Hjemmepc ordning og købe loven
Fra : René Hvid

Dato : 31-03-05 17:19

Hej

Håber i kan hjælpe.

Der er på min arbejdsplads blevet etableret hjemmepc ordning, og der har
lige været introduktion/salgsmøde med det eksterne firma der skal stå for
ordningen.
På dette møde blev de forskellige modeller af pc´ere vist frem og hele
konceptet forklaret.

Nu kommer vi så til spørgsmålet:

På dette møde og i det udsendte materiale har der været nævnt og trykt nogle
priser, men nu her hvor vi skal til at bestille det (ehandel) viser det sig
at prisen ligger meget højre. Mit spørgsmål er så, om ikke købelovens regle
om at skal sælge en vare til den annoncerede pris også gælder i denne sag.

Håber det kan forstås og at i kan svarere

På forhånd tak

--
Rene Hvid
Alias "Benneweis"

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 31-03-05 18:51

René Hvid wrote:

> [...]
> om at skal sælge en vare til den annoncerede pris også gælder i denne sag.
>
> Håber det kan forstås og at i kan svarere

Jeg mener det bunder i om man *burde* kunne se at priserne det ene sted
er skrevet som en trykfejl eller ej. Hvis man er i god tro, hænger
sælger på sit tilbud, men det kan være at han har taget visse forbehold.

Tilbuds- og kampagneperioder f.eks. osv.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : René Hvid

Dato : 31-03-05 21:29

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> sit tilbud, men det kan være at han har taget visse forbehold.
>
> Tilbuds- og kampagneperioder f.eks. osv.

da der både er udsendt trykt materiale og der har været afholdt møde hvor
priserne er blevet sagt skulle de vel ikke kunne tage forbehold??

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 31-03-05 21:58

René Hvid wrote:

> da der både er udsendt trykt materiale og der har været afholdt møde
> hvor priserne er blevet sagt skulle de vel ikke kunne tage forbehold??

Hvis det forholder sig, som du siger, vil du kunne binde forretningen på
tilbuddet, jf. Aftalelovens § 1.

Mvh
Kevin Edelvang