børnepenge ???
Fra : Johnny B 2000

Dato : 12-03-05 20:44

har en datter der har adr. hos mig, men hun er lige meget hos far & mor ( 1
uge hvert sted )

moderen har aldrig brtalt børnepenge.

er der mulighed for at få børnepenge, når barnet er ligemeget hvert sted ?

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Martin Bak

Dato : 13-03-05 10:33

"Johnny B 2000" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> moderen har aldrig brtalt børnepenge.
>
> er der mulighed for at få børnepenge, når barnet er ligemeget hvert sted ?

I princippet, ja, men det vil komme an på en konkret vurdering i Statsamtet,
hvis moderen gør indsigelser til et krav fra dig. Det vil IMO også i de
fleste tilfælde være aldeles urimeligt at pålægge bidrag i en sådan
situation. I og med, at barnet har sin folkeregisteradresse hos dig, er det
dig der modtager børnefamilieydelse der kan være forhøjet hvis du er reelt
enlig forsørger, og eventuelt forhøjet boligbidrag. imod dette skal holdes,
at barnets moder har nøjagtig de samme krav til boligens størrelse og
indretning, mad osv. Dertil kommer, at det i reglen er den af forældrene der
ikke har barnet folkeregistreret hos sig, der må sørge for transport.

Jeg har selv været ude for den modsatte model, moderen krævede mig for
bidrag, men jeg fik aldeles ret i Statsamtet. At hun så som modtræk valgte
at starte en forældremyndighedssag for at kunne ændre samkvem til 6-8 for
alligevel at kunne opnå bidrag, var en ret kedelig konsekvens af sagen. Du
skal tænke dig om. Et rimeligt forhold mellem forældrene er meget vigtigt
for barnet.

Martin

Fra : Johnny B 2000

Dato : 13-03-05 15:55

det er hovedsagen ... børnene før alt andet, men det skade ikke at spørge
:)

Fra : anonym

Dato : 14-03-05 14:56

Martin Bak wrote:

snip

> [...]
> til 6-8 for alligevel at kunne opnå bidrag, var en ret kedelig
> konsekvens af sagen. Du skal tænke dig om. Et rimeligt forhold mellem

Hejsa

og hvem vandt den FM retsag?

Fra : Martin Bak

Dato : 14-03-05 15:30

"anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse
> Martin Bak wrote:
>
> snip

> Hejsa
>
> og hvem vandt den FM retsag?

Moderen. Da vi begge blev vurderet lige egnede som forældre, valgte retten
at der ikke skulle laves om på det forhold, at drengen havde sin formelle
bopæl hos moderen. En anke til Østre Landsret stadfæstede denne afgørelse.
Min advokat var noget berøringsangst, desværre, for formålet med FM sagen
var ganske åbenlys. Resultatet er jo så nu, ændret samkvem, jeg betaler
bidrag, og forholdet mellem mig og moderen er meget belastet. "min far og
mor er ikke gode venner" som drengen siger. Og det har han ganske ret i.

Martin

Fra : Brian k

Dato : 14-03-05 23:27

Martin Bak wrote:
> [...]
> og moderen er meget belastet. "min far og mor er ikke gode venner"
> som drengen siger. Og det har han ganske ret i.

Man rystes!

Skal selv i retten igen i næste mdr, så det er anden gang (har prøvet turen
før)

/brian