Gammel dame falder foran butik Igen Igen
Fra : Andy

Dato : 01-04-05 14:41

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&frame=right&th=5d20ada387389cbb&see
km=42110816%240%2412758%24edfadb0f%40dread14.news.tele.dk#link1

Forsikringsselskabet har svjf lagt op til at man kun skal ryde sne imellem
kl.7 og 22, og at ejendommen derfor ikke er erstatningspligtig.

I et indlæg nævnes dog at der kan være forhold som ændrer dette.

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&selm=421143db%240%24237%24edfadb0f%
40dread12.news.tele.dk

Hvor kan jeg finde mere om dette?

I dette tilfælde drejer det sig om en 7-11 butik, der som bekendt har åbent
24 timer i døgnet.

Andy

Fra : Henrik Hansen

Dato : 01-04-05 16:57

Andy skriver:

> [...]
>
> Forsikringsselskabet har svjf lagt op til at man kun skal ryde sne imellem
> kl.7 og 22, og at ejendommen derfor ikke er erstatningspligtig.

Selvfølgelig svarer de sådan, personligt tror jeg, at hvergang et
forsikringsselskab modtager en anmeldelse, så er det første de gør, at
se hvilket argumenter de kan gøre brug af for at afvise den, sikkert
mange gange i håbet om, at der ikke efterfølgende anlægges sag ved en
domstol.

På hvilket tidspunkt skete faldet ??

> [...]
>
> Hvor kan jeg finde mere om dette?
>
> I dette tilfælde drejer det sig om en 7-11 butik, der som bekendt har åbent

Jeg har fundet denne dom, godt nok vedr. kommunal glatførebekæmpelse.

http://www.kommuneforsikring.dk/dyn/nyheder/Dom%20om%20vejbestyrelsens%20glatførebekæmpelse%20ved%20isslag.htm

/Henrik

Fra : Andy

Dato : 01-04-05 17:41

> På hvilket tidspunkt skete faldet ??

mellem 6 og 7 om morgenen.

Andy

Fra : Henrik Hansen

Dato : 01-04-05 17:53

Andy skriver:

> mellem 6 og 7 om morgenen.

Så _burde_ der være saltet, specielt da der i dit medsendte link, er
nævnt f.eks. 'institutioner der åbner inden kl. 7, skal salte inden kl.
7.00', og derfor ikke er omfattet af '7-22' reglen.

Gå til forsikringsselskabet igen, eller til ejendommens ejer, da det er
vedkommende, der er den 'juridiske aftalepartner', og ikke forsikringen
- man vil sikkert blot henvise til forsikringens afgørelse - og så er
der desværre kun en retsag tilbage.....

/Henrik