dig i
mere end 6 måneder.