SE K700i alt. nokia 6230
Fra : TS

Dato : 07-04-05 06:37

SE K700i alt. nokia 6230

Jeg overvejer en af ovenstående tlf.

Hvad vil i anbefale??

Er MP3 lyden noget værd?

mvh

Torsten

Fra : Erling Simonsen

Dato : 07-04-05 07:26

TS skrev:
> SE K700i alt. nokia 6230
>
> Jeg overvejer en af ovenstående tlf.
>
> Hvad vil i anbefale??
Hej.
Det er jo smag og behag.
Mokiaen har den fordel, at du kan sætte mmc-kort i den.
I SE'en er der "kun" 40 mb, men det er ikke meget, hvis man skal ha'
lidt musik i den.
SE'ens display er pænt, men skrifttyperne er efter min mening for for
når man læser sms. Der er Nokiaens bedre.
Ligeledes er der f.eks. mulighed for at indsætte fødselsdage i Nokiaen
- fe.s 24.5.1921 - på den måde viser telefonen altid personens alder.
Denne mulighed er der ikke i SE'en.

> Er MP3 lyden noget værd?
MP3 lyden er nogenlunde i begge telefoner.

m.v.h.
Erling Simonsen
--
www.oz1eee.dk

Fra : A.A.

Dato : 07-04-05 08:00

Har du overvejet en S700i i stedet for .....

/A.A.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : TS

Dato : 07-04-05 12:41

"A.A." <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Har du overvejet en S700i i stedet for .....
>
> /A.A.

Ja det har jeg faktisk også, er den de ekstra penge værd?

mvh

Torsten

Fra : A.A.

Dato : 07-04-05 16:05

Nu har jeg haft min i en måneds tid, og vil klart sige, at den er klasser
bedre en K700i'eren.

Her er nogle af forskellene:

1.3 mp kamera, opløsning af skærm, mulighed for ekstra ram til kamera
(mp3/billeder), og lidt bedre strømforbrug.

Ved ikke hvor meget forskel der er prismæssigt.
- Købte min m. abb. hos TDC (m. MobilExtra 100).
Kommer til at give ca. 2800,- (inkl. oplåsning).

/A.A.

Fra : ///M

Dato : 07-04-05 16:21

A.A. wrote:
> Nu har jeg haft min i en måneds tid, og vil klart sige, at den er
> klasser bedre en K700i'eren.

Taler du nu om Nokia 6230 eller SE S700i? Det ses ikke af din post :)

> [...]
> Ved ikke hvor meget forskel der er prismæssigt.
> - Købte min m. abb. hos TDC (m. MobilExtra 100).
> Kommer til at give ca. 2800,- (inkl. oplåsning).

Hvis du taler Nokia'en, så fås den til ~2000 (ligesom K700i)
Taler du om S700i, har Nokia'en mig bekendt samme mulighed mht. ram-kort.

///M

Fra : A.A.

Dato : 07-04-05 16:40

Har en 6230 mp kamera - Nej vel, så er det jo nok S700i'eren, jeg snakker
om

/A.A.

Fra : Rander

Dato : 08-04-05 00:45

Thu, 7 Apr 2005 17:21:29 +0200 brugte ///M 20 linier på at fortælle dette
til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Taler du nu om Nokia 6230 eller SE S700i? Det ses ikke af din post :)

"Klasser bedre end K700i'eren." - det kan kun være Nokiaen han taler om!

http://rander.dk (temporarily down!)

Mennesket, som er enestående ved at have evnen til at lære af andres erfaringer,
er også bemærkelsesværdigt ved sin manglende tilbøjelighed til at gøre det. (Douglas Adams)

Fra : ///M

Dato : 08-04-05 11:46

Rander wrote:
> Thu, 7 Apr 2005 17:21:29 +0200 brugte ///M 20 linier på at fortælle
> dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

> "Klasser bedre end K700i'eren." - det kan kun være Nokiaen han taler
> om!

Hehe - det var det så bare netop ikke :)

///M

Fra : John

Dato : 07-04-05 23:20

A.A. wrote:
> Nu har jeg haft min i en måneds tid, og vil klart sige, at den er klasser
> bedre en K700i'eren.
>
> Her er nogle af forskellene:
>
> 1.3 mp kamera,

Som stadig tager nogle elendige billeder.

opløsning af skærm,

Du får en større skærm med flere farver, men for mit vedkommende ikke
noget jeg på nogen måder føler jeg har brug for i det daglige. Jeg skal
trods alt ikke se fjernsyn på den

> mulighed for ekstra ram til kamera

Er klart en mangel ved K700 - desværre.

Desværre syntes jeg disse fordele bliver opvejet af den trælse
foldefunktion, men det skyldes nok, at jeg vil kunne betjene min telefon
med én hånd.

En anden ulempe ved S700 er størrelsen. Den er mig lige en tand for stor
i forhold til hvad den egentlig kan.

Mvh

John

Fra : ///M

Dato : 07-04-05 10:52

TS wrote:
> SE K700i alt. nokia 6230
> Jeg overvejer en af ovenstående tlf.
> Hvad vil i anbefale??
> Er MP3 lyden noget værd?

Jeg har begge telefoner. Før jeg fik K700i har jeg altid kun haft Nokia.
Efter ca. 1 uge med SE'en havde jeg vænnet mig til den, og jeg synes den kan
en del ting smartere end Nokia (preview og slet af sms uden af åbne dem).
Omvendt har den da også en del ting som er langt mere besværligt (når den
sender sms, er telefonen optaget - på Nokia kan man trykke "læg på")! Jeg er
meget tilfreds med SE'en og MP3 afspilning, men som en anden har svaret har
den kun 40 MB - det er ikke nok hvis man vil høre musik på den, men jeg
bruger kun MP3 funktionen til ringetoner - derfor er den perfekt - de 40MB
er rigeligt til at den også kan tage store og mange billeder med kameraet.
Displayet er større i SE'en. Tasterne er noget hårdere. Jeg bruger kun
telefonerne til få mød-påmindelser, alarmer, SMS og telefoni - så hvad de
ellers kan præstere af spil og internet ved jeg ikke. Største fejl synes jeg
er SE'ens brug af SIM-kortet til at gemme SMS'er, hvilket for mig betyder
den løber tør efter ca. samlet 40 SMS'er i ind, ud- og sendt-bakkerne. En
rar fordel på SE'en er dog at man kan software-opdatere den via deres
hjemmeside med en docking-station (som jeg bruger til at synkronisere med).

Jeg ligger pt. med 55% til SE'en og 45% til Nokia'en.

///M

Fra : TS

Dato : 07-04-05 12:42

> Jeg har begge telefoner. Før jeg fik K700i har jeg altid kun haft Nokia.
> Efter ca. 1 uge med SE'en havde jeg vænnet mig til den, og jeg synes den
kan

Hej og tak for svaret

Er billedkvaliteterne ca. lige gode ??

mvh

Torsten

Fra : ///M

Dato : 07-04-05 13:24

TS wrote:
> Er billedkvaliteterne ca. lige gode ??

Jeg går ud fra du omtaler billeder taget med kameraet?
Jeg har ikke taget billeder med 6230. Bruger det ikke, da det ikke kan nå et
alm. digikam i kvalitet.
K700i kan tage billeder helt op i 1280x960, men farver, kontrast og skarphed
er som alle andre kameramobil-billeder jeg har set: dårlig. Kan kun bruges
til ganske få ting IMHO. K700i har en lysdiode, der kan bruges som en slags
konstant blitz.

///M

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-05 23:50

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in

> K700i har en lysdiode, der kan bruges som en slags
> konstant blitz.

Og den har et ondt skarpt lys der desværre ikke kan oplyse meget mere
end 30 cm væk fra kameraet - og på den afstand vil det næsten altid
resultere i en genskinsplet på motivet. Den lampe kan vist ikke
bruges til meget mere end lommelygte.

"Alot of people may not know this but I happen to be quite famous"