Opsifelse af kontrakt med webhotel
Fra : Nederbasse

Dato : 22-03-05 22:54

Hej

Jeg vil opsige min kontrakt med det webhotel der hoster min hjemmeside
Fra andre kunder kan jeg forstå at der ikke bliver svaret på mails og
anbefalede breve bliver sendt retur med adresse ukendt.
Hvordan står man rent juridisk hvis man ikke betaler regningen efter at have
forsøgt at opsife kontrakten uden held ?

LarsN

Fra : News - [6400]

Dato : 23-03-05 00:34

Skriv til dem anbefalet, til den adresse som der står oplyst på deres
officelle hjemmeside, så kan du ikke gøre mere og har du gjort din opsigelse
i god tid, som foreskrevet ved indgåelsen af aftalen, så skal du bare finde
en anden udbyder af
webhotel og få dem til at flytte dit domaine, det er dig der ejer det og
ingen andre.

/ Qbic

Fra : Henning Makholm

Dato : 23-03-05 00:38

Scripsit "News - [6400]" <news1@ringparken.dk>

> Skriv til dem anbefalet, til den adresse som der står oplyst på deres
> officelle hjemmeside, så kan du ikke gøre mere og har du gjort din opsigelse
> i god tid,

Det er en god ide at skrive *både* anbefalet *og* som normalt brev med
indleveringsattest.

Opsigelsen har virkning når den er "kommet frem". Det er den uden
diskussion når den ligger i et normalt brev i modtagerens postkasse,
mens det ikke er fuldstændig klart at den også er "kommet frem", hvis
modtageren har nægtet at taget imod et anbefalet brev.

--
Henning Makholm "This imposes the restriction on any
procedure statement that the kind and type

Fra : Per Christoffersen

Dato : 23-03-05 10:25

> [...]
> mens det ikke er fuldstændig klart at den også er "kommet frem", hvis
> modtageren har nægtet at taget imod et anbefalet brev.

Og hvis opsigelsen ikke kommer frem, fordi leverandøren har skifteet adresse
uden at meddele det, må man gå ud fra, at opsigelsen vil have retsvirkning
alligevel, bla fordi leverandøren ikke lever op til sin
loyalitetsforpligtigelse ved ikke at meddele sin adresse til kunden.

/Per

Fra : Klaus

Dato : 23-03-05 10:53

> mens det ikke er fuldstændig klart at den også er "kommet frem", hvis
> modtageren har nægtet at taget imod et anbefalet brev.

Og kommer det anbefalede brev retur med modtagelse nægtet - så gem det
uåbnet. Så har du fin dokumentation for opsigelsen, hvis sagen går til
inkasso.

Klaus H