GENTOFTE SIDSTE NAVN: HAMMERFALL!
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-05-05 17:17

Kender dem ikke så godt, men det er vist et svensk power-metal band

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 12-05-05 19:05

"Søren Kjeldsen" wrote :

> Kender dem ikke så godt, men det er vist et svensk power-metal band

Ja, så er det afgjort.. Jeg skal afsted!
Har set Motorhead og Slayer flere gange, så det trak ikke så meget, men come
on.. 350 kr. for fire fede bands. Og Gentofte er et fedt sted med kanon god
lyd (hvem husker ikke Metallica, Suicidal og Mercyful Fate i '93).

Har ikke rigtig råd til det, men har på den anden side heller ikke råd til
at la' vær'..

Hammerfall er oldschool metal (true metal kalder nogen det vist) og er ret
fede.. I det mindste de to første albums som jeg har. Deres nye single
'Blood Bound' er tilpas cheesy (på den gode måde) og headbanger-venlig, og
jeg glæder mig til at skråle med på deres sange.

Ses derovre :)

- Dennis

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-05-05 19:19

> [...]
> 'Blood Bound' er tilpas cheesy (på den gode måde) og headbanger-venlig, og
> jeg glæder mig til at skråle med på deres sange.

Oldschool metal alias Heavy Metal? Jeg mener nu bare, det er power metal...
http://en.wikipedia.org/wiki/Hammerfall

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 12-05-05 19:39

"Søren Kjeldsen" > wrote

> Oldschool metal alias Heavy Metal? Jeg mener nu bare, det er power
> metal...
> http://en.wikipedia.org/wiki/Hammerfall

Jeg er i princippet ligeglad med hvilken genre vi smider dem i.. True Metal,
Power Metal, Heavy Metal.. er der nuancer mellem de tre sub-genrer.. jovist,
men alligevel.

Måske Swedish-Heavy-Melo-Power-True-Metal :)

Men mange steder betegnes de nu altså som True Metal, og derfor jeg brugte
betegnelsen. Og mener nu også selv at det er mere rammende end Power Metal.

Du siger tomato, jeg siger toMAto.

Husker jeg smilede af en anmeldelse af den nye med Ensiferum på
metalreviews.com. Anmelderen kaldte genren "Blackened Melodic Viking Metal".
Ikke at det ikke er en rigtig nok vurdering af dem, men alligevel.

- Dennis

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-05-05 19:47

> Husker jeg smilede af en anmeldelse af den nye med Ensiferum på
> metalreviews.com. Anmelderen kaldte genren "Blackened Melodic Viking
> Metal". Ikke at det ikke er en rigtig nok vurdering af dem, men alligevel.

Hmm.. Jeg troede Viking Metal var melodiøst death metal med inspiration fra
asertroen?
Vedr. true metal, så er der jo også noget, der hedder pure metal, og de har
ikke så meget med hinanden at gøre..
Synes dog der er en rimelig forskel mellem power metal og heavy metal, idet
power metal er lidt mere... speedy...

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 12-05-05 19:55

"Søren Kjeldsen" wrote

> Hmm.. Jeg troede Viking Metal var melodiøst death metal med inspiration
> fra asertroen?

Korrekt..

> [...]
> Synes dog der er en rimelig forskel mellem power metal og heavy metal,
> idet power metal er lidt mere... speedy...

Igen enig..

Min pointe var såmænd også bare, at jeg ikke tager det *så* pokkers
alvorligt, om sub-genren bliver beskrevet helt nøjagtigt, og da slet ikke
når mange af bandsene jo helst ikke vil smides i en bås. Men lidt
kasse-pakning er da klart nødvendig en gang i mellem, for at vi kan finde
rundt i det.

- Dennis

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-05-05 20:12

> [...]
> når mange af bandsene jo helst ikke vil smides i en bås. Men lidt
> kasse-pakning er da klart nødvendig en gang i mellem, for at vi kan finde

Ja... Selvfølgelig er der mange mærkelige sub-genrer, som jeg heller ikke
tager alvorlige... F.eks. Australian War Metal... Hehe... Synes dog den er
ret sjov.

