Verifikation barnedåb 1761
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 08:29

Teksten vedr. Chrestence Pedersdatters barnedåb i Sønder Lem Kirke i 1761
har jeg tydet til:

"Den 5. Søndag e Faste døbte jeg Peder Jørgensens Barn med nafn Chrestence,
fød 3. Marti".

Jeg vil meget gerne have dette verificeret.

Udsnit af kirkebogssiden er lagt ud på dk.binaer.historie.

Med venlig hilsen

Erik Bækgaard

Fra : Bodil Madsen

Dato : 04-04-05 12:25

Jeg får det til: Den 5te Onsdag i Faste døbte jeg Anders Jwersens...
Med venlig hilsen
Bodil

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 17:05

Tak for dit svar.

At jeg kom til Peder Jørgensen skyldes for fornavnets vedkommende, at
Chrestence ved senere folketællinger har efternavnet Pedersdatter. Jeg kan i
FT1787 for Sønder Lem finde en Peder Jørgensen, der aldersmæssigt kunne
være hendes far.

Med venlig hilsen

Erik

Fra : Bodil Madsen

Dato : 05-04-05 07:57

Hvornår skulle din Christence være født?
Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 09:18

Hun skulle være født ca 1761 i Sønder Lem. FT1834 bor hun i Hee hos datteren
Else Lauritsdatter og er 72 år. Jeg har på et tidspunkt fundet hende i
Family Search med navnet Christenie Pedersen født i 1761 i Sdr. Lem.

Venlig hilsen

Erik Bækgaard

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 09:49

Ved fornyet søgning i Family Search findes hun som Christence Pedersen, døbt
28 aug 1763 og datter af Peder Jespersen. Kirkebogskopien fra dette år er
ulæselig.

Venlig hilsen
Erik Bækgaard