Juggernaut wrote:
> Tak for svarene. Skal jeg så bare nægte at betale og/eller tage
> kontakt til forbrugerstyrelsen?
Hvad du skal gøre afhænger af, hvorvidt der rent faktisk foreligger
en mangel ved kameraet.
Er der en mangel, bliver betalingsspørgsmålet overhovedet ikke
relevant, da realdebitor ikke kan betinge sig betaling for din
udnyttelse af dine køberetlige misligholdelsesbeføjelser. Foreligger
der en mangel, får du jo blot et kamera igen, der ikke fungerer efter
hensigten (hvadenten du så skal betale herfor eller ej). I så fald er
det en helt anden diskussion, du skal tage med Bilka - nemlig en
mangelsdiskussion.
Foreligger der ikke en mangel, skal du gå ned i Bilka og bede om at
få kameraet udleveret. Når du bliver opkrævet betaling, skal du
spørge om hjemlen herfor - Bilka har bevisbyrden, jfr. også linket i
Per Christoffersens første post. Resulterer dette ikke i betalingsfri
udlevering af kameraet kan du indgive en klage til
Forbrugerklagenævnet. Det koster (så vidt jeg husker) 150 kr. at
klage, se herved
http://www.klagetjek.dk/vil-du-klage/klageraadgiveren/
Men, du kan først indgive en klage, når du forgæves HAR forsøgt at
løse konflikten med sælger.