Liste over firmaer - tilladt?
Fra : Anders Olsen

Dato : 29-03-05 10:57

Hej

Jeg har tænkt mig, på en hjemmeside, at liste en række firmaer
(industri, håndværkere osv.) fra et bestemt geografisk område. Af
listen skal fremgå firmanavn og -adresse.

Når det enkelte firma samtykker skal også kontaktinfo fremgå.

Er det tilladt at liste firmaer på denne måde - eller skal de
spørges?

Fra : John Nielsen

Dato : 29-03-05 17:09

Hej
Jeg har arbejdet i et firma, som laver sådan en side så du behøver ikke en
tilladelse, men det afhænger jo om du vil have andre oplysninger end de
offenlige (f.eks. navn, adresse osv). Du kan abonnemere på disse oplysninger
fra f.eks. CVR.
Out-of-topic
Hvorfor vil du konkurrence imod f.eks. senro, krak, bonnier og TDC ?
Derudover er det er kæmpe arbejde at vedligeholde disse oplysninger
John

Fra : Anders Olsen

Dato : 30-03-05 08:57

>Hvorfor vil du konkurrence imod f.eks. senro, krak, bonnier og TDC ?

Vil heller ikke konkurrere direkte. Listen skal bruges på en
by-info-side for en meget lille by...

Mht. vedligeholdelse, så har du ret - selv TDC m.fl. har problemer med
at få opdateret. Jeg finder tit fejl i telefonbøger og på nettet.