can can
Fra : hansi

Dato : 10-05-05 18:20

hej ng

jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at finde frem til titlen på
den musik der bruges til can can og hvem der er forfatter

mvh Hansi

Fra : Søren Thuesen

Dato : 10-05-05 19:50

"hansi" <hansi@c.dk> skrev i en meddelelse
> hej ng
>
> jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at finde frem til titlen på
> den musik der bruges til can can og hvem der er forfatter

Der er godt nok mange muligheder, fra Offenbach til moderne pop, kan du sige
lidt mere præcist, hvad du søger?

Mvh
Søren

Fra : hansi

Dato : 10-05-05 20:54

Offenbach er nok det var lige det, TAK FOR SVARET

Fra : Rolf

Dato : 10-05-05 21:04

> [...]
>
> jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at finde frem til titlen på
> den musik der bruges til can can og hvem der er forfatter

Forfatter til musik?? du mener vel komponist :)

Den originale can can, eller ihvertfald den som de fleste forbinder med
ordet cancan er et stykke af overturen af operaen "Orpheus i underverdenen"
af den franske komponist Jacques Offenbach som levede fra 1819 til 1880.
Derfor man bl.a. kan høre den i de aller ældste tegnefilm der findes ;)

Mvh Rolf