Indskud som ikke frigives?
Fra : Lene og Mik

Dato : 22-03-05 17:03

Indskud ved leje af en havneplads af kommune.
Jeg er blevet opkrævet indskud på kr.5000,- (hvilket skulle være legalt
nok).
Men dette indskud vil ikke blive frigivet, hvis jeg f.eks flytter efter et
år.
Jeg mener ikke at dette kan være iht. loven og håber der er nogen som kan
hjælpe med opklaringen
..
Mvh MT

Fra : Skindbeni

Dato : 22-03-05 17:11

"Lene og Mik" <troest@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> år.
> Jeg mener ikke at dette kan være iht. loven og håber der er nogen som kan

Nu ved jeg ikke med det konkrete eksempel, men der er forskel på et indskud
og et depositum. Mange opfatter et indskid som værende lig med et depositum,
hvilket ikke er rigtigt. ( i hvert fald i min opfattelse).

Fra : Jens.b.

Dato : 24-03-05 01:57

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indskud og et depositum. Mange opfatter et indskid som værende lig
> med et depositum, hvilket ikke er rigtigt. ( i hvert fald i min

d.v.s. du ved ikke en skid, du gætter bare.
hvad med at komme med nogle §.

Fra : alexbo

Dato : 22-03-05 17:18

"Lene og Mik" skrev

> Jeg mener ikke at dette kan være iht. loven og håber der er nogen som kan
hjælpe med opklaringen

Indskud er nok ikke det rigtige ord at bruge i en sådan sammenhæng, det
lyder af depositum.
Hvis nu havnen kaldte det startgebyr, så var man ikke i tvivl.

Havnen og du kan indgå hvilken som helst aftale, det blander loven sig ikke
i, lige bortset fra hvis den er åbenlys urimelig for en af parterne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-03-05 22:58

> [...]
> nok).
> Men dette indskud vil ikke blive frigivet, hvis jeg f.eks flytter efter et

Nej, det er jo et _indskud_. Havde det været et depositum, så var det noget
andet.

Mvh Maria