Ok, Hvis det er en HandyTone 486, så er der router indbygget. Så burde det
virke uden problemer. Men er det en HandyTone 286, så er det bare en
adaptor, og den skal have en ip-adresse for at virke.
/Thorkild
"Janus" <ingen@a.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:423d5932$0$667$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg tror ikke du skal have mere end en ip hos TDC.
> Jeg er kunde hos Telsome og har en tilsvarende Grandstream (HandyTone 486)
> og
> webspeed 256/128, samt en ip.Det virker uden problemer. Man skal dog ikke
> downloade og
> tale i telefon på samme tid, så hakker samtalen, men ellers virker det
fint.
> Hvis jeg f.eks. deaktiver min Lan-forbindelse på PC'en og efterfølgende
> aktiver den
> igen, kan jeg under Start--> Indstillinger-->Netværksforbindelser i
kolonnen
> status se at pc'en henter
> en netværksadresse (der umiddelbart må blive tildelt af Grandstreamen).
> Efter et kort øjeblik fremgår status på forbindelsen som tilsluttet og nu
er
> internetforbindelsen klar igen.
>
> Jeg har desværre ikke noget konkret forslag til hvordan du får din
> forbindelse til at virke.
>
> /Janus
>
> "Thorkild Nielsen" <Thorkild_fjern_@s16.dk> skrev i en meddelelse
> news:423d37da$0$251$14726298@news.sunsite.dk...
> > Jeg tror det måske er fordi du kun har en ip hos TDC.
> > Når du så registrere din adapter, får din pc ingen ip. Jeg kender dog
ikke
> > lige grandstream men tror måske det er der det går galt.
> >
> > Jeg tror ikke problemet er hos Telefin
> >
> > /Thorkild
> >
> > --
> > Mit første forsøg på en offentlig hjemmeside.
> > Er lavet som et debatforum omkring Ip-telefoni. Jeg håber der er mange
som
> > har mod på at bruge den
> >
http://www.voip-user.dk
> >
> >
> > "Mogens" <vindbjerg@os.dk> skrev i en meddelelse
> > news:30304bda.0503200038.2b236b27@posting.google.com...
> >> Hej
> >>
> >> Jeg er skiftet over til Telefin men har fået jordens værste service og
> >> er ikke nået frem til en løsning. Så nu håber jeg, at der er bedre og
> >> mere kompetent service at hente her...
> >>
> >> Jeg har webspeed 512/128. Jeg forbinder det hele rigtigt og ringer til
> >> TDC for at få åbnet adapterens (grandstream) mac-adresse. Så stopper
> >> adapteren røde lampe med at blinke og telefonen virker. Men der er
> >> ingen signal fra LAN til pc. Jeg har sendt en adapter retur til
> >> Telefin, men den nye (hvis de da ikke bare returnerede den "gamle")
> >> virker heller ikke. Der er ingen lys i dioderne på adapteren.
> >>
> >> Skal man "kalde" adapteren fra sin pc - med en eller anden ip-adresse?
> >>
> >> Når jeg - for at få internet igen - sætter netsik uden om adapteren og
> >> gen-registrerer mig på service.webspeed.dk - så virker adapteren ikke
> >> (fordi den ikke er registreret). Så jeg har nu i snart to mdr. måtte
> >> nøjes med enten tlf. ELLER internet - frustrerende.
> >>
> >> Håber I kan hjælpe!
> >>
> >> Tak
> >>
> >> Mogens
> >
> >
>
>