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 12-05-05 20:23

"Søren Kjeldsen" wrote
:
> Ja... Selvfølgelig er der mange mærkelige sub-genrer, som jeg heller ikke
> tager alvorlige... F.eks. Australian War Metal... Hehe... Synes dog den er
> ret sjov.

Hehe, den havde jeg sgu ikke hørt om før.

- Dennis

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-05-05 20:34

> Hehe, den havde jeg sgu ikke hørt om før.

Jeg synes det er ret underholdende med alle de sub-genrer.
Plus at jeg fandt nogle fede bands, ved at benytte denne side.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_heavy_metal_genres

Tolkien Metal er nok min yndlings indtil videre.

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-05-05 15:19

Dennis Sørensen <dennix99@DELETEhotmail.com> wrote:

> hvem husker ikke Metallica, Suicidal og Mercyful Fate i '93

Det gør jeg - og ST var absolut det fedeste navn imho
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 13-05-05 19:44

"Steen Jensen" wrote:

> Det gør jeg - og ST var absolut det fedeste navn imho
> --

Glad for jeg ikke er den eneste gamle rotte, der var derovre :)

Og ST var for seje den dag.. Det var måske nok den fedeste kocertdag for mig
nogensinde, da jeg er meget stor fans af de 3 bands.. og ikke et ord om det
fjerde "band" C.... :) -de er måske okay, men hørte ikke hjemme på den bill.

Og de rigtige sko?? Hehe.. Så længe jeg ikke mister en af dem.. igen.. Så
går det nok.

- Dennis

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-05-05 19:54

Dennis Sørensen <dennix99@DELETEhotmail.com> wrote:

> Glad for jeg ikke er den eneste gamle rotte, der var derovre :)

Alle de gutter jeg tog busturen med fra Randers, var selvfølgeligt kun
med for at se Metallica - men jeg syntes ST gav alt hvad de havde. Det
var selvfølgeligt osse fra deres 'gyldne dage' - jeg så forøvrigt osse
Billy Cross derinde - han hyggede sig vist osse
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-05-05 15:36

Dennis Sørensen <dennix99@DELETEhotmail.com> wrote:

> Motorhead

Husk de rigtige sko
http://snipurl.com/ev27
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Dopedog

Dato : 12-05-05 21:36

> Kender dem ikke så godt, men det er vist et svensk power-metal band

Ok NU skal mig og min kælling da helt sikkert afsted

Slayer, Motörhead og Hammerfall .. WOW ... så må man jo bare desværre
trækkes igennem Rammstein også men ja ... til den pris så ville jeg sku også
have været nogenlunde tilfreds med at skulle trækkes igennem popKoRn f.eks.
:)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 13-05-05 13:46

> [...]
> trækkes igennem Rammstein også men ja ... til den pris så ville jeg sku
> også have været nogenlunde tilfreds med at skulle trækkes igennem popKoRn

Tjah... Nu er hele min omgang kreds, en rigtig omgang moderne metal-hoveder.
Så det er RAMMSTEIN!!!! Med en anelse kendskab til Slayer.. Og så synes de
det der Iron Maiden-noget er dårligt... (suk)

Fra : Dopedog

Dato : 13-05-05 14:59

> Tjah... Nu er hele min omgang kreds, en rigtig omgang moderne
> metal-hoveder. Så det er RAMMSTEIN!!!! Med en anelse kendskab til Slayer..
> Og så synes de det der Iron Maiden-noget er dårligt... (suk)

Puha ... Stakkels knægt :s Men tror også mest det er Rammstein min kæreste
vil se ... Øv bøv men ja, ikke noget at gøre ved det jo. Hun lærer det nok
en dag :p

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 15-05-05 12:31

> Puha ... Stakkels knægt :s Men tror også mest det er Rammstein min kæreste
> vil se ... Øv bøv men ja, ikke noget at gøre ved det jo. Hun lærer det nok
> en dag :p

Tjah... Nu vil jeg så også gerne se Rammstein, men det er nok mest Slayer og
Motorhead jeg glæder mig til.

p.s.
Til alle nu-metal/thrash-fans, så giver Soulfly koncert dagen før i Århus.

