Ny kasko på bil, lige et spørgsmål
Fra : Klaus G.

Dato : 21-03-05 00:05

Hej.

Jeg har et problem. Vil gerne have tegnet ny kasko forsikring på min bil,
men bare i et andet selvskab. Som det ser ud nu, så skal jeg vente helt til
november før jeg kan "komme fri". :(

Men jeg har en idé. Kan jeg mandag gå op på politigården, og så aflevere
nummerpladerne. Og så tirsdag tegne ny forsikring i det nye selvskab. I
teorien kan man jo godt, men er det lovligt?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 21-03-05 05:06

> [...]
> nummerpladerne. Og så tirsdag tegne ny forsikring i det nye selvskab. I
> teorien kan man jo godt, men er det lovligt?

Det minder lidt om det trick med at sælge bilen til sin kone, så kan
familien skifte forsikringsselskab i forbindelse med "salget/købet".

Mvh

Emil

Fra : Peter

Dato : 21-03-05 13:20

> [...]
> nummerpladerne. Og så tirsdag tegne ny forsikring i det nye selvskab. I
> teorien kan man jo godt, men er det lovligt?

Det vil blive et dyrt forsikrings skift, da nye nummerplader koster kr.
1200.
Du kan da bare omregistrere bil i konens navn, hvis du har sådan en.

peter

Fra : Klaus G.

Dato : 21-03-05 21:40

> Det vil blive et dyrt forsikrings skift, da nye nummerplader koster kr.
> 1200.
> Du kan da bare omregistrere bil i konens navn, hvis du har sådan en.

1200kr er små penge, hvis du er klar over hvor mange penge der er at spare
om året :)

Men. Er det lovligt, eller kan jeg få en træls stor bøde?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Peter

Dato : 22-03-05 00:36

> [...]
> om året :)
>
> Men. Er det lovligt, eller kan jeg få en træls stor bøde?

En bøde ville du aldrig kunne få, for du gør jo intet ulovligt.
Når man tegner en bil forsikring tegner man sig som regel for 1 år, eller
til bilen bliver afmeldt. Ved en omregistrering, bliver bilen jo afmeldt, og
genregistreret til evt. ny bruger. Dermed bliver forsikringen for gamle
bruger opsagt.
Jeg vil faktisk tro, at selv en omregistrering, til samme brugers navn, vil
udløse det samme, så det eneste du skal gøre er at medbringe en ny
forsikrings attest.

Det moralske i det, kan man så diskutere. På den anden side er
forsikringsselskaber jo ikke altid selv særlig moralske, når de skal punge
ud.

Peter

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 22-03-05 22:56

Hvis du afleverer pladerne for derefter at registrere bilen til dig selv
igen med det samme,er der tale om en omgåelse af forsikringsaftalens
opsigelsesbestemmelser.
Det er prøvet tidligere af en taxa-ejer,men selskabet vandt sagen i Vestre
Landsret for et par år siden.Taxaejeren skulle så betale sagens omkostninger
til selskabet og til sin egen advokat.- Dyrt !
Den går altså ikke.

Vær opmærksom på,at hvis du registrerer bilen i din kones navn,men du stadig
væk selv er den reelle ejer og bruger,er der også tale om omgåelse.

Henrik Nielsen
Kontorchef,cand.jur
Forsikringsjurist