Incasso
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 23:37

I forbindelse med inst. af gulvvarme, har jeg fra vvs manden tilbageholdt
3600 kr. p.g.a af at ikke mener det er faglig korrekt udført, samt at det
er
meget amatøragtigt lavet.
Jeg har skriftlig flere gange tilkendegiver over for ham at pengene vil
blive indbetalt, når arbejdet er faglig korrekt udført, og ser
professionelt
lavet ud.
Tilbage til 1/6-04 skrev han at beløbet vil blive sendt til inkasso, og
har
siden ikke hørt noget, før nu, hvor han skriver
Det skyldige beløb må være indbetalt senest 10 dage fra dato,
jfr.inkassolovens $10, idet fordringen i modsat fald vil overgå til
retslig
inkasso. Dette medfører, at der påløber omkostninger, som De også kommer
til
at betale for.

Hvad sker der nu i sagen.?
Vil jeg nu modtage et brev fra en eller anden advokat?
Hvor store er ca. de omkostninger?

Hilsen
Leif Pedersen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : EA 2730

Dato : 23-03-05 02:52

Leif Pedersen <leif-pedersen(AT)mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:424095c5$0$30766$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> [...]
> at betale for.
>
> Hvad sker der nu i sagen.?
> Vil jeg nu modtage et brev fra en eller anden advokat?

Som hovedregel er det dig der skal løfte bevisbyrden.
Det vil sige, at du skal bevise, at den varmeinstallation ikke er faglig
korrekt udført.

Hvis installationen ikke virker, så har du en god sag.
Hvis den bare er "grim" så skal du overveje sagen igen, det er ikke alle
håndværker der er lige gode, men det de laver virker, så kan du godt få
det lidt svært.
Du kan også være for krævende, den tanke må du også tænke.

Når du nu ikke betaler den sidste rate, af betalingen, så vil
vvs-manden, sende sagen til sin advokat, som så skriver til dig.

Her går du så selv, til en advokat og fremlægger sagen.

Husk, at du sikkert har retshjælp i din indbo/husforsikring.
Det kan minimerer omkostningerne for dig.

Så skal din advokat svare på den henvendelse og gøre gældende, at det
pågældende arbejde ikke er faglig korrekt udført og betalingen falder,
så snart arbejdet er udført.

Hvis vvs-manden ikke accepterer den løsning så går sagen i byretten,
hvor du/i beder retten udpege en uvildig syn- og skønsmand til, at
vurderer det omtalte arbejde, som der så skrives en rapport til retten
om.

Her efter skal retten tage stilling til dommen.

Hvis vvs-manden ved, at han har lavet noget skidt, vil han nok lave det
om og du bliver glad og han får sine penge.

Det kan også ske, at i indgår et forlig, du slipper måske for, at betale
det sidste beløb og i selv betaler jeres egne omkostninger.

Hvis en af jer, efter byrettens dom føler sig uretfærdig behandlet, så
kan sagen gå videre i landsretten og så går der måske to år mere.

Sørg for godt med billededokumentation.

Ejvind Andersen
Fjern"xx"

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-05 11:35

"EA 2730" <OZ2ESA@xxwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis en af jer, efter byrettens dom føler sig uretfærdig behandlet, så
> kan sagen gå videre i landsretten og så går der måske to år mere.

Jeg takker

Behøver jeg at gå til en advokat, kan jeg ikke blot i første omgang selv
svare på et evt. brev fra hans advokat. Om hvorfor restbeløbet ikke er
betalt.

Fra : EA 2730

Dato : 24-03-05 02:57

Leif Pedersen skrev i en nyhedsmeddelelse:

> [...]
selv
> svare på et evt. brev fra hans advokat. Om hvorfor restbeløbet ikke er

Længere nede i tråden bliver det anbefalet, at du først går til
VVS-ankenævnet og det går jeg også ind for.

Selv er jeg tidligere smedemester og har haft en del sager som din, men
vi havde ingen ankenævn, så derfor tænkte jeg ikke i de baner.

Hvis du mener du har styr på det, kan du godt selv svare på brevene fra
advokaten.
Du må også forsvare dig selv i retten, hvis du kan.

Hvis det viser sig, at du er lige så stor en perfektionist, som jeg, så
kunne jeg frygte, at du har en lidt dårlig sag, men held og lykke.

Ejvind Andersen
Fjern"xx"

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 23-03-05 12:17

Prøv VVS-ankenævnet først.- Det holder til ude i Glostrup hos Tekniq,som er
organisation for VVS og El-installatørerne.

Fra : Jørn

Dato : 23-03-05 12:46

"Leif Pedersen" <leif-pedersen(AT)mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har
> siden ikke hørt noget, før nu, hvor han skriver

Hej Leif
Tror også du skal gå til ankenævnte men lige

et spørgsmål til NG - kan han gå til incasso med de gebyrer der nu engang
hører til her eller skal den rent faktisk direkte i byretten - da han jo har
gjort indsigelse i sagen.?

Mvh
Jørn

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-03-05 16:47

Jørn wrote:

> "Leif Pedersen" <leif-pedersen(AT)mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
-snip-

> et spørgsmål til NG - kan han gå til incasso med de gebyrer der nu engang
> hører til her eller skal den rent faktisk direkte i byretten - da han jo har
> gjort indsigelse i sagen.?

Byretten først indtil striden er afgjort. Inkasso derefter.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen