? ang BT headset
Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 06-05-05 19:39

Hvilke model er god (og billig)
Hvilke modeller skal man holde sig fra
Anden nyttig info ifbm førstegangs køb er
ligeledes meget velkommen

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 00:42

On Fri, 06 May 2005 20:38:47 +0200, Andersen (3650) wrote:

> Hvilke model er god (og billig)
> Hvilke modeller skal man holde sig fra
> Anden nyttig info ifbm førstegangs køb er
> ligeledes meget velkommen

Hvilket headset folk foretrækker er en meget individuel ting (vi har jo
alle forskellige ører , og hvad der er godt for den ene er måske
skidt for den anden.

Een generel ting som jeg har erfaret er dog, at de
typer hvor mikrofonen sidder på en lille bom som peger ned mod munden i
reglen gør samtalen mere tydelig og forståelig for den man taler med -
specielt i støjende omgivelser. Personligt foretrækker jeg desuden et
headset som hviler ovenpå øret snarere end klemmes fast.

Min favorit i øjeblikket er Nokia HS-4W, som udover at være komfortabelt
med en god lyd også har et batteri med lang levetid. Desuden er det
solidt nok til at kunne stoppes i en lomme på helt uceremoniel vis og
vælte rundt imellem mønter, papirclips og nullermænd uden at tage
skade. Jeg har haft andre headset som var noget mere skrøbelige og døde
af den behandling (som regel pga en knækket øre-bøjle).

Om HS-4W billigt... tjah, det ligger vist i mellem-klassen tror jeg.

Fra : PMH

Dato : 07-05-05 09:22

3650)" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke model er god (og billig)
> Hvilke modeller skal man holde sig fra
> Anden nyttig info ifbm førstegangs køb er
> ligeledes meget velkommen

Jeg foretrækker Jabra 250v.
Jeg har haft den omtalte Nokia HS-4W, og var ikke
tilfreds med den. Det passede simpelthen ikke på mit øre,
hvilket bevirkede en dårlig og lav lydgengivelse.

Een af fordelene ved Jabra'en er, at der er en del forskellige
"gummidutter" med til den, det er de gummier som skal ind
i øret, så man altid kan finde een der passer til øret,
og der er man henvist til den ene der er monteret på
headsettet når vi snakker Nokia'en..

Synes også at lyden er betydlig bedre i Jabra'en.
Og så er den en del billigere, mener at have set
Jabra 250v til 499,- kr.

Mvh
PMH