Parkering.
Fra : Jan Kristensen

Dato : 13-03-05 22:53

Hejsa..

Ville lige høre om der ikke er nogle der kan svare på dette.!
Ved ikke om det har været oppe før, kunne ikke finde noget på google.!

Nogle af mine bekendte bor i hus med 6 lejemål, hvor der er tilhørende en
parkeringsplads med plads til 3 biler.!
Ikke genialt. Ved det.!

Men naboen er en butik (cykkelsmed) hvor der er åbent fra 08 til 17.
Kan denne nabo nægte at pladsen bliver benyttet uden for butikkens
åbningstider ?
Altså at nogle af lejerene i nabohuset pakere der om natten.?

Det skal siges at nogle af lejerene har spurgt ejeren af denne butik om de
kunne "leje" en plads om natten, det kunne de ikke.
De er derimod blevet politianmeldt for at have pakeret en af butikkens
pladser.

---
Jan Kristensen

Fra : Holst

Dato : 13-03-05 23:22

Jan Kristensen wrote:

> [...]
> kunne "leje" en plads om natten, det kunne de ikke.
> De er derimod blevet politianmeldt for at have pakeret en af butikkens

Er arealet privat og ejet af naboen, ja, så kan han naturligvis råde
over det, som det passer ham. Ønsker han ikke, at I parkerer der, ja, så
må I lade være.

Ligesom du jo nok heller ikke synes, at cykelsmeden frit kan bruge din
dagligstue til opbevaring af cykler i dagtimerne, når du alligevel er på
arbejde.

Ser det ud til at være "offentlige" parkeringspladser, så bør der efter
min mening være tydeligt skiltet om, at parkeringspladserne er private
og uvedkommende parkering er forbudt.

Fra : pm

Dato : 14-03-05 00:41

Hvis vejen er offentlig eller privat offentlig, så kan den cykelsmed ikke
gøre noget som helt ud over at rette henvendelse til kommunen

Han kan end ikke friholde arealet i sin åbningstid og en skiltning
om P eller stopforbud skal være begrundet i trafikale forhold og ikke
efter cykelsmedens ve og vel

Alternativt kan du rette henvendelse til kommunens tekniske forvaltning og
spørge
til de præcise forhold omkring denne matrikel

PM