Regler for afbrænding af haveaffald?
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-04-05 13:01

Hejsa

Hvordan er reglerne egentlig for afbrænding af haveaffald i et villakvarter?
Er det den lokale politivedtægt der regulerer det?

Det har ikke været så slemt (et par gange om året), men i dag er det sgu
lidt i overkanten
Jeg kan ikke være i haven uden at få åndenød pga røg (nok lidt overderevet)
og røgen trækker ind i huset (ikke ryger)
Desuden ligger det tæt henover de nærmeste veje (fare for færdslen)

Er det noget politiet vil/kan gøre noget ved?
Dvs kan det betale sig at anmelde det?

Det er ikke een af mine nærmeste naboer

pft/Peter

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-04-05 13:17

Peter Lykkegaard wrote:

> Hvordan er reglerne egentlig for afbrænding af haveaffald i et
> villakvarter? Er det den lokale politivedtægt der regulerer det?

Prøv at spørge hos kommunen.

I vores kommune (Ishøj) er enhver form for afbrænding af haveaffald
forbudt af kommunen, se nederst på
http://www.ishoj.dk/hjemmeside/default.asp?id=2399. Forbuddet hænger
muligvis sammen med kommunens effektive indsamlingsordning.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-04-05 13:28

"Erik Olsen" wrote

> Prøv at spørge hos kommunen.

Ok, det var da et sted at starte

- Peter

Fra : Carsten Holck

Dato : 03-04-05 22:27

Peter Lykkegaard said the following on 03-04-2005 14:00:
> [...]
> Desuden ligger det tæt henover de nærmeste veje (fare for færdslen)
>
> Er det noget politiet vil/kan gøre noget ved?

Jeg kan umiddelbart se to steder der regulerer det
1) regler om brug af åben ild/bål i relation af brandfare,
brandmyndigheder/politi
2) regler om affald, og her vil der være kommunens affaldsregulativ.

Hvis de hævder at de bare laver snobrød er der vel kun 1) tilbage

/carsten