Fra : Irene Lundgaard

Dato : 16-05-05 00:26

Dopedog wrote in message news
> Ok NU skal mig og min kælling da helt sikkert afsted

Taler man virkelig sådan i dagens Danmark? SUK!

Hilsen,
Irene - Eire

Visit: http://www.donaldonohoe.com

"Music expresses that which cannot be put into words and that which
cannot remain silent."
Victor Hugo

Fra : JH

Dato : 16-05-05 01:13

ilundgaard@eircom.net (Irene Lundgaard) wrote in

> Taler man virkelig sådan i dagens Danmark? SUK!

Ja, sådan taler de unge, for det er jo sejt at efterligne sit hip hop idol.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 16-05-05 09:01

> Ja, sådan taler de unge, for det er jo sejt at efterligne sit hip hop
> idol.

HAHA!! Hip-hop?!!! Har du læst, hvad tråden handler om? tsk, tsk...

Fra : Dopedog

Dato : 16-05-05 11:44

> HAHA!! Hip-hop?!!! Har du læst, hvad tråden handler om? tsk, tsk...

Han er jo tydeligvis bare en "mand" som SKAL gøre sig bemærket på den ene
eller anden måde. Dem findes der jo, desværre, overalt :-\

Fra : JH

Dato : 16-05-05 13:30

"Dopedog" <dopedogDELETETHIS@privat.dk> wrote in

> Han er jo tydeligvis bare en "mand" som SKAL gøre sig bemærket på den
> ene eller anden måde. Dem findes der jo, desværre, overalt :-\

Ja vi har da bl.a. dig.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 16-05-05 13:51

> Ja vi har da bl.a. dig.

Hmm... Lige nu synes jeg, at det er dig, der opfører sig som den mest umodne
og uintelligente **** i dette forum. Først misfortolker du en smiley, og nu
fortsætter du med dit ubetydelige nonsens. Kravl tilbage i din container og
ophold dig der til du kan tale ordentlig til andre mennesker.

Fra : JH

Dato : 16-05-05 13:30

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in

> HAHA!! Hip-hop?!!! Har du læst, hvad tråden handler om? tsk, tsk...

De unge som lytter til ikke-musik (hip hop og det tråden her handler om),
er aldrig blever opdraget ordentligt og har derfor hverken forstand på
musik eller god opførsel!
Det er sørgeligt.

Fra : Dopedog

Dato : 16-05-05 14:04

> De unge som lytter til ikke-musik (hip hop og det tråden her handler om),
> er aldrig blever opdraget ordentligt og har derfor hverken forstand på
> musik eller god opførsel!
> Det er sørgeligt.

Tråden handler nu om en metal koncert. Men ja, ignoranter som SKAL gøre sig
bemærket, som dig, fatter jo sjældent hvad der sker. Bare de får gjort sig
opmærksomme!

Fra : JH

Dato : 16-05-05 14:32

> Tråden handler nu om en metal koncert. Men ja, ignoranter som SKAL
> gøre sig bemærket, som dig, fatter jo sjældent hvad der sker. Bare de
> får gjort sig opmærksomme!

Metal har ikke noget med musik at gøre!

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 16-05-05 14:45

> Metal har ikke noget med musik at gøre!

Kan det så være man må høre din vision vedr. musik? For kunne forestille mig
det ville være ret så underholdende... Nemmere at gøre dig til skamme, når
man kender din smag. Fordi det er nogle grimme og uhøflige udtalelser du
kommer med.

Fra : Dopedog

Dato : 16-05-05 15:32

> [...]
> når man kender din smag. Fordi det er nogle grimme og uhøflige udtalelser

Tvivler på at han kommer med en respons til det. Han er jo bare en troll :)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 16-05-05 15:41

> Tvivler på at han kommer med en respons til det. Han er jo bare en troll
> :)
´
En "troll"? Der må jeg desværre bekende, at jeg ikke kender den betegnelse.

Fra : Dopedog

Dato : 16-05-05 15:54

> ´
> En "troll"? Der må jeg desværre bekende, at jeg ikke kender den
> betegnelse.

En der bare er på usenet for at "irretere" og ophidse andre. Lidt ligesom
Britney Spears og Nik Og Jay er i musikverdenen ;)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 16-05-05 19:16

> En der bare er på usenet for at "irretere" og ophidse andre. Lidt ligesom
> Britney Spears og Nik Og Jay er i musikverdenen ;)

Tjah... Britney kan nok godt betegnes som blot værende irriterende, fordi
hun er lidt dejlig at se på. Hvorimod Nik & Jay....

....#)=?!)"#?(!"#)=)"%#%!*"/!#/**!"*#

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-05-05 19:39

Søren Kjeldsen wrote:

> Tjah... Britney kan nok godt betegnes som blot værende irriterende, fordi
> hun er lidt dejlig at se på. Hvorimod Nik & Jay....

Vel er hun da ej dejlig at se på... Hun er tudegrim!

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 16-05-05 19:59

> Vel er hun da ej dejlig at se på... Hun er tudegrim!

Tjah... Så er Christina Aquilera vel lækker for dig?

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-05 09:09

Søren Kjeldsen wrote:

> Tjah... Så er Christina Aquilera vel lækker for dig?

Lækker er et stært ord. Hun er mindre aktivt grim end Spears.

/David

Fra : Dopedog

Dato : 16-05-05 22:31

> Vel er hun da ej dejlig at se på... Hun er tudegrim!

Uden make up er hun tudegrim, ja. Men med make up vil jeg ikke sige hun er
grim :)

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-05 09:09

Dopedog wrote:

> Uden make up er hun tudegrim, ja. Men med make up vil jeg ikke sige hun er
> grim :)

Jeg har ikke set hende uden makeup.

/David

Fra : JH

Dato : 16-05-05 19:34

> En der bare er på usenet for at "irretere" og ophidse andre. Lidt
> ligesom Britney Spears og Nik Og Jay er i musikverdenen ;)

Korrekt.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 16-05-05 22:03

> Korrekt.

Så jeg har bare siddet og små-hidset mig op over ingenting? Blot en
mandsperson, som har haft lyst til at spilde tiden ved at drille andre?
Jeg tror jeg tager en øl

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-05-05 15:35

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> man kender din smag. Fordi det er nogle grimme og uhøflige udtalelser du

Svjh er det Popstars-Julie, The Corrs og Katie Melua

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 16-05-05 16:12

> Svjh er det Popstars-Julie, The Corrs og Katie Melua

så havde jeg ret. Så kan jeg jo simpelthen ikke tage ham seriøst. Det
var da dejligt, nu kan han blot betragtes som et underholdende element

Fra : Søren Nielsen

Dato : 16-05-05 19:12

JH wrote:

> De unge som lytter til ikke-musik (hip hop og det tråden her handler
> om), er aldrig blever opdraget ordentligt og har derfor hverken
> forstand på musik eller god opførsel!
> Det er sørgeligt.

Kravl du nu bare ind i din kasse igen, så er vi andre da fri for at høre på
dit bræk. Du skal være velkommen til at komme igen, når du har fået lidt
pli.

Søren

Fra : Dopedog

Dato : 16-05-05 11:43

> Ja, sådan taler de unge, for det er jo sejt at efterligne sit hip hop idol

Hip hop idol ? Jeg hører skam ikke cRap musik..

Fra : JH

Dato : 16-05-05 13:31

> Hip hop idol ? Jeg hører skam ikke cRap musik..

Bare bliv i din drøm.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-05-05 12:27

JH wrote:
> ilundgaard@eircom.net (Irene Lundgaard) wrote in

> Ja, sådan taler de unge, for det er jo sejt at efterligne sit hip hop idol.

Så ville han jo nok have sagt ho istedet for kælling :)

Fra : Dopedog

Dato : 16-05-05 11:43

> Taler man virkelig sådan i dagens Danmark? SUK!

Bliver folk i dagens Danmark virkelig rørt over sådan en lille sætning med
et "" bagpå? SUK !

Fra : S. Sørensen

Dato : 13-05-05 10:28

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
> Kender dem ikke så godt, men det er vist et svensk power-metal band

Ærgeligt de faktisk er det eneste af de bands jeg gider se. Arbejder ellers
lige ved siden, af så kunne såmænd sætte mig på arbejdet og høre/se det
meste.

Steinbjørn