Transport på ulovligt køretøj
Fra : Jacob

Dato : 28-03-05 21:28

Hey gruppe!

1. Hvis en person under 18 kører rundt på en lovlig registreret scooter 45'
hvilke konsekvenser vil det så have, hvis denne bliver grundlag for et
færdselsuheld? - og for hans værge / ejeren af køretøjet?

2. Forsikringen dækker selvf. ikke, men hvilken bødestørrelse snakker vi om?

3. Nu kommer jeg helt spontant til at sammenligne det med at køre rundt på
en scooter 30 (som det er lovligt at køre på som 16årig, hvis man har
knallertkørekort)

En scooter 30 med tun, koster som ny omkring ca;
13-16.000 kr for scooteren
2-4000 kr for tun

Ialt: 15-20.000 for hele herligheden

Sammenlignet med den billig-scooter 45, som for nylig er blevet introduceret
til Danmark som koster i underkanten af 8000, vil det jo teoretisk set ikke
bedre kunne betale sig at blive taget for ulovlig kørsel på en scooter 45'
også tage bøden, end at få rippet en scooter 30' med eget dyrt tun på + den
bøde det koster at blive taget der?

m.v.h
Jacob

Fra : Holst

Dato : 28-03-05 21:37

Jacob wrote:

> [...]
> også tage bøden, end at få rippet en scooter 30' med eget dyrt tun på + den

Det må da være meget begrænset, hvor mange mennesker der kører rundt med
fisk for flere tusinde kroner på deres scooter. Kan man overhovedet have
så meget på en scooter?

Fra : Jacob

Dato : 28-03-05 22:26

> Det må da være meget begrænset, hvor mange mennesker der kører rundt med
> fisk for flere tusinde kroner på deres scooter. Kan man overhovedet have
> så meget på en scooter?

Sagtens! =P

Fra : Jacob

Dato : 28-03-05 22:29

> Det må da være meget begrænset, hvor mange mennesker der kører rundt med
> fisk for flere tusinde kroner på deres scooter. Kan man overhovedet have
> så meget på en scooter?

På den anden side. Hvis du skal have en scooter 30' til at kunne køre med
samme hastighed som en scooter 45' er vi nok ikke oppe i flere tusinde, så
den trækker jeg tilbage (:

Fra : Jimmy

Dato : 29-03-05 01:03

> Det må da være meget begrænset, hvor mange mennesker der kører rundt med
> fisk for flere tusinde kroner på deres scooter. Kan man overhovedet have
> så meget på en scooter?

lol!

Fra : Ove Kristensen

Dato : 29-03-05 04:42

"Jimmy" <sibzix@gmail.com> skrev i en meddelelse

> lol!

*LOL*

Fra : Niels C. Grønlund \(~

Dato : 30-03-05 23:22

Jacob skrev

> Hey gruppe!
>
> 1. Hvis en person under 18 kører rundt på en lovlig registreret scooter
> 45'

Jeg tror du kan finde dine svar her:

http://147.29.40.19/PUBL/Boedetakster_faerdselslov/P%20669%20juni%2004.pdf

http://www.rigsadvokaten.dk/media/ra_medd_4-2000_boedekatalo.pdf