Hensigts erklæring
Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 17:54

Davs gruppe..

Jeg er på nuværende tidspunkt igang med at forhandle med en logistik
virksomhed i udlandet omkring et samarbejde. Denne virksomhed har bedt
om en "hensigt erklæring" omkring vores samarbjde.

Mit spørgsmål er så hva formål har en hensigt erklæring? er den
bindende som en kontrakt?

De vil gerne have af vide hva jeg skal sende og hvor meget, men jeg
kan jo ikke vide det før jeg får en pris af dem som jeg kan forelægge
potentielle kunder.

Udklip fra min mail

"We are prepared to negotiating the prices with CP provided we sign
 letter of intent which will specify the future cooperation and we
 also need assesment of amounts to start with."

på forhånd tak.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 01-04-05 21:29

Hej

se definitionen:
http://www.investorwords.com/2775/letter_of_intent.html

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-04-05 00:55

Mikkel Lund wrote:

> Hej
>
> se definitionen:
> http://www.investorwords.com/2775/letter_of_intent.html

Dvs. den er fuldstændig værdiløs og juridisk spild af tid?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Rune Wold

Dato : 02-04-05 07:35

Martin Jørgensen wrote:

[klip]

> Dvs. den er fuldstændig værdiløs og juridisk spild af tid?

Nej, den er ikke fuldstændig værdiløs. Den kan anvendes som grundlag for
et erstatningssøgsmål, hvis en af parterne bakker ud af forhandlingerne
uden nogen saglig begrundelse.

/Rune Wold

Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-04-05 14:50

Rune Wold wrote:

> Nej, den er ikke fuldstændig værdiløs. Den kan anvendes som grundlag for
> et erstatningssøgsmål, hvis en af parterne bakker ud af forhandlingerne
> uden nogen saglig begrundelse.

Og mindre juridisk, men i praksis måske vigtigere: Man når at stoppe i
tide (inden man får brugt for mange ressourcer), hvis man ikke kan blive
enige om et "letter of intend".

Da rart at få skrevet ned, hvad begge parter er enige om, så man ikke
langt senere i forløbet opdager, at man har forhandlet ud fra
forskellige opfattelser/hensigter.

